Hallo mensen,
Ik had laatst het vermoeden dat mijn turbo niet meer het oude was. Ik heb het laten uitlezen door een vriend die bij VW werkt en daar kwam uit dat de turbo niet volodende druk maakte. De waarde zou 2500 moeten zijn als je vol gas geeft. Deze bleek 2100 te zijn. Hoger komt het heel af en toe. Dit betekend vermogenverlies wat ik snel wil verhelpen.
Hebben jullie hier ervaring mee en wat kan ik het beste doen? Reviseren? Zo ja, waar kan dat het beste? Of is er misschien een andere oplossting?
Het gaat om een 2.5 tdi 150 pk AXG motor bouwjaar 2000.
Alvast bedankt voor alle racties met de hoop dat jullie dit nooit overkomt.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Turbo vraag
- René
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Hier wordt er het een en ander uitgelegd over het schoonmaken van een turbo.
schoonmaken turbo
en dan even een klein stukje naar beneden scrollen.
succes in ieder geval, misschien kun je er wat mee.
René
schoonmaken turbo
en dan even een klein stukje naar beneden scrollen.
succes in ieder geval, misschien kun je er wat mee.
René
- m.c van den berg
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
- Multivan Generation
- Berichten: 34219
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Aanvulling: de Normale 102 pk TDI niet!Berrie en Rene schreef: Nee helaas, waar we het nu over hebben is een variabele turbo met verstelbare schoepen en dat heeft een 102pk tdi niet.
GroetenBerrie
Behalve..... een AXL.
De AXL is de motor die geleverd werd in de 102 pk synchro, en die is voorzien van ook een VTG-lader en de grote interkoeler van de 150 pk.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...