Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Windschermpjes? (icm electrische ramen)

vragen over de T4
hoefhaan

Windschermpjes? (icm electrische ramen)

Bericht door hoefhaan »

Hallo

Even een vraagje;

Ik heb een t4 van 2000, daar zitten electrische ramen in.
Nu wil ik in de zomer wel eens met open ramen rijden maar dat maakt wel wat herrie. Helpen de zgn windschermpjes daar goed tegen? Hoever kan je dan bij 120 km/h je ramen fatsoenlijk open houden zonder dat je elkaar aan hoeft te schreeuwen of dat het gaat fluiten?

De tweede vraag:
Kan dit icm met electrische ramen?
heb wel eens gelezen dat de ruiten dan vroegtijdig geblokkeerd worden en weer open gaan.
Iemand ervaring?
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Windschermpjes? (icm electrische ramen)

Bericht door Roger B. (11)61 »

volgens mij moet je de antwoorden met de zoekfunctie best kunnen vinden

afhankelijk van het merk en type schermpje kun je meer of minder (geen) problemen verwachten met de electrische ramen, en de ramen kunnen op de gok een cm of 4 a 5 open zonder dat je erg veel last ervan hebt, of dat bij 120 ook nog binnne jouw marge valt...tja lastig beoordelen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Windschermpjes? (icm electrische ramen)

Bericht door koos 890 »

Zoals Roger schrijft de ramen kunnen een klein stukje open en de herrie is iets minder als zonder windschermpjes maar je heb geen last van de regen .
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
stn1
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 mar 2008, 09:55

Re: Windschermpjes? (icm electrische ramen)

Bericht door stn1 »

kan een stukje open. Ik heb wel dat wanneer ik de ramen dicht doe ze soms weer open gaan door de beveiliging zeg maar. Is een kwestie van weer dicht doen en klaar.
T4 california coach bj 1999. 50mm verlaagd. Getinte ruiten. Ronal 16 inch. Smoke achterlichten. Silver vision knipperlichten. Aerotwin wissers voor en achter. Embleemloze grille
hoefhaan

Re: Windschermpjes? (icm electrische ramen)

Bericht door hoefhaan »

En heb je ze er in laten zetten / gezet toen je hem al had of had je t4 al die schermpjes?
Ik wil graag weten of het geluid veel scheelt.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Windschermpjes? (icm electrische ramen)

Bericht door matje86 »

geluid is net zo erg :ie
maar de regen blijft buiten
en je kan in parkeerstand ook je raampje een stukkie open laten staan
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
robertino1
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 jun 2008, 20:45

Re: Windschermpjes? (icm electrische ramen)

Bericht door robertino1 »

Hallo,

Ik heb ze via ebay in engeland gekocht 1,5 jaar geleden nieuw voor 25,00 euro met verzenden
geluid scheelt bij mij veel heb wat smal type zodat je geen storend beeld in spiegel hebt
staan altijd 3 cm open. ook bij volkomen open geluidsniveau veel lager
zonder de klemmen gemonteerd geen enkel probleem 130 km is meer dan max aangegeven op artikel 120 km vanwege aansprakelijkheid
voor monteren ruit en rubbers goed schoonmakenvanwege krassen
had daarvoor grotere maar storend voor mij keek tegen rand aan wel groter open bij regen
wat bij camper handig is voor warmte kwijt te raken
:T44EVER
robertino1
Berichten: 75
Lid geworden op: 07 jun 2008, 20:45

Re: Windschermpjes? (icm electrische ramen)

Bericht door robertino1 »

Hallo,

Ik heb ze via ebay in engeland gekocht 1,5 jaar geleden nieuw voor 25,00 euro met verzenden
geluid scheelt bij mij veel heb wat smal type zodat je geen storend beeld in spiegel hebt
staan altijd 3 cm open. ook bij volkomen open geluidsniveau veel lager
zonder de klemmen gemonteerd geen enkel probleem 130 km is meer dan max aangegeven op artikel 120 km vanwege aansprakelijkheid
voor monteren ruit en rubbers goed schoonmakenvanwege krassen
had daarvoor grotere maar storend voor mij keek tegen rand aan wel groter open bij regen
wat bij camper handig is voor warmte kwijt te raken
:T44EVER
Gebruikersavatar
stn1
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 mar 2008, 09:55

Re: Windschermpjes? (icm electrische ramen)

Bericht door stn1 »

heb ze ook via ebay. Geluid scheelt iets maar niet veel.. blijft herrie.
T4 california coach bj 1999. 50mm verlaagd. Getinte ruiten. Ronal 16 inch. Smoke achterlichten. Silver vision knipperlichten. Aerotwin wissers voor en achter. Embleemloze grille
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2040
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Windschermpjes? (icm electrische ramen)

Bericht door chv »

Dat ze bij het sluiten automatisch weer naar beneden gaan kun je omzeilen door het laatste stukje schoksgewijs (starten, stoppen, starten, stoppen) te doen, dan krijg je je ramen wel dicht.
Voor het windgeruis scheelt het inderdaad niet zoveel, tegen het inregenen tijdens het rijden en voor het ventileren tijdens het parkeren helpt het wel heel veel. Ik vind ze onmisbaar.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
stn1
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 mar 2008, 09:55

Re: Windschermpjes? (icm electrische ramen)

Bericht door stn1 »

chv schreef:Dat ze bij het sluiten automatisch weer naar beneden gaan kun je omzeilen door het laatste stukje schoksgewijs (starten, stoppen, starten, stoppen) te doen, dan krijg je je ramen wel dicht.
Voor het windgeruis scheelt het inderdaad niet zoveel, tegen het inregenen tijdens het rijden en voor het ventileren tijdens het parkeren helpt het wel heel veel. Ik vind ze onmisbaar.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
:yes zo gebruik ik ze ook. Zou ze niet willen missen wat dat betreft.
T4 california coach bj 1999. 50mm verlaagd. Getinte ruiten. Ronal 16 inch. Smoke achterlichten. Silver vision knipperlichten. Aerotwin wissers voor en achter. Embleemloze grille
hoefhaan

Re: Windschermpjes? (icm electrische ramen)

Bericht door hoefhaan »

Maar in de parkeerrstand een stukje open laten vergemakkelijkt wel een inbraak. Lijkt mij dan een kwestie van even met een ijzerdraadje hengelen naar de knopjes... Of ben ik nu erg wantrouwig? :nuts
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2040
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Windschermpjes? (icm electrische ramen)

Bericht door chv »

Nou de truc is dat je het raam hoger doet dan de onderkant van het windschermpje. Dan kan er toch nog lucht via een soort van s-traject in en uit de auto. En als je dan de twee portierramen tegen elkaar open zet kan er best veel warmte de kabine uit.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
stoef 631
Berichten: 146
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:04
Locatie: coevorden

Re: Windschermpjes? (icm electrische ramen)

Bericht door stoef 631 »

ze kunnen er gewoon op.
voordat je ze monteert kun je met een grote schroevendraaier iets meer ruimt maken tussen de rubbers, dan heb je de minste problemen.

als je naar coevorden komt, mag je die van mijn oude bus er wel afhalen voor € 20,-

arno
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2040
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Windschermpjes? (icm electrische ramen)

Bericht door chv »

Die oude bus, is dat misschien die gele spijltjesbus? Dan mag je best wel wat meer vragen ; - ))

Met vriendelijke groet,
Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Plaats reactie