Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

california miserie invoer duitsland.. paar vraagjes

vragen over de T5
Plaats reactie
fapa
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 dec 2008, 13:51

california miserie invoer duitsland.. paar vraagjes

Bericht door fapa »

Hallo iedereen,

vorige week eindelijk mijn california ingevoerd vanuit duitsland, fantastische wagen, leuke en goede verkoper alles was in orde tot ik hem moest gaan keuren hier in belgië. Veel problemen, komt erop neer dat het wel een camper is maar dat er twee lettertjes anders staan op het VW document waardoor dat het wel een camper is maar ze hem wel niet zo kunnen inschrijven...

Ik kan dit enkel oplossen door een "procedure alleenstaand geval" te beginnen , dat gaat dan naar de overheid enz...
dit betekent een hoop rompslomp en we kunnen alleen maar duimen op de goede afloop,

ik heb de wagen hier nu niet staan noch de manuals, maar ze vroegen mij het volgende,

-chassisnummer leesbaar en aantoonbaar --> waar zit die moeilijk te vinden?
-fabrieksplaatje dient leesbaar en aantoonbaar t e zijn --> waar zit die moeilijk te vinden?
- motornummer op het motorblok dien leesbaar en aantoonbaar te zijn ---> ik heb dit net via mail doorgekregen wil zo snel mogelijk gaan maar weet niet als dit gemakkelijk te zien is...

kan er mij iemand zeggen als dit het geval is?

groeten,
Patrice
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: california miserie invoer duitsland.. paar vraagjes

Bericht door Kobus »

Chassisnummer staat onder de voorruit bij de bevestiging van je linker ruitewisser; er is een "uitsparing" in de zwarte band die rondom je ruit loopt.
stop the rat race
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: california miserie invoer duitsland.. paar vraagjes

Bericht door Danny »

waarom eens niet effe contact met (ban)D'ieteren?? bezorgen toch ook een GVA voor je??

:toppie
fapa
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 dec 2008, 13:51

Re: california miserie invoer duitsland.. paar vraagjes

Bericht door fapa »

hallo Danny,

thx voor jullie replies, idd heb ik al gedaan, en ze willen niets doen, ze hebben het over illegale praktijken die er gevraagd worden door de belgische keuring etc... terwijl de keuring net de uitvoerende macht is van onze wetgever, begrijpe wie begrijpe kan?
het is belachelijk, ik heb een nieuwe camper weliswaar van duitsland, maar ik moet eerst een procedure volgen van "alleenstaand geval" komt er op neer dat ik dus de wagen moet laten controleren net alsof ik hem zelf heb omgebouwd omdat noch dieteren nog iemand anders mij de juiste papieren wil geven, het draait hem allemaal rond twee lettertjes op het document dat bij mijn wagen zit... :bonk

maar de california is een zalige wagen, dus die bezorgt me heel wat plezier , zoniet wat een gezever allemaal.. :ie

groeten,
Patrice
Plaats reactie