Leo45 schreef:Met dat klepje regel je het warme water naar je kachel binnen, als die open staat en niet dicht gaat heb je altijd ergens warme lucht of omgekeerd altijd koude lucht.
Als je binnen de knop van warm naar koud draait moet je hierop een hefboompje zien draaien.
De complete slag is 90 graden van vol open naar helemaal dicht.
Doe wel voorzichtig en ga niet aan het klepje draaien als je kabel naar binnen er nog op zit want voor je het weet schiet tie binnen uit de knoppen boel en dan moet je dat ook helemaal los maken.
Eigenlijk altijd van binnenuit bedienen.
Leo
Hoi Leo45
Ik heb ook last van dat probleem met het hefboompje sinds ik een gereviseerde motor heb gekregen mijn hefboompje komt niet helemaal uit als ik hem op koud zet, er komt dan zeg maar lauw warme lucht uit zet ik hem op rood helemaal rechtsom dan komt er gewoon het zelfde uit als op koud.
voor de wissel van mijn motor nooit nergens geen last van gehad, sterker nog stond die op rood rechtsom dan kon je zowat je sigaret aansteken van de hete lucht die er uit kwam, stond die op koud dan was het ook echt koud.
ik rijd in een Vw t4 2.5 TDI 06-1999