Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
verstuivers en gloeibougies vervangen
- Multivan Generation
- Berichten: 34131
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
verstuivers en gloeibougies vervangen
Hallo,
Ik ben bezig om bij onze wijsneus 2.5 TDI de verstuivers en gloeibougies te vervangen.
Heb een vers setje verstuivers.
De verstuiverleidingen zijn los van de verstuivers en los van de pomp.
Je komt zowat niet bij de montage beugels en de imbusboutjes die de verstuivers vastklemmen.
Zucht..
Heb de grille, de slotbalk al gedemonteerd.
De radiateur een beetje weggeklapt, zo ver dat gaat.
Maar wat een rotwerk zeg..
Het is zeer veel op gevoel werken, je ziet bijna niets..
Iemand nog leuke suggestie voor (de-)montage van de verstuivers en voor (de-)montage van de gloeibougies.
Morgen maar weer verder.. Heb er al een paar uurtjes opzitten en ben van frustratie maar opgehouden...
Ik ben bezig om bij onze wijsneus 2.5 TDI de verstuivers en gloeibougies te vervangen.
Heb een vers setje verstuivers.
De verstuiverleidingen zijn los van de verstuivers en los van de pomp.
Je komt zowat niet bij de montage beugels en de imbusboutjes die de verstuivers vastklemmen.
Zucht..
Heb de grille, de slotbalk al gedemonteerd.
De radiateur een beetje weggeklapt, zo ver dat gaat.
Maar wat een rotwerk zeg..
Het is zeer veel op gevoel werken, je ziet bijna niets..
Iemand nog leuke suggestie voor (de-)montage van de verstuivers en voor (de-)montage van de gloeibougies.
Morgen maar weer verder.. Heb er al een paar uurtjes opzitten en ben van frustratie maar opgehouden...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: verstuivers en gloeibougies vervangen
Tja tis priegel werk inderdaad. Heb zelf een gereedschapskar van sonic waar een heel asortie dopjes knietjes etc in zit wat wel een heel stuk scheelt met sleutelen. voor verstuivers geloof ik dop 24 een lange dop die ook niet al te dik vanbuiten is dan zou het moeten lukken
RUBBEREXPRESS
- F. de Boer
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
- Locatie: Akkrum
Re: verstuivers en gloeibougies vervangen
Hoi,
Waarom moeten er nieuwe verstuivers in?
Kwam je niet meer door de apk?
FdB
Waarom moeten er nieuwe verstuivers in?
Kwam je niet meer door de apk?
FdB
T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)
- Multivan Generation
- Berichten: 34131
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: verstuivers en gloeibougies vervangen
238.000 km gereden, en dan kunnen verstuivers wel eens minder worden.
ook daar zitten onderdelen in, die aan slijtage onderhevig zijn
@ BartT4: Dop 24? Ze zitten met een beugeltje geklemd, en dat beugeltje zit gefixeerd met een imbusboutje (maatje 6)
ook daar zitten onderdelen in, die aan slijtage onderhevig zijn
@ BartT4: Dop 24? Ze zitten met een beugeltje geklemd, en dat beugeltje zit gefixeerd met een imbusboutje (maatje 6)
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: verstuivers en gloeibougies vervangen
hmmm verstuivers van een 1.9 met dop 24(degelijk ) Maar dopje met inbus en knietje wat verlengstukkies kort vuist rateltje>? dan moet dat lijkt mij we lukken
http://www.sonicshop.nl/?action=detail&id=1915
\Heb je je verstuivers getest? want hoeft met 230000 nog niet versleten te zijn hoor.
Gloeierij met die stand is wel goed plan om eens te vervangen
http://www.sonicshop.nl/?action=detail&id=1915
\Heb je je verstuivers getest? want hoeft met 230000 nog niet versleten te zijn hoor.
Gloeierij met die stand is wel goed plan om eens te vervangen
RUBBEREXPRESS
- Multivan Generation
- Berichten: 34131
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: verstuivers en gloeibougies vervangen
Heb hier een vers setje en dat mag er wel in, zijn namelijk ook 102 pk verstuivers ipv 88 pk verstuivers
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: verstuivers en gloeibougies vervangen
ja beetje extra diesle is nooit weg. maar denk dat je met jou sleutel ervaring morgen met frisse moet verder gaat. Ik doe dat ook altijd hahah maar heb verleden jaar een kar gekocht zelfde als op me werk kan me nu met het meeste redden soms nog wel wat speciaal gereedschap er bij kopen wat ik vaker ga gebruiken.
RUBBEREXPRESS
- F. de Boer
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
- Locatie: Akkrum
Re: verstuivers en gloeibougies vervangen
Dacht ik al, er moet hier meer achter zitten.
Krijg je hierdoor meer vermogen?
Ach ja als je dit setje toch hebt liggen.
Ik hoop dat het sleutelen morgen een beetje lukt.
Succes.
Krijg je hierdoor meer vermogen?
Ach ja als je dit setje toch hebt liggen.
Ik hoop dat het sleutelen morgen een beetje lukt.
Succes.
T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)
- Multivan Generation
- Berichten: 34131
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: verstuivers en gloeibougies vervangen
Meer vermogen, tsja misschien iets.
Maar de gedachte is dat bij een kortere openingstijd dezelfde brandstof ingespoten kan worden, en hierdoor het motorblok milieu technischer beter loopt,
en misschien wel de typische kwaal van de 88 pk TDi, blauw walmen na koude start, verdwijnt.
Enne liever preventief vervangen.. Dan ben je eventuele problemen voor...
Dat er misschien een pk of 3 bij komt door de grotere openingen in de nozzles, ach dat is bijzaak.
Er is toch al genoeg vermogen aanwezig
Het leuke is dat de verstuivernaald hoogte sensor van een 102 pk eigenlijk nooit problemen geeft,
terwijl het bij een 88 pk wel eens voorkomt. Ben ik van dat mogelijk zwaard van Damocles ook meteen af..
Dit mag er in..
En ook deze:
Oja en dan ook meteen maar even nieuwe retourleidingen trekken en een nieuw brandstoffilter,
maar dat is peanuts..
Heeft iemand anders nog nuttige tips?
Maar de gedachte is dat bij een kortere openingstijd dezelfde brandstof ingespoten kan worden, en hierdoor het motorblok milieu technischer beter loopt,
en misschien wel de typische kwaal van de 88 pk TDi, blauw walmen na koude start, verdwijnt.
Enne liever preventief vervangen.. Dan ben je eventuele problemen voor...
Dat er misschien een pk of 3 bij komt door de grotere openingen in de nozzles, ach dat is bijzaak.
Er is toch al genoeg vermogen aanwezig
Het leuke is dat de verstuivernaald hoogte sensor van een 102 pk eigenlijk nooit problemen geeft,
terwijl het bij een 88 pk wel eens voorkomt. Ben ik van dat mogelijk zwaard van Damocles ook meteen af..
Dit mag er in..
En ook deze:
Oja en dan ook meteen maar even nieuwe retourleidingen trekken en een nieuw brandstoffilter,
maar dat is peanuts..
Heeft iemand anders nog nuttige tips?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: verstuivers en gloeibougies vervangen
geen beru in mijn auto geen denken aan
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
Re: verstuivers en gloeibougies vervangen
Hoeveel kost zo'n setje. Ik wil ze ook namelijk laten vervangen.
Groetjes,
Mevlut
Groetjes,
Mevlut
- Multivan Generation
- Berichten: 34131
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: verstuivers en gloeibougies vervangen
ik was 146 euro voor 14 gloeibougies kwijt,
dus ongeveer 10 euro per stuk..
dus ongeveer 10 euro per stuk..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: verstuivers en gloeibougies vervangen
das wel een hele speciale motor met 14 gloeibougietjessssssssMultivan Generation schreef:ik was 146 euro voor 14 gloeibougies kwijt,
dus ongeveer 10 euro per stuk..
RUBBEREXPRESS
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: verstuivers en gloeibougies vervangen
geen start problemen meer
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound