Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Dakraam in t4???

vragen over de T4
Plaats reactie
hoefhaan

Dakraam in t4???

Bericht door hoefhaan »

Hallo

Ik wil eens weten wat jullie ervaringen zijn met inbouwen (achteraf) van een schuifdak in een t4
Wat zijn ongeveer de kosten? Doet de dealer dit ook? en lekken is mijn grote angst. Is deze angst gegrond of is dit zeldzaam?

Graag jullie reactie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Dakraam in t4???

Bericht door Roger B. (11)61 »

Er worden hier vaker dakjes verhandeld, dus vast iemand die je kan helpen.

Vaak kun je beter bij een autoschadeherstelbedrijf gaan voor de inbouw van een dakraam dan bij de dealer.... Of bij een zonnedakdealer (bedrijf dat webasto, hollandia etc zonnedaken verkoopt)

Prijs? ligt eraan wat voor dak je neemt.

Lekkages? bij klapdaken met zo'n "overhaal-greep"vroeg of laat zeer zeker

bij schuif kantel daken minder snel, zeker niet als je een luxer /duurder type neemt dat afwateringskanalen heeft die onder de auto uitkomen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
stoef 631
Berichten: 146
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:04
Locatie: coevorden

Re: Dakraam in t4???

Bericht door stoef 631 »

ik heb in de t4 en t5 diverse raampjes ingebouwd.

lekkage valt heel erg mee.

bij het inbouwen wel de goeie kit gebruiken.

onderhoud is ook belangrijk voor dakramen.
rubbers moeten gewoon goed schoongemaakt worden en soepel zijn anders krijg je lekkage.

niet ieder raam past voor in de t4.
ik meen 38 cm van voor naar achter,
en tussen de ribbels is het 50 cm.

als je meer wilt weten moet je me maar mailen

stoef
ruud23
Berichten: 103
Lid geworden op: 09 jun 2007, 09:55

Re: Dakraam in t4???

Bericht door ruud23 »

Hee Stoef, heb je wat voorbeelden van een open dak voor een T5? Wat ik tot nu toe qua foto's gezien heb vind ik tegenvallen; misschien heb jij inmiddels een beter alternatief.
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Dakraam in t4???

Bericht door koos 890 »

Ik heb mijn dakkie ook achteraf in laten bouwen en dat is perfect gegaan . Ik was 75.= voor het raam kwijt en 100.= voor het inbouwen. Maar dit is niet bij de dealer gebeurd .
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Dakraam in t4???

Bericht door matje86 »

ik heb er een stuk of 3 zelf ingebouwd
alle 3 lekken als een zeef :bifun :bifun daarom wil niemand mijn bussie kopeeeeeeeeeee :nuts
wel lekker goedkoop met douche
was alles bij elkaar 150 euro kwijt voor 3 ramen(lang geleden gekocht bij harry die nu in de zon lig)
Afbeelding







net wat stoef zegt : goede kit en schoonhouden :werkaanT4
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
hoefhaan

Re: Dakraam in t4???

Bericht door hoefhaan »

Hier in Zeeland is een schadebedrijf wat ook inbouw van dakramen doet. Zij adviseren echter een klein formaatr te nemen, omdat anders de halve dakconstructie verbouwd moest worden. Heb er nu vanaf gezien, zo'n klein raam vind ik niks...
Heb windschermpjes gemonteerd, scheelt wel wat, zie topic daarover...
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Dakraam in t4???

Bericht door Harry 341 »

Jammer,dat bedrijf heeft er dan geen verstand van.Half weetjewel rijdt met open dakjes.
En lekkage?...ja als je in je gevel een gat hebt van 2x2 m en je zet er een kozijn in van 1,5 x 1,5 dan heb je ook lekkage.Heb je gemaild...
grtz.Harry
Afbeelding
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Dakraam in t4???

Bericht door Roger B. (11)61 »

onzin van die dakconstructie

in mijn T4 zat een Webasto topslider (normaal formaat schuif kanteldak; gat dat in het dak gezaagd moet worden is 58cm bij 83 cm ongeveer) en die zat net voor de eerste dwarsverdikking op het dak.

Inmiddels heb ik deze vervangen door het dakje uit Berrie's bus (omdat die er een had met originele zonnedak-hemel) het gat in zijn dak was net zo groot en op de zelfde plek als het gat in mijn dak, dus dat kon ik mooi ombouwen.

Het gat zit alleen in de enkele dakplaat, dus 0,0 niks veranderd aan de dakconstructie.

Het oude dak zat (net als bij Berrie trouwens) alleen maar op schuimband gemonteerd, het nieuwe ligt in de sikaflex.

Grootste nadeel van dit dak in de T4 is dat de voorste interieurverlichting kwam te vervallen door de rand die aan de binnenkant tegen de hemel komt ter afwerking, maar met een paar led's en een schakelaar in de bult waar de bediening van het dak in zit kun je dat ondervangen (die rand was voor mij reden een origineel zonnedakhemeltje (met dak) te zoeken)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33890
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Dakraam in t4???

Bericht door Multivan Generation »

waar in Zeeland?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie