hallo,
even het volgende de km-teller van mijn t4 2.5 tdi 96 geeft 20 km te veel aan dus als ik 50 km moet rijden in de kom rijd ik er maar 30 km , heeft een voordeel sta altijd vooraan in de file.
waar kan dit aan liggen, niets los gemaakt of veranderd.
nee henk,
in een keer stond er 20 km meer op de teller
dus als ik stil sta staat de teller op 20 km /uur en de motor draaid niet .
kan het dat km teller zich verdraaid heeft .
FF dashboard test doen met vagcom, dioe stuurt hem maximaal uit en dan moet ie weer in de 0 stand vallen, zo niet is je teller stuk ( zoals Henk al zei )
dit is toch ook ineens gebeurd zonder dat er aan de teller geknoid is, waarom zou je het dan moeten oplossen door de naald te verdraaien op het asje (kan dat überhaupt??)
er moet een oorzaak zijn voor dit probleem (en dat kan in de teller zitten) als je het naaldje verdraaien kunt is dat alleen een symptoom bestrijding, en je weet niet wat de storing verder nog voor effecten heeft (wijkt ie bij 100 misschien meer af? of minder?)
als de auto van contact is, valt ie dan wel volledig terug?
probeer eens of je de stekkers op je zekeringkast (achterkant) wellicht nog kunt aandrukken?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
Roger B. schreef:dit is toch ook ineens gebeurd zonder dat er aan de teller geknoid is, waarom zou je het dan moeten oplossen door de naald te verdraaien op het asje (kan dat überhaupt??)
er moet een oorzaak zijn voor dit probleem (en dat kan in de teller zitten) als je het naaldje verdraaien kunt is dat alleen een symptoom bestrijding, en je weet niet wat de storing verder nog voor effecten heeft (wijkt ie bij 100 misschien meer af? of minder?)
als de auto van contact is, valt ie dan wel volledig terug?
probeer eens of je de stekkers op je zekeringkast (achterkant) wellicht nog kunt aandrukken?
staat ook gewoon op 20km als het contact uit staat zal morgen eens een vw monteur vragen of dit vaker voor komt , en wat het kan zijn.
Het lijkt mij puur een mechanische kwestie, hij komt niet terug, en staat nog op 20.
Ik zou de klok even eruit halen, en net zoals Peter al zei, terug drukken
Even een punt stangetje op het asje zetten, en dan voorzichtig terug duwen, en dan weet je ook gelijk of hij gemakkelijk terug te duwen is, en misschien is dat ook wel de oorzaak, ik bedoel dat hij er te los opzit.
GR T.