Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

welke embleemloze grille kopen?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

welke embleemloze grille kopen?

Bericht door Doka Driekus »

Hallo mensen,

Ik heb het idee om mijn T4 te gaan voorzien van een embleemloze grille. Ik vindt de wijsneus met embleemloze grille echt een stoer gezicht hebben, vandaar.

Nu kom ik op het web diverse embleemloze grilles tegen, variërend in prijs van net geen 100 Euro tot 25 Euro op de Duitse Ebay. Hebben jullie misschien nog tips welke grille je maar beter kunt laten liggen, en welke eventueel aan te raden is (aangaande pasvorm bijvoorbeeld).

Ik zit zelf aan deze te denken http://www.cargoods.nl/shop/product_inf ... 7c7336e567 (fabrikant JOM) Kent iemand deze grille?

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: welke embleemloze grille kopen?

Bericht door René »

Dat kan veel goedkoper en is dezelfde grill.

http://cgi.ebay.de/Kuehlergrill-VW-T4-B ... 1|294%3A50

of deze, (zelfde plaatje zelfs ;)

http://cgi.ebay.de/VW-T4-9-96-BUS-MULTI ... 1|294%3A50

René
Laatst gewijzigd door René op 16 mei 2009, 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: welke embleemloze grille kopen?

Bericht door Donald4Motion »

Dat smoelt wel erg goed zo'n grill :toppie
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: welke embleemloze grille kopen?

Bericht door matje86 »

euhhhhhhhhhhh wjw
viewtopic.php?f=5&t=20715
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
mevlut
Berichten: 408
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:04
Locatie: Velsen

Re: welke embleemloze grille kopen?

Bericht door mevlut »

Bij http://www.car-restyle.nl kost de gril 19.95 euro. Website werkt nog niet optimaal, telefoonnumer staat er wel bij. Op marktplaats van 21 april wordt de gril ook aangeboden.

Groetjes, Mevlut
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: welke embleemloze grille kopen?

Bericht door Doka Driekus »

René, bedankt voor de tips op Ebay maar zulke zaken koop ik liever niet via Ebay in Duitsland. Kunststof is breekbaar en als het beschadigd aankomt heb je een hoop gezeur om het weer omgeruild te krijgen.

Nu zit er dus behoorlijk veel prijsverschil in de diverse aanbieders. Hoe zit het dan met de kwaliteit van die grilles? Ik bedoel, is het allemaal één pot nat of zit er wel degelijk verschil in? Ik hoef echt niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten maar wil geen grille kopen die slecht past of na korte tijd al leijk begint te worden.

Matje, jouw tip is niet echt wat ik in gedachten had :lach

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: welke embleemloze grille kopen?

Bericht door pluuke »

Is denk ik moeilijk om zo te zeggen, hoe bij de diverse aanbieders de prijs-kwaliteitsverhouding ligt.
Daarvoor zou je ze allemaal op een rij moeten leggen en vergelijken.
Iedereen die hier zijn mening geeft, vindt iets misschien goed van kwaliteit, terwijl jij het ondermaats zou kunnen vinden,
of andersom.

Over het algemeen kun je denk-ik gerust zeggen dat ze in ieder geval allemaal minder goed zijn dan de originele gril.
Kunststof is dunner, pasvorm is iets minder. (Er gaat niets boven "das Original").

Ik ben zelf mmmmwoa....nogal kritisch, en heb er ook een in zitten.
Heb hem ook via Ebay, toen ie net binnen was (onbeschadigd hoor) uitgepakt, en dacht : maar DIT komt er niet op...!
Kijk je vlak over de lamellen heen bijvoorbeeld, zie je kuilen waar de lamellen vastzitten op de verticale ribben.
Dat zie je b.v. niet bij het origineel, da's veel beter spuitgietwerk.

Ik zou er niet TE veel geld aan uitgeven, denk dat een duurdere echt niet VEEL beter is.
Als het eenmaal gespoten is met kunststof primer, en zéker een niet te dunne ! laag lak ziet het er gewoon goed uit.
Afbeelding
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: welke embleemloze grille kopen?

Bericht door RickyT5 »

Ik heb op mijn T5 ook een embleemloze gril van het merk Neodesign. Deze gril heb ik besteld via Autostyle. Deze gril was €99,- en was ook absoluut niet netjes voordat de spuiter ermee aan de slag ging.

Net wat hierboven staat: eenmaal goed geschuurd en in de primer en daarna netjes gespoten ziet het er wel weer goed uit. Het heeft gewoon wat extra aandacht nodig. :zwaai
Rick
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: welke embleemloze grille kopen?

Bericht door Doka Driekus »

Dank voor de antwoorden. Nu heb ik nog één "probleem" Ik wil de grille liever niet in kleur hebben, maar gewoon standaard zwart. Ik begrijp echter dat ik er niet aan ontkom om de grille te spuiten. Natuurlijk kan ik de grille matzwart spuiten maar dan krijg ik waarschijnlijk wel een contrast met de onderliggende grille.

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: welke embleemloze grille kopen?

Bericht door pluuke »

Je zou hem natuurlijk gewoon ongespoten kunnen monteren.
Denk dat dat er wel een beetje "billig" (goedkoop) uit gaat zien.
Bovendien is het materiaal redelijk krasgevoelig en statisch, het zal er na verloop van tijd niet uit zien.

Als je hem matzwart wil, kan de spuiter eerst kunststof primer opzetten, en daarna zwarte lak met matteermiddel zodat ie mat wordt.
Of primer, zwarte basislak, blanke lak met matteermiddel.
En dan is ie nog steeds : ZWART. :bifun
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: welke embleemloze grille kopen?

Bericht door Niels949 »

Ik heb ook een embleemloze grill. Volgens mij heb ik er zo rond de 25 euro voor betaald op Marktplaats. Weet alleen de aanbieder niet meer.
Ook gewoon ongespoten gemonteerd. Even insmeren met WD 40 en het ziet er keurig uit!
Grill zit er nu een jaar op en is nog als nieuw (met 40.000 km per jaar).

Groeten,

Niels 949
T4 102 PK uit 2003
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: welke embleemloze grille kopen?

Bericht door Doka Driekus »

Patrick,

Dat je hem matzwart kunt laten spuiten is mij natuurlijk ook niet geheel onbekend :lach

Ik weet genoeg en ga een grille bestellen :toppie

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: welke embleemloze grille kopen?

Bericht door René »

Die grill heb ik ook via Duitsland over laten komen en was keurig verpakt in een stevige kartonnen doos. Beschadigen is dan uit den boze, tenzij...... Maar dat zie je meteen aan de doos terug dan. Persoonlijk zou ik er niet wakker van liggen, maar als je hem voor weinig uit Nederland kan laten overkomen, scheelt alweer verzendkosten natuurlijk.

Succes in ieder geval.

René
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: welke embleemloze grille kopen?

Bericht door Doka Driekus »

De embleemloze grille zit er op. Viel mij alleen op dat de twee plastic haakjes aan de onderzijde niet in de embleemloze grille terug geplaatst konden worden. De nokjes waar deze haakjes achter moeten klikken zitten er bij de embleemloze grille niet op. Hoe hebben jullie dit eventueel opgelost? Of ook gewoon weg gelaten?

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: welke embleemloze grille kopen?

Bericht door Icebox »

Ik vroeg mij af hoe het gaat met de embleemloze grill. Ik wil er (als de ervaringen positief zijn) ook eentje bestellen.

Groetjes,

Sinja
Plaats reactie