Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Turbo vraag

vragen over de T4
Plaats reactie
ossie38
Berichten: 75
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:38

Turbo vraag

Bericht door ossie38 »

Hallo mensen,

Ik had laatst het vermoeden dat mijn turbo niet meer het oude was. Ik heb het laten uitlezen door een vriend die bij VW werkt en daar kwam uit dat de turbo niet volodende druk maakte. De waarde zou 2500 moeten zijn als je vol gas geeft. Deze bleek 2100 te zijn. Hoger komt het heel af en toe. Dit betekend vermogenverlies wat ik snel wil verhelpen.

Hebben jullie hier ervaring mee en wat kan ik het beste doen? Reviseren? Zo ja, waar kan dat het beste? Of is er misschien een andere oplossting?

Het gaat om een 2.5 tdi 150 pk AXG motor bouwjaar 2000.

Alvast bedankt voor alle racties met de hoop dat jullie dit nooit overkomt.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5284
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Zit ie niet vol met roet, bewegen de schoepen nog wel??

Verder geen storing in je motor management??

René ( ook AXG motor van bj 2000)
ossie38
Berichten: 75
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:38

Bericht door ossie38 »

Nee verder geen storingen in motormanagement. Ik moet er wel bij zeggen dat als ik flink op de gas druk dat er dan heel wat roet te zien is in mijn binnenspiegel. hoe kan dat roet schoongemaakt worden?
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5284
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Hier wordt er het een en ander uitgelegd over het schoonmaken van een turbo.


schoonmaken turbo

en dan even een klein stukje naar beneden scrollen.

succes in ieder geval, misschien kun je er wat mee.

René
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1457
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Bericht door m.c van den berg »

vraag Barrie en rene

is die turbo is die het zelfde ,als van 102 pk TDI
hoor het wel
mooie uit leg.
groetjes van uit de Betuwe
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5284
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

m.c van den berg schreef:vraag Barrie en rene

is die turbo is die het zelfde ,als van 102 pk TDI
hoor het wel
mooie uit leg.
groetjes van uit de Betuwe

Nee helaas, waar we het nu over hebben is een variabele turbo met verstelbare schoepen en dat heeft een 102pk tdi niet.

GroetenBerrie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 34219
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Berrie en Rene schreef: Nee helaas, waar we het nu over hebben is een variabele turbo met verstelbare schoepen en dat heeft een 102pk tdi niet.

GroetenBerrie
Aanvulling: de Normale 102 pk TDI niet!
Behalve..... een AXL.
De AXL is de motor die geleverd werd in de 102 pk synchro, en die is voorzien van ook een VTG-lader en de grote interkoeler van de 150 pk.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5284
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Multivan Generation schreef: Aanvulling: de Normale 102 pk TDI niet!
Behalve..... een AXL.
De AXL is de motor die geleverd werd in de 102 pk synchro, en die is voorzien van ook een VTG-lader en de grote interkoeler van de 150 pk.

Da's een exoot die je eerder in de boekjes tegenkomt als op de weg.
Plaats reactie