Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

waterpomp

vragen over de T5
Plaats reactie
Walter Zander
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 mar 2007, 17:50

waterpomp

Bericht door Walter Zander »

hallo allemaal,

Nog net in de garantie, voor de tweede keer de waterpomp laten vervangen, T5 128KW.
De eerste keer was bij 47000 Km bij de eerste eigenaar.
Nu ben ik bij 58000 Km aan de beurt.
De klacht was dat ik in een maand drie keer koelvloeistof bij moest vullen en dat er donkergrijze drap aan de binnenkant van de olievuldop zat.
Deze waterpomp is dus een uiterst onbetouwbaar onderdeel. Ik moet er niet aan denken als ik vol bepakt op weg naar de vakantie op de autobaan met een falende waterpomp te maken krijg.Een kapotte waterpomp kan je in heel korte tijd een enorm bedrag aan reparatie kosten (Koppakking evt gescheurde kop)
De dealer vertelde me dat er nog steeds geen modificatie op de waterpomp is en dat volkswagen nog steeds een zwak onderdeel monteert.
Op diverse forums lees ik vaak over een kapotte waterpomp.
Ik vraag me af of er geen mogelijkheid is dat we (diegene die al een kapotte waterpomp heeft gehad) ons verenigen en gezamelijk meer druk uitoefenen op PON/VW-Duitsland

Komen jullie eens met ideeen???

Groeten

Walter
ardesch 879
Berichten: 1164
Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
Locatie: ommen

Re: waterpomp

Bericht door ardesch 879 »

Walter Zander schreef:hallo allemaal,

Nog net in de garantie, voor de tweede keer de waterpomp laten vervangen, T5 128KW.
De eerste keer was bij 47000 Km bij de eerste eigenaar.
Nu ben ik bij 58000 Km aan de beurt.
De klacht was dat ik in een maand drie keer koelvloeistof bij moest vullen en dat er donkergrijze drap aan de binnenkant van de olievuldop zat.
Deze waterpomp is dus een uiterst onbetouwbaar onderdeel. Ik moet er niet aan denken als ik vol bepakt op weg naar de vakantie op de autobaan met een falende waterpomp te maken krijg.Een kapotte waterpomp kan je in heel korte tijd een enorm bedrag aan reparatie kosten (Koppakking evt gescheurde kop)
De dealer vertelde me dat er nog steeds geen modificatie op de waterpomp is en dat volkswagen nog steeds een zwak onderdeel monteert.
Op diverse forums lees ik vaak over een kapotte waterpomp.
Ik vraag me af of er geen mogelijkheid is dat we (diegene die al een kapotte waterpomp heeft gehad) ons verenigen en gezamelijk meer druk uitoefenen op PON/VW-Duitsland

Komen jullie eens met ideeen???

Groeten

Walter
Eergisteren iemand gesproken in tynaarlo die had een 130 pk en een km stand van ruim 140.000 km en ca. 2 jaar oud en had nu waterpomp nr. 5 er in zitten.

Groetjes Driekus Ardesch
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Re: waterpomp

Bericht door erik 924 »

ardesch 879 schreef:
Walter Zander schreef:hallo allemaal,

Nog net in de garantie, voor de tweede keer de waterpomp laten vervangen, T5 128KW.
De eerste keer was bij 47000 Km bij de eerste eigenaar.
Nu ben ik bij 58000 Km aan de beurt.
De klacht was dat ik in een maand drie keer koelvloeistof bij moest vullen en dat er donkergrijze drap aan de binnenkant van de olievuldop zat.
Deze waterpomp is dus een uiterst onbetouwbaar onderdeel. Ik moet er niet aan denken als ik vol bepakt op weg naar de vakantie op de autobaan met een falende waterpomp te maken krijg.Een kapotte waterpomp kan je in heel korte tijd een enorm bedrag aan reparatie kosten (Koppakking evt gescheurde kop)
De dealer vertelde me dat er nog steeds geen modificatie op de waterpomp is en dat volkswagen nog steeds een zwak onderdeel monteert.
Op diverse forums lees ik vaak over een kapotte waterpomp.
Ik vraag me af of er geen mogelijkheid is dat we (diegene die al een kapotte waterpomp heeft gehad) ons verenigen en gezamelijk meer druk uitoefenen op PON/VW-Duitsland

Komen jullie eens met ideeen???

Groeten

Walter
Eergisteren iemand gesproken in tynaarlo die had een 130 pk en een km stand van ruim 140.000 km en ca. 2 jaar oud en had nu waterpomp nr. 5 er in zitten.

Groetjes Driekus Ardesch
He mannen wat een geklooi met die waterpomp.
Maar dan had ik meteen een vraag ik heb zelf ook een T5 128 kw .
Waardoor wordt deze pomp aangedreven? Door de distibutietandwielen?
Moet de bak er dan vanaf als je bij de pomp moet komen|?

Ik lees het wel.

Bij voorbaat dank voor jullie reactie!
P@ the T5 courier
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:07
Locatie: Somewhere on the road
Contacteer:

Bericht door P@ the T5 courier »

Ook ik ben aan pomp nr. 2 bezig (240.000 km).
Maar ook de stuurpomp is al eens vervangen, en ook een warmtewisselaar, dit omdat er dus olie in de koelvloeistof verscheen.

Bak hoeft er niet uit, maar wel je front!!
Met de allervriendelijkste groet,

P@ the T5 courier
Altijd op zoek naar het lekkerste stukje asfalt in de mooiste omgeving.
Die ook luistert naar de naam "Patrick".
Walter Zander
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 mar 2007, 17:50

waterpomp

Bericht door Walter Zander »

zo vandaag weer m'n bussie bij de garage gehaald,
Er schijnt een nieuw type waterpomp opgezet te zijn.
60.000Km beurt gehad
Nu nog de lekkage linksvoor laten verhelpen (garantie)(schijnt iets met een kitnaad achter het wielscherm te zijn) ben ik het bussie zeker twee dagen voor kwijt met een uitloop naar misschien een derde dag, de bus komt ook in een droogkamer te staan.
Kan ik hopelijk veel kilometers zorgeloos genieten van de T5

Als de zomerbanden erop zitten zorg ik voor foto's in de fotogalerij


Groeten allemaal,

Walter Zander
Plaats reactie