Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ik weet waarom mijn zonnedak lekt.....

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

ik weet waarom mijn zonnedak lekt.....

Bericht door Roger B. (11)61 »

Vandaag even zonnedakje uit de bus gehaald om te meten hoe groot en op welke plek het gat zit ivm aanschaf ander dakje....

Heb al een tijdje last dat na een fikse regenbui ik nat wordt in de bochten, ik weet nu waarom.

De teun-de-beun die dit dakje ingebouwd heeft heft het zaagwerk niet goed genoeg tegen roest behandeld (er zitten wel wat klieders primer aan de binnenkant tegen het dak, maar verder ook niets)

na maximaal 13 jaar (weet niet wanneer het dak erin gezet is) is dit het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hoe kun je zoiets nu het beste behandelen zonder meteen de hele bus over te spuiten?

-zo goed mogelijk ontroesten, ferlan of hoe dat spul heet erop, en dan aflakken?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Duveltje-77
Berichten: 444
Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
Locatie: Oostwold

Re: ik weet waarom mijn zonnedak lekt.....

Bericht door Duveltje-77 »

typisch weer een geval van nalatigheid "het is niet mijn bus en de klant betaald wel"
is de roest erdoor zul je moeten lassen anders ontroesten roest behandeling geven
zelf zou ik dit uitbesteden
mvg ronald
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: ik weet waarom mijn zonnedak lekt.....

Bericht door pluuke »

Eigenlijk een dak kopen wat NET groter is, kun je de rotte randen erafzagen.
Anders zou ik het gewoon goed blank schuren (alle roestputten eruit schuren), epoxyprimer erop, lak en klaar.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: ik weet waarom mijn zonnedak lekt.....

Bericht door Roger B. (11)61 »

het is gelukkig nog oppervlakkige roest, geen gaten ook niet helemaal aan het randje.

het nieuwe dakje dat er in gaat komen is EXACT gelijk van maat (die uit Berrie's bus). De reden dat ik berrie's dak erin ga zetten is dat hij een originele zonnedak-hemel erbij heeft, en de mijne is achteraf inbouw met zo'n rubberen rand tegen de hemel (en die gaan altijd plooien en los staan van de hemel, ook die in mijn bus dus. Daarnaast was de binnenverlichting bij mijn bus komen te vervallen door het dakje, en in de hemel die er nu in komt zit de verlichting wel (iets verder naar voren denk ik)

ontroesten, antiroestbehandeling geven en goed in de lak zetten EN nieuwe dakje afkitten, dan zal het wel langer houden dan de bus het nog gaat doen hoop ik ;-)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie