Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Bilstein B4 of B6?
Bilstein B4 of B6?
Ondanks de ruime tips etc omtrent de verschillende typen shokbrekers twijfel ik toch welk type ik zal nemen voor mijn wagen.
Heb nu de standaard er nog onder zitten en tevens is de bus verlaagd i,k vraag mij af of de B6 niet te stug worden in vergelijking met de standaard iets stugger mag wel maar wil weer geen stuiterbak.Wie kan mij het vergelijk aangeven.
Heb nu de standaard er nog onder zitten en tevens is de bus verlaagd i,k vraag mij af of de B6 niet te stug worden in vergelijking met de standaard iets stugger mag wel maar wil weer geen stuiterbak.Wie kan mij het vergelijk aangeven.
Re: Bilstein B4 of B6?
Hoi, ik ben gesteld op comfort en ben bijzonder tevreden over mijn B6-en. Een stuiterbak krijg je met zwaardere veren. Maar mijn bus is niet verlaagd en heeft extra gewicht door camperinbouw. Overweeg voor een verlaagde bus ander eens V-maxx verkorte dempers, is ook al meer over gepost, volgens mij rijden o.a. Multivan Generation en StijnH ermee.
T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
- Pascal-141
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Bilstein B4 of B6?
Ik rijd al bijna 3 jaar met V-maxx dempers rond (op meerdere T4) en ben er heel tevreden over.
Ze zijn wel ietsje harder dan de Bilstein B6 hoor .(Maar ook een stuk goedkoper )
Ze zijn wel ietsje harder dan de Bilstein B6 hoor .(Maar ook een stuk goedkoper )
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Bilstein B4 of B6?
@ pascal die Vmaxx heb ik ook over zitten denken maar kan geen verkooppunt vinden heb je een tip? http://www..........?
Re: Bilstein B4 of B6?
neen wij hebben geen V-maxx
bilstein zal er wel eens aankomen
prijsverschil tussen b4 en b6 vind ik ook wel groot
bilstein zal er wel eens aankomen
prijsverschil tussen b4 en b6 vind ik ook wel groot
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
- Pascal-141
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Bilstein B4 of B6?
http://www.v-maxx.infobsonders schreef:@ pascal die Vmaxx heb ik ook over zitten denken maar kan geen verkooppunt vinden heb je een tip? http://www..........?
(blijkbaar werkt die site momenteel niet ? heeft nochtans altijd al gewerkt ...)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Bilstein B4 of B6?
Heb zelf ook al een adress gevonden zijn trouwens zeker goedkoper dan de bilsteins 150 euries (normaal 50 p/st)de 4 incl verzend
- Multivan Generation
- Berichten: 34219
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Bilstein B4 of B6?
@Bsonders,
je schreef:
En je vraagt nu informatie over Vmaxx.
Ik heb met B6 gereden, zeer comfortabel, ik heb nu Vmaxx er onder en die zijn echt beduidend harder/stugger.
je schreef:
Je vraagt je af of de B6 niet te stug worden.Ondanks de ruime tips etc omtrent de verschillende typen shokbrekers twijfel ik toch welk type ik zal nemen voor mijn wagen.
Heb nu de standaard er nog onder zitten en tevens is de bus verlaagd i,k vraag mij af of de B6 niet te stug worden in vergelijking met de standaard iets stugger mag wel maar wil weer geen stuiterbak.Wie kan mij het vergelijk aangeven.
En je vraagt nu informatie over Vmaxx.
Ik heb met B6 gereden, zeer comfortabel, ik heb nu Vmaxx er onder en die zijn echt beduidend harder/stugger.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Bilstein B4 of B6?
In heb ook getwijfeld over Bilstein B 6 en bilstein B 4
de B6 is aanmerkelijk duurder en vaak ook nog exl de 8 rubbers
daar B4 vergelijkbaar is met de originele sachs is me verteld en die waren goed
( maar met 207.000 km dus wel helemaal op)
hier heb ik die gekocht (heeft nog 2 sets beschikbaar)
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0129064146
215.50 euro voor alle 4 de schokdempers incl verzendkosten naar adres in BRD
ze zijn inclusief de 8 rubbers die ook 2 euro per stuk kosten
de B6 is aanmerkelijk duurder en vaak ook nog exl de 8 rubbers
daar B4 vergelijkbaar is met de originele sachs is me verteld en die waren goed
( maar met 207.000 km dus wel helemaal op)
hier heb ik die gekocht (heeft nog 2 sets beschikbaar)
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0129064146
215.50 euro voor alle 4 de schokdempers incl verzendkosten naar adres in BRD
ze zijn inclusief de 8 rubbers die ook 2 euro per stuk kosten
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: Bilstein B4 of B6?
Ik heb bij mij origineele Sachs versterkt gemonteerd Deze zijn een heel stuk dikker dan de gewone en gas dempers ,ik rij met een camper en vondt het echt een wereld van verschil ,de schokbrekers worden gebruikt bij politie ,ambulance en camper voertuigen .
Je kan ze ook bij de aftermarket halen onder de naam van Sachs touring.
grt rob
Je kan ze ook bij de aftermarket halen onder de naam van Sachs touring.
grt rob
Rob & Lize
Re: Bilstein B4 of B6?
@Stijnh en Pascal-141:
Oeps ff verwisseld
@verschil B4-B6, voor mij zijn de B6 het prijsverschil waard! (maar was idd een aardige rib uit m'n lijf)
Oeps ff verwisseld
@verschil B4-B6, voor mij zijn de B6 het prijsverschil waard! (maar was idd een aardige rib uit m'n lijf)
T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Re: Bilstein B4 of B6?
Hoi,
Ook ik heb V-Maxx dempers en verlaagde veren er inmiddels 40.000 km onder zitten.
Ondanks de verlaagde veren houden ze wel het orginele laadvermogen, en dat was bij mijn vorige veren beslist niet zo.
De veren en de dempers zijn zeker niet te stug, maar geven een vertrouwd weggedrag.
Overigens ook niet onbelangrijk, ondanks de lage prijs van € 210 incl, geeft V-Maxx goede service en 3 jaar garantie.
Groeten,
Richie
Ook ik heb V-Maxx dempers en verlaagde veren er inmiddels 40.000 km onder zitten.
Ondanks de verlaagde veren houden ze wel het orginele laadvermogen, en dat was bij mijn vorige veren beslist niet zo.
De veren en de dempers zijn zeker niet te stug, maar geven een vertrouwd weggedrag.
Overigens ook niet onbelangrijk, ondanks de lage prijs van € 210 incl, geeft V-Maxx goede service en 3 jaar garantie.
Groeten,
Richie