Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Toerenteller plaatsen

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ramon
Berichten: 136
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:27
Locatie: Krimpen a/d IJssel

Toerenteller plaatsen

Bericht door Ramon »

Ik mis in mijn bus ( 2.0 benzine 1994 :driveT4 ) eigenlijk best wel een toerenteller, zijn er complete tellerbakken waar ipv een klok een toerenteller inzit of moet ik een losse teller plaatsen ? En is dat een beetje simpel voor elkaar te krijgen ?
Complete bak zou wel het mooist zijn aangezien mijn benzine en tempmeter af en toe kuren hebben, een
dreun :bonk bovenop het dashboard helpt tot nog toe maar dat zal ook een keer ophouden :muur

Groetjes Ramon
T4 2.0 dubbel cabine 1996 benzine, airco, airbags,Abs.
Zoals het klokje thuis tikt,tikt het ook in de kroeg,
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Toerenteller plaatsen

Bericht door Henk-1 »

Bij een diesel heb je dat wel , een klok of een toerenteller
Het signaal van de toerenteller komt bij een diesel van de dynamo

Maar hoe het nu zit bij een benzine ?
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Toerenteller plaatsen

Bericht door Roger B. (11)61 »

vaak komt het toerental signaal bij benzinemotoren van de ontsteking, met wat mazzel is dat al allemaal tot achter de teller bedraad en kun je inderdaad volstaan met een andere tellerunit op de originele stekkers.

Als de toerentellerdraad nog niet ligt moet je die alsnog leggen, even opzoeken hoe het origineel zit bij de 2.0 benzine en indien mogelijk op de zelfde aansluitingen aansluiten.

even zoeken voor andere tellerunit dus (denk dat toerenteller van benzine verder gaat dan diesel, dus je moet een unit van een benzine zien te vinden.

http://www.ebay.de en dan zoeken op "kombiinstrument t4" met wat geduld moet dat te vinden zijn.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie