Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

kit verweideren

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: kit verweideren

Bericht door Multivan Generation »

Vandaar dat ik al schreef, dat je een beetje geduld moet hebben :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: kit verweideren

Bericht door bartt4 »

Wij gebruikten altijd of aceton of spuitbussen van innotec vandaar ook het poetsen van de lak erna. Goede autolak kan over acceton hoor mits het niet in ee nbad van acceton word gelegd.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2373
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: kit verweideren

Bericht door spyke »

dat heb ik met vrouwen ook al niet wil altijd gelijk dat het voor elkaar is :bifun
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: kit verweideren

Bericht door GerJol 716 »

Chop Shop wel eens gezien? Hoe ze de verf van een auto afhaalden, met ijzerzaagjes!
Moet je ook even geduld hebben :lach

Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
boomingbus01
Berichten: 183
Lid geworden op: 10 feb 2009, 16:54
Locatie: hutje op de hei

Re: kit verweideren

Bericht door boomingbus01 »

GerJol 716 schreef:Chop Shop wel eens gezien? Hoe ze de verf van een auto afhaalden, met ijzerzaagjes!
Moet je ook even geduld hebben :lach

Gerard
moet je er wel van die rare dansjes bij doen net als leepo :bifun :bifun :bifun
leef je eigen leven , je leeft maar 1 keer

I LOVE COPS IF THEY LIKE VW DRIVERS
boomingbus01
Berichten: 183
Lid geworden op: 10 feb 2009, 16:54
Locatie: hutje op de hei

Re: kit verweideren

Bericht door boomingbus01 »

kijk ik in me e-mail staat er een berichtje bij van keestdi uit emmeloord (je mag dus tegenwoordig ook al geen geintjes meer maken dan ben je gelijk een eikel).

dit is het berichtje van keestdi (dus kijk uit kees kan niet tegen een geintje).
je bent een eikel hoe kom je er op,er is een pakking verwijderaar op bazis
van verf verwijderer zit in een spuitbus van wurth
keestdi emmeloord.
leef je eigen leven , je leeft maar 1 keer

I LOVE COPS IF THEY LIKE VW DRIVERS
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: kit verweideren

Bericht door Multivan Generation »

@ Spyke,
als je naar het camperweekend komt wil ik het wel voor je doen :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
boomingbus01
Berichten: 183
Lid geworden op: 10 feb 2009, 16:54
Locatie: hutje op de hei

Re: kit verweideren

Bericht door boomingbus01 »

weer een berichtje van keestdi:
hij is toch mans genoeg om zijn excuces te maken en dat waardeer ik ook weer

bericht van keestdi:
zo bedoel ik het niet, die opmerking van als je remreiniger gebruikt en debus vliegt in de brand,ben je wel van je kit af je moet er maaropkomen,elke dag geniet ik van de site een boel humor en dat mag ik wel.ik bedoelde eikel in de positieve zin .sorry keestdi

dus bij deze je excuses zijn aanvaard keestdi en sorry dat het ff off topic is gegaan

voor wat betreft kitverwijderen of heel veel geduld hebben met pullikken of even langs een schilder rijden en vragen hoe ze het daar doen of bij een schade hersteller die zullen vast wel een oplossing hebben

ik hoop dat je er iets aan hebt

gr boomingbus
leef je eigen leven , je leeft maar 1 keer

I LOVE COPS IF THEY LIKE VW DRIVERS
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: kit verweideren

Bericht door Multivan Generation »

een krabbertje voor bijvoorbeeld een keramische kookplaat te reinigen, kun je er ook heel goed voor gebruiken :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
PJJ-65535
Berichten: 377
Lid geworden op: 22 nov 2008, 16:52
Locatie: Schouwen-West

Re: kit verweideren

Bericht door PJJ-65535 »

Hoi Hoi,

I gooi er ook mijn 25 cent bijdrage in...

Alle zachtere (poly)urethaan kitten , 1 of 2 component (zoals bijvoorbeeld sikaflex Pro-r3, ruitkit e.d.) zijn alleen mechanisch te verwijderen. Aceton en tinner gaat soms wel, maar dan komt m.i. omdat je de onderliggende verflaag een beetje oplost, en niet de urethaankit. Verder zijn aceton en mnet name thinner giftig. Het lichaam kan deze stoffen zeer gemakelijk door de huid heen opnemen (in tegenstelling tot bijvoorbeeld dieselolie). Ik gebruik dan ook voor het werken met deze zooi altijd oplosmiddelbestendige handschoenen. Echt waar, het is zooi, die oplosmiddelen.

Het werken met freon (remmenreiniger) is nog erger, kijk met name uit met vuur, er kunnen dan verbrandingsprodukten ontstaan die zeer giftig tot ONMIDDELIJK dodelijk zijn. Jajaja, hoor ik nu sommige zeggen, maar heel de wereld werkt er meeee, daarom laten ze aan boord van schepen ook vaak flippo's met dit soort middelen werken....... ahum

Wat dan wel....


De methode die ik gebruikt heb is inderdaad zoveel mogelijk met een mesje (smal breekmes) en de rest met een wat grovere en scherpe staalwol.

Affijn,

Succes en weest voorzichtig (we willen allemaal nog lekker lang blijven karren).

Pieter.
Life's no monkey business.........
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2373
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: kit verweideren

Bericht door spyke »

bedankt voor de reakties en geintjes moet ook kunnen.
ik ga weekend ff stoeien ,lukt het hoor je er van lukt het niet ook dan geef ik het door.
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: kit verweideren

Bericht door pluuke »

Gaat het niet met zo'n "gum" die ze bij de spuiter gebruiken om stickers e.d. te verwijderen.
(wordt gebruikt in een "boormachine", is dus een ronddraaiende gum in dit geval :nuts :bifun )
Zonder dollen, als je met een mesje de dikste stukken eraf haald, en het dunne laagje wat blijft zitten, dan met zo'n gum ?
Wel weer zaak om niet te lang op 1 plaats te blijven hangen, dan wordt ook de lak te heet en gaat die naar de haaien.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
boomingbus01
Berichten: 183
Lid geworden op: 10 feb 2009, 16:54
Locatie: hutje op de hei

Re: kit verweideren

Bericht door boomingbus01 »

pluuke schreef:Gaat het niet met zo'n "gum" die ze bij de spuiter gebruiken om stickers e.d. te verwijderen.
(wordt gebruikt in een "boormachine", is dus een ronddraaiende gum in dit geval :nuts :bifun )
Zonder dollen, als je met een mesje de dikste stukken eraf haald, en het dunne laagje wat blijft zitten, dan met zo'n gum ?
Wel weer zaak om niet te lang op 1 plaats te blijven hangen, dan wordt ook de lak te heet en gaat die naar de haaien.
je bedoelt een karamelschijf ?

zou ik er niet voor gebruiken de karamelschijf is daar te zacht voor dan verbrand hij alleen maar de karmelschijf kun je wel heel goed gebruiken om stickers van je plaatwerk af te halen kitresten zijn dus te hard. :wjw :werkaanT4
leef je eigen leven , je leeft maar 1 keer

I LOVE COPS IF THEY LIKE VW DRIVERS
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: kit verweideren

Bericht door pluuke »

Afbeelding
Afbeelding

Ja ! die bedoelde ik......ok, was maar een idee !
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Franck846
Berichten: 1517
Lid geworden op: 15 jan 2007, 17:30
Locatie: Oosthuizen
Contacteer:

Re: kit verweideren

Bericht door Franck846 »

Multivan Generation schreef:een krabbertje voor bijvoorbeeld een keramische kookplaat te reinigen, kun je er ook heel goed voor gebruiken :knipoog
Misschien een optie...er zijn spuitbussen in de handel om kauwgom te verwijderen die volgens de vriesmethode werken.
En dan inderdaad stukje voor stukje, een echt monnickenwerkje dus
Plaats reactie