Goedendag
Ik heb een klein probleem met mijn T4
Ik rijd een t4 diesel met 150pk
Nu treed zich al een tijd het probleem op dat ik iedere keer koelwater moet bijvullen
Rij ik normaal dan is er niks aan de hand , gooi ik er een zware aanhanger achter of geef ik lekker gas dan is het water zo op
Het lijkt erop dat hij het boven bij de houder er uit drukt
De temperatuur blijft normaal alleen het water vliegt eruit
Wie kent dit probleem en hoe los ik dit op
Groeten Dutchy
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 met koelwater problemen
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: T4 met koelwater problemen
Hoe ruikt je koelvloeistof?
Als je een olie of diesellucht in je tankje ruikt kan je koppakking lek zijn.
Egbert
Als je een olie of diesellucht in je tankje ruikt kan je koppakking lek zijn.
Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
Re: T4 met koelwater problemen
Heb er nog niet met mijn gok bijgezeten maar zal dat eens doen
Heb wel olie gecontroleerd en daar geen h2o bij
Groet Dutchy
Heb wel olie gecontroleerd en daar geen h2o bij
Groet Dutchy
Re: T4 met koelwater problemen
Heb ik ook gehad, koelvloeistof steeds op .
oorzaak
1 de plaats waar de koelvloestof uit het motorblok komt (1.9 TD 1999) aan de stuurkant
is van plastic en er was een rose ring (opgedroogde koelvloestof ) om heen (100 euries)
na reparatie nog steeds koelvloeistof lekkage
2 Nu bij, volgens mij, een sensor aan de voorzijden van het blok (200 euries)
na deze reparaties geen lekkage meer
oorzaak
1 de plaats waar de koelvloestof uit het motorblok komt (1.9 TD 1999) aan de stuurkant
is van plastic en er was een rose ring (opgedroogde koelvloestof ) om heen (100 euries)
na reparatie nog steeds koelvloeistof lekkage
2 Nu bij, volgens mij, een sensor aan de voorzijden van het blok (200 euries)
na deze reparaties geen lekkage meer
Groeten
Wilco
Re: T4 met koelwater problemen
als ik het verhaal lees dan denk ik toch aan een lekke koppakking of erger nog een gescheurde kop
een lek is op te sporen met een tester die met vloeistof die verkleurd als er wat in het water zit, dit is bij een diesel echter wel lastig te zien, bij mij konden we het pas de derde keer zien dat de vloeistof verkleurde
voor het hele verhaal kan je het beste ff de zoekfunctie gebruiken. zijn natuurlijk meerdere oorzaken mogelijk
een lek is op te sporen met een tester die met vloeistof die verkleurd als er wat in het water zit, dit is bij een diesel echter wel lastig te zien, bij mij konden we het pas de derde keer zien dat de vloeistof verkleurde
voor het hele verhaal kan je het beste ff de zoekfunctie gebruiken. zijn natuurlijk meerdere oorzaken mogelijk
Re: T4 met koelwater problemen
Wordt er niet vrolijker op
Bij mij is het dus echt alleen als ik hem de sporen geef of met een zware kar erachter
Heb de laatste 2000km rustig aan gedaan (110km/h) op de snelweg continu op cruise control en verlies dan zo op het oog geen koelvloeistof
Zal morgen ff weer stukje blazen door de brd , weet nu al bij 180 tot 200km/h ben ik binnen 10 min al het water verloren , is de hele houder leeg en gaat bekende rode lampje branden
Met koppakking of scheur in de kop moet de temperatuur toch ook oplopen en water in de olie terecht komen of ben ik gek?
Want na onderhand al meer dan 10ltr water te hebben bijgevuld zou ik toch wat in de olie terug moeten vinden , maar nix alleen maar olie
In ieder geval bedankt voor de reakties en ik houd jullie op de hoogte , en iedereen die nog suggesties heeft laat horen ik wacht wel af
Groeten Dutchy
Bij mij is het dus echt alleen als ik hem de sporen geef of met een zware kar erachter
Heb de laatste 2000km rustig aan gedaan (110km/h) op de snelweg continu op cruise control en verlies dan zo op het oog geen koelvloeistof
Zal morgen ff weer stukje blazen door de brd , weet nu al bij 180 tot 200km/h ben ik binnen 10 min al het water verloren , is de hele houder leeg en gaat bekende rode lampje branden
Met koppakking of scheur in de kop moet de temperatuur toch ook oplopen en water in de olie terecht komen of ben ik gek?
Want na onderhand al meer dan 10ltr water te hebben bijgevuld zou ik toch wat in de olie terug moeten vinden , maar nix alleen maar olie
In ieder geval bedankt voor de reakties en ik houd jullie op de hoogte , en iedereen die nog suggesties heeft laat horen ik wacht wel af
Groeten Dutchy
Re: T4 met koelwater problemen
lees mijn topic maar
had echt precies hetzelfde
temp. loopt niet op bij 100 km/h niks aan de hand al was de rit 100 km
wel als ik stevig doorrijdt dat kwam het er vanzelf uit via de overdruk beveiliging
en olie of water bij elkaar dat hoeft dus echt niet ligt er maar net aan waar die gescheurd/lek is
heb ff een oud topic geupt voor je staan nog diverse dingen in ,
doen trouwens je ventilatoren het wel allebei ?
had echt precies hetzelfde
temp. loopt niet op bij 100 km/h niks aan de hand al was de rit 100 km
wel als ik stevig doorrijdt dat kwam het er vanzelf uit via de overdruk beveiliging
en olie of water bij elkaar dat hoeft dus echt niet ligt er maar net aan waar die gescheurd/lek is
heb ff een oud topic geupt voor je staan nog diverse dingen in ,
doen trouwens je ventilatoren het wel allebei ?
Re: T4 met koelwater problemen
Zal eens ff op je topic kijken , beide fans doen het
Weet dit zeker hebben namelijk met dit probleem geconstateerd dat 1 fan bijna versleten was op de spoelen en die gelijk vervangen alleen probleem er niet mee opgelost
Ga nu eerst ff lezen
Bedankt en groeten Dutchy
Weet dit zeker hebben namelijk met dit probleem geconstateerd dat 1 fan bijna versleten was op de spoelen en die gelijk vervangen alleen probleem er niet mee opgelost
Ga nu eerst ff lezen
Bedankt en groeten Dutchy