Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wegenbelasting

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Wegenbelasting

Bericht door Roger B. (11)61 »

Doka Driekus schreef:Wat mij wel eens tegenstaat is het feit dat bedrijfsbussen ook regelmatig voor vakantiedoeleinden gebruikt worden. Het liefste moet de baas ook nog de brandstof betalen.
Groeten,
Erik
En wat maakt een bedrijfsbus daarin anders dan een leaseauto van de zaak? daar gaan die lui ook mee op vakantie en vaak met de tankpas van de zaak.................
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: Wegenbelasting

Bericht door Doka Driekus »

Hoi Roger,

Ik doel niet op de lease voertuigen. Ik denk hierbij aan de allemansbusjes die je ook vaak hebt bij bedrijven, en die in vakantietijden ineens zeer handig blijken te zijn voor sommige mensen die er normaal niet naar omkijken. Wel de lusten willen hebben van een bus, niet de lasten.

Maar volgens mij gaan we nu toch enigzins offtopic.

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Wegenbelasting

Bericht door frank884 »

Kun je precies zien welke soort lui het hier voor het zeggen hebben in Nederland.

De bazen: hun busjes betalen een scheintje en rijden het meeste kilometers.
Het hogere personeel met een goed loon: heeft ook nog eens een lease wagen
met tankpas van de zaak

en de "dooie Hond" onder aan de ladder die zonder overuren niet rond kan komen
mag de volle mep betalen, als die een fatsoenlijke wagen wil rijden, waar die met zijn gezin
in past, of hem laten slopen en opgevouwen in een piep klein benzine gebakje zich verplaatsen, dat wordt nog net "gedoogd"
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: Wegenbelasting

Bericht door DNS »

Wegenbelasting (of tegenwoordig motorrijtuigen-belasting) zal altijd een onderwerp van discussie blijven... Ook niet zo vreemd als je voor je T4 van nog geen 2 ton 120 euro in de maand moet betalen en een vrachtwagen van 18 ton 40 euro in de maand :bonk En dat zijn dan nog alleen de Nederlandse vrachtwagens: Ik heb niet het idee dat al die buitenlandse vrachtwagens wegenbelasting af hoeven te dragen voor het ge-/verbruik van onze wegen...

Is het dan niet een idee om alle belasting over de brandstof te heffen? Zo betaalt iedereen meteen naar het kilometrage en verbruik (hoe meer km, hoe meer belasting en groter het voertuig, hoe groter het verbruik). Dat zal natuurlijk wel te veel (denk)werk vergen van onze vrienden in Den Haag en Brussel, maar het blijft natuurlijk erg krom dat je je als particulier bijna krom moet werken om nog in een fatsoenlijke auto te kunnen rijden... And justice for all?? :muur

Nu ben ik ontzettend blij met mijn :driveT4 en blijven we dus braaf betalen, maar geen andere auto waar ik zoveel belasting voor zou willen betalen... :T44EVER :toppie
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Wegenbelasting

Bericht door sgsdebruijn »

ja dat is het kl@tetigge van die politiek (en de mentaliteit van een hoop mensen in NL), jan met +2x modaal betaald hier op wel duizenden mogelijkheden manieren zijn zuur verdiende centen voor de mensen die van ik weet niet hoeveel verschillende uitkeringen gebruik kunnen maken. Werk je weinig dan krijg je huurtoeslag, zorgtoeslag extra dit extra dat :bonk

Werken wordt hier toch niet gestimuleerd, kijk naar je belastingen als je 2 verdieners bent, we hebben het zeker niet slecht maar moeten er wel hard voor werken. Enne hoe meer uren je maakt hoe meer belasting je af moet dragen.

Ik ben niet rechts maar links zeker niet.

sorry ik dwaal wat af :nuts
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Wegenbelasting

Bericht door frank884 »

[quote="DNS"]Wegenbelasting (of tegenwoordig motorrijtuigen-belasting) zal altijd een onderwerp van discussie blijven... Ook niet zo vreemd als je voor je T4 van nog geen 2 ton 120 euro in de maand moet betalen en een vrachtwagen van 18 ton 40 euro in de maand :bonk En dat zijn dan nog alleen de Nederlandse vrachtwagens: Ik heb niet het idee dat al die buitenlandse vrachtwagens wegenbelasting af hoeven te dragen voor het ge-/verbruik van onze wegen...

Bij vrachtwagens heb je boven de 12 ton incl laadvermogen nog een eurovignet
wat zo'n 2500 euro/jaar kost voor Nederland en belgie
en rijdt je Duitsland (en dat doet het gros) dan afhankelijk van welke milieu klasse de motor is betaal je er nog autobahn tol overheen (en dat is een fiks bedrag!! "de duitse melkkoe")
bijv 1 ritje roermond - leverkussen en terug via Koln naar grens Aken met een euro 4
dat is over de 30 euro ( bij een euro 2 motor bijna het dubbele)
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Wegenbelasting

Bericht door sgsdebruijn »

frank884 schreef:
DNS schreef:Wegenbelasting (of tegenwoordig motorrijtuigen-belasting) zal altijd een onderwerp van discussie blijven... Ook niet zo vreemd als je voor je T4 van nog geen 2 ton 120 euro in de maand moet betalen en een vrachtwagen van 18 ton 40 euro in de maand :bonk En dat zijn dan nog alleen de Nederlandse vrachtwagens: Ik heb niet het idee dat al die buitenlandse vrachtwagens wegenbelasting af hoeven te dragen voor het ge-/verbruik van onze wegen...

Bij vrachtwagens heb je boven de 12 ton incl laadvermogen nog een eurovignet
wat zo'n 2500 euro/jaar kost voor Nederland en belgie
en rijdt je Duitsland (en dat doet het gros) dan afhankelijk van welke milieu klasse de motor is betaal je er nog autobahn tol overheen (en dat is een fiks bedrag!! "de duitse melkkoe")
bijv 1 ritje roermond - leverkussen en terug via Koln naar grens Aken met een euro 4
dat is over de 30 euro ( bij een euro 2 motor bijna het dubbele)
Ja en als ze dat milieugeld dan ook eens zouden stoppen in duurzame natuur/milieu/stimulatie projecten maar nee daar betalen we weer de klaploperd van :muur lekker zeg ff kort door de bocht zeiken
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Plaats reactie