Om nog even terug te komen op de invloed van de karkasstructuur van de banden.
Je zult het niet willen geloven, maar mijn Goggomobil weegt slechts 460kg, met mij erbij ietsjes meer

maar die stond voorheen op transportbandjes van Michelin MX 8 ply 4,50 x 10 radiaal. Maar helaas zijn die banden niet meer in produktie, dus was het zoeken naar een alternatief. Tot nu toe heb ik geen band gevonden die dezelfde stuur eigenschappen heeft als die Michelins.
Ik kan mijn handen van het stuur halen bij 85 km/h, echt niets aan de hand.
En dat is toch erg bijzonder voor een achterwiel aangedreven auto met pendelassen als achter ophanging. Bij elke invering veranderen alle parameters direct, heel geestig.
Het probleem zit hem gewoon in de zijwand van de band. Er zijn mensen die nu met een 4,50x10 4ply bandje rijden die eigenlijk voor aanhangers zijn. Maar daar waag ik me niet aan, die rollen leuk achter een auto aan, maar daar kan je weinig van verwachten. Binnenkort ga ik met een koreaanse band de weg op, met 6ply. Ik zal wel zien of het wat is.
Nu even kijkend naar de bussen, daar zie ik toch erg vaak dat er een paar gunstige bandjes op de LMV zitten om de kosten te drukken.
Ja zelfs onder een gechipte en verlengde bus heb ik banden met een LI van 91 gezien met 4 ply. Dan kan je mij niet vertellen dat het perfect spoort....daar geloof ik geen barst van.
Maar goed, succes met de speurtocht en laat het ons weten als je een oplossing hebt.
Groeten