Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

chip vervangen kan dat zomaar?

vragen over de T5
Plaats reactie
brutus 39
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mar 2009, 21:44

chip vervangen kan dat zomaar?

Bericht door brutus 39 »

hallo allemaal ik heb sinds een paar maanden een t5 uit 04 2005
een hele fijne auto had hier voor een 112 cdi vito uit 2000 maar die was op
na lang zoeken een t5 naar me zin gevonden grijs kenteken dubbelcabine met een bank
voorin en dubbele schuifdeuren en twee deuren achter inplaats van een klep
maar nu komt het, het is een 1.9 tdi 86 pk en ik wil eigenlijk wel 105 of meer. kan ik nou de chip van deze wagen vervangen voor een 1.9tdi 105 pk of kan dat niet ik zou graag wat ervaringen horen alvast mijn dank

groeten brutus 39
azzie
Berichten: 335
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:00
Locatie: RoseValley

Re: chip vervangen kan dat zomaar?

Bericht door azzie »

even de zoekfunctie gebruiken er zijn verschillende onderwerpen daarover geweest :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: chip vervangen kan dat zomaar?

Bericht door harry t5 191 »

Allereerst :wjw hier! :zwaai

Inderdaad als je de zoekfunktie gebruikt kun je veel opzoeken,maar als nieuweling kun je dat natuurlijk niet weten!
Je kunt jouw t5 gewoon bij een goede tuner laten chippen,dat is de software laten overschrijven.
Ik zeg expres GOEDE tuner,geen powerbox ofzo.
Weet niet uit welke regio je komt,maar er zijn op dit forum tuners bekend in het hele land waar je met een gerust hart je bus kunt laten tunen!
Veel plezier met je bus gewenst.

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Jibb
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 mei 2009, 14:28

Re: chip vervangen kan dat zomaar?

Bericht door Jibb »

Ook ik zit met een aantal vragen betreffende chip tuning. Nu kom ik op meerdere fora en daar zie ik geregeld sticky topics waar alle in's en out's staan betreffende een bepaald onderwerp.

Is het misschien een idee om binnen het T5 gedeelte van het forum een sticky aan te leggen betreffende chip tuning?

In dit topic kan men dan aangeven wat goede tuners zijn, verwachting betreffende vermogenswinst, voor- en nadelen, tot welke km's standen is tuning mogelijk enz, enz....
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: chip vervangen kan dat zomaar?

Bericht door harry t5 191 »

@Jibb,

Om je vraag te beantwoorden;persoonlijk zie ik geen meerwaarde om specifiek een t5 topic te starten omtrent tuning.
De t5 verschilt wat tuning betreft niet wezenlijk met de t4!
Verder,er is hier en op andere forums al veel over geschreven.
En wat vermogens winst betreft,dat zal van veel vragen afhankelijk zijn nl,
wil je extreem of behoudend of opzuinigheid tunen etc.
Een goede tuner vraagt dit aan je en past zijn programma daar op aan.
Maar een winst van 30% is zeer goed mogelijk en is ook goed merkbaar kan ik uit eigen ervaring melden!

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: chip vervangen kan dat zomaar?

Bericht door robertTREBOR »

http://www.tunex.nl no nonsens chiptuning

kost ik geloof 160 euro

je krijgt copy van je oude software mee op cd, indien het niet bevalt geld teug en oude software weer terug

2 jr. terug laten doen , en veel zuiniger , heden verbruik 1 op 13.5 , en t4 2500tdi 88pk nu 115pk sneller als t5 130 pk.

die 160 euro verdien je met je zuinigere verbruik binnen 1 jr. terug !
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: chip vervangen kan dat zomaar?

Bericht door Donald4Motion »

robertTREBOR schreef:http://www.tunex.nl no nonsens chiptuning

kost ik geloof 160 euro

je krijgt copy van je oude software mee op cd, indien het niet bevalt geld teug en oude software weer terug

2 jr. terug laten doen , en veel zuiniger , heden verbruik 1 op 13.5 , en t4 2500tdi 88pk nu 115pk sneller als t5 130 pk.

die 160 euro verdien je met je zuinigere verbruik binnen 1 jr. terug !
Maar hier zit geen garantie op bij motorschade, je hebt alleen garantie op je software :politie
Niet echt boeiend die garantie, maar wel als je problemen hebt/krijgt met je motorblok :nuts
Wil je die motorgarantie er wel bij, dan kom je al gauw tegen de 1000€ voor een chippie+ motorgarantie.
Echte toppers in de TDI 'scene' zijn toch wel VVT, JD, JB, je kan weinig tot geen slechte referentie's vinden van hun.
sla anders het tdi forum er even op na betreft deze tuners die hierboven genoemd zijn en trek zelf je conclusie :knipoog

Welkom op :wjw Brutus :toppie
Gebruikersavatar
Erayda
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mei 2008, 17:27
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: chip vervangen kan dat zomaar?

Bericht door Erayda »

Hoi Brutus

Ik heb mijn T5 uit 2008 ook laten chippen, ook door Tunex,

Ik heb geen problemen tot nu toe, hij is weliswaar nog maar een paar maanden getuned.
Wat ik wel steeds hoor is dat km stand niet hoger dan 100.000 moet zijn, dan zouden er geen
problemen zijn. let op dit is wat ik gelezen/gehoord hebt.

Verder kan ik je melden dat de 86pk versie motor hetzelfde is als de 102-105pk versie, wat in houdt
dan je met een gerust hart kan tunen naar 130pk. Dit doet JD tuning zelfs ook. Je kan op hun site
zien naar hoeveel pk je kan gaan. ALS je hoger op wilt bijvoorbeeld naar 174pk.. zou het niet aanraden
is dit ook mogelijk maar dan praatje echt over grotere bedragen, dit heet stage 2. dan worden er ook
andere onderdelen vervangen van je bus.

Wat JD doet, doet ook Tunex, het is dezelfde wat ik begreep. alleen doet Tunex dit niet standaard van 86 naar 130, je moet bij tunex ernaar vragen.

of je het merkt... ZEKERS :yes :lach :yes :knipoog :jump :lach :yes

Groetjes
Erhan 326
Plaats reactie