Ik heb al vaak op dit forum gekeken en heb met veel belangstelling topics gelezen.
Mijn T4 is een 2.4 Diesel AAB van 1994.
En ik zit met het volgende probleem. Alle aangedragen oplossingen uit andere topics helpen niet.
Mijn koelvloeistoflampje gaat na een paar minuten knipperen.
Wat ik al gedaan heb:
-Expansie tankje veravangen
-Zekeringkast vervangen ( mede door loszittende zekeringen)
-Tellerunit solderingen nagekeken en waarnodig ( in mijn inzicht) opnieuw gesoldeerd
Ik heb ooit eens en keer een tekening gezien op internet van de printplaat van de tellerunit.
Hierop stond precies aangegeven waar de componenten zitten en wat een zwakke plek zou zijn.
En dan met name over de problematiek rond een knipperent lampje van de KVS.
Weet iemand deze nog te vinden?
Wat ik ook een probleem vind is dat bij koude motor en dan met name in de winter
bij het starten de digitale klok op 0:00 gaat. Van de teller komt ook een blauw/rode
draad met een gele stekker die niet kan plaatsen.
Groeten Harold
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
koelvloeistoflampje en digitale klok probleem
koelvloeistoflampje en digitale klok probleem
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
- Locatie: groningen
Re: koelvloeistoflampje en digitale klok probleem
Controleer je accu eens of die nog wel goed is.Als deze slecht is pakt de stratmotor alle stroom en kunnen de tellers uitvallen.En zeker de zender nakijken .Al uitlaten lezen.
Dick
Dick
Groetjes Dick 1076
- Wim T4 935
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
- Locatie: Randstad
Re: koelvloeistoflampje en digitale klok probleem
Controleer ook de MASSA maar eens.
Groeten van Wim
- Multivan Generation
- Berichten: 33915
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: koelvloeistoflampje en digitale klok probleem
kijk over dat probleem eens op het belgian t4 club forum.
Schmitt heeft soortgelijke problemen gehad,
blijkt namelijk bij een AAB wel vaker voor te komen.
http://www.belgian-t4-club.be
Schmitt heeft soortgelijke problemen gehad,
blijkt namelijk bij een AAB wel vaker voor te komen.
http://www.belgian-t4-club.be
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: koelvloeistoflampje en digitale klok probleem
Er is een extra massa kabel aangelegd tussen accu en aansluiting starmotor
De accu is pas vervangen en nogmaals goed getest
Denk dat ik de tellerklok er nog een keer uithaal, heb het volgende weergevonden:
http://www.t4forum.de/wbb2/thread.php?threadid=77775
Bedankt voor het meedenken.
Groeten Harold
De accu is pas vervangen en nogmaals goed getest
Denk dat ik de tellerklok er nog een keer uithaal, heb het volgende weergevonden:
http://www.t4forum.de/wbb2/thread.php?threadid=77775
Bedankt voor het meedenken.
Groeten Harold
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
-
- Berichten: 2139
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
- Locatie: Utrecht
Re: koelvloeistoflampje en digitale klok probleem
Harry,
Heb ook een AAB en had dezelfde klachten vwb lampje koelvloeistofnivo en ook dezelfde zaken nagelopen zoals jij beschrijft.
Enige dat uiteindelijk hielp was vervangen van de teller unit.
Nu werkt alles als vanouds.
Suc6
JB
Heb ook een AAB en had dezelfde klachten vwb lampje koelvloeistofnivo en ook dezelfde zaken nagelopen zoals jij beschrijft.
Enige dat uiteindelijk hielp was vervangen van de teller unit.
Nu werkt alles als vanouds.
Suc6
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Re: koelvloeistoflampje en digitale klok probleem
Ik heb vandaag mijn tellerklok gedemonteerd.
De vorige keer heb ik de print niet eruit gehaald, nu wel.
Het viel mij gelijk op dat er een weerstand was doorgebrand.
Het is de weerstand die van de transistor komt via een stabilisatorelco.
Blijkbaar is er bij het inzetten van een nieuwe transistor niet verder gekeken.
Nu heeft de weerstand nog maar 105 Ohm. Ik kan niet meer opmaken hoeveel weerstand hij origineel heeft.
Heeft iemand een 'oude printplaat' en kan mij de kleurcode geven van deze weerstand? In de rode cirkel.
De vorige keer heb ik de print niet eruit gehaald, nu wel.
Het viel mij gelijk op dat er een weerstand was doorgebrand.
Het is de weerstand die van de transistor komt via een stabilisatorelco.
Blijkbaar is er bij het inzetten van een nieuwe transistor niet verder gekeken.
Nu heeft de weerstand nog maar 105 Ohm. Ik kan niet meer opmaken hoeveel weerstand hij origineel heeft.
Heeft iemand een 'oude printplaat' en kan mij de kleurcode geven van deze weerstand? In de rode cirkel.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Re: koelvloeistoflampje en digitale klok probleem
Het is gelukt
Lampje knippert niet meer. Weerstand is 22,3 Ohm en gelijk maar voor de zekerheid een nieuwe transistor erin gedaan.
Nu geeft de temp. meter en brandstofmeter ook iets minder aan, blijkt dus altijd iets te hoog geweest.
Heb ook gelijk alle soldeerpunten opnieuw vertint.
Nu alleen nog het klokje, dat is het enige wat me nog irriteert. Alleen bij koude start springt deze op 0:00
Lampje knippert niet meer. Weerstand is 22,3 Ohm en gelijk maar voor de zekerheid een nieuwe transistor erin gedaan.
Nu geeft de temp. meter en brandstofmeter ook iets minder aan, blijkt dus altijd iets te hoog geweest.
Heb ook gelijk alle soldeerpunten opnieuw vertint.
Nu alleen nog het klokje, dat is het enige wat me nog irriteert. Alleen bij koude start springt deze op 0:00
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig