Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

stilvallen tijdens rijden vw t4 tdi van 1997

vragen over de T4
Plaats reactie
vanderkleijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:54

stilvallen tijdens rijden vw t4 tdi van 1997

Bericht door vanderkleijn »

kan iemand mij helpen?
tijdens het rijden viel opeens mijn vermogen weg en daarna kon ik niet meer starten.
Als ik dat probeer maakt hij aan rechtsvoor een vreem geluid.
Weet iemand waar ik dan naar moet kijken, ik heb geen idee waar ik moet zoeken.
De brandstofpomp? oliefilter? of nokkenas?.
alvast bedankt Jos
herman94
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 jan 2007, 18:16
Locatie: eindhoven

Re: stilvallen tijdens rijden vw t4 tdi van 1997

Bericht door herman94 »

hoi
klinkt als een defecte distributieriem ik zou als ik jouw was niet meer proberen te starten maak je alleen nog meer stuk eerst maar even na laten kijken .
herman 94
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: stilvallen tijdens rijden vw t4 tdi van 1997

Bericht door Roger B. (11)61 »

denk dat het inderdaad weleens de disitributieriem kan zijn, dan is het toch al te laat, als die breekt tijdens het rijden is alle schade al aangericht.................


even het kapje eraf pakken aan de bijrijderskant en kijken of het nokkenasriemwiel meedraait als je de auto wat verplaatst (met de versnelling in zijn 1)

Als je distributieriem geknapt is wordt het duur.... kop eraf, kleppen bekijken en waarschijnlijk een aantal vervangen, zoniet allemaal. Als je pech hebt zuigers en/of drijfstangen beschadigd EN uiteraard distributieriemwissel met alles wat daar bij hoort....

Hoe veel had je motor gelopen en wanneer laatste riemwissel (km en tijd)?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
vanderkleijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:54

Re: stilvallen tijdens rijden vw t4 tdi van 1997

Bericht door vanderkleijn »

Bedankt voor je reaktie, we zijn er ondertussen achter wat het is. Het is de krukasbout aan de distributiezijde die losgelopen is, we hebben ongeveer 45000 km geleden de riem laten vervangen en toen is die bout waarschijnlijk niet goed aangedraaid. Nu nog kijken wat de schade is misschien valt het mee en anders zal het een ruilmotor moeten worden.
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: stilvallen tijdens rijden vw t4 tdi van 1997

Bericht door Wim T4 935 »

vanderkleijn schreef:Bedankt voor je reaktie, we zijn er ondertussen achter wat het is. Het is de krukasbout aan de distributiezijde die losgelopen is, we hebben ongeveer 45000 km geleden de riem laten vervangen en toen is die bout waarschijnlijk niet goed aangedraaid. Nu nog kijken wat de schade is misschien valt het mee en anders zal het een ruilmotor moeten worden.
Als dit door een dealer danwel BOVAG bedrijf is gebeurd en je hebt gewoon een rekening dan zou je recht moeten hebben op garantie danwel coulance danwel consumentenbescherming.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
Duveltje-77
Berichten: 444
Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
Locatie: Oostwold

Re: stilvallen tijdens rijden vw t4 tdi van 1997

Bericht door Duveltje-77 »

kan ook de pompriem zijn die versprongen is
zou wel beide riemen controleren
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
Plaats reactie