ik ben de gelukkige eigenaar van een 88 pk blauwe I.
s'morgens slecht aan slaan ,de rest van de dag geen problemen.
is de tdi 5 cil gevoelig voor defecte gloeispiralen? Met deze temp moet de motor toch gelijk aan slaan Ik denk aan defectie gloeispiralen,gas olie druk loopt weg via een anti retour klep ergens op de motor.wat is jully meening.hier over de gloei spiralen vern of wat anders.
hoeveel seconden moet hij trouwens voor gloeien ,nu is hij met 2 sec uit.
Heb de gloeibougies vern nu blijft het lampje langer gloeien dan deze voor heen deed.
eerst was op contact even wachten lampje uit en starten nu blijf hij branden ,heb nog niet gewacht tot deze uit zich zelf uit ging .
heb de gloeibougies bij de auto matrialen zaak gekocht niet orgineel VW.
waar zit dat voor gloei relais wil deze en het contactslot ver (onderste gedeelte)
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
slecht aanslaan
slecht aanslaan
Laatst gewijzigd door keestdi op 30 jul 2009, 14:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: slecht aanslaan
Kees ik weet niet hoelang de gloeipitten er al in zitten maar ik zou ze nakijken . Vermoedelijk zijn er 1 of 2 kapot ????
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
- Dennis 449
- Berichten: 2034
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
- Locatie: Westfriesland (vezelf)
Re: slecht aanslaan
Hoi Kees,
Je zou even kunnen controleren of het beter wordt als je de stekker van de temperatuur sensor los haalt.
Als het voorgloeien nu even kort aan en uit is. Dan is die temperatuur sensor G62 defect
Hier zit de stekker:
Als je de stekker los hebt, dan zal het voorgloeien ongeveer 20 sec duren.
Start de motor dan beter, zou je die sensor G62 kunnen vervangen.
Bij het er uithalen loopt er koelvloeistof uit de motor.........
Het is dan lastig om te kijken of de o-ring nog goed ligt. Dat is wel belangrijk.
Succes
Tja het kan ook het witte blikje achter het kontactslot zijn..........
Of het brandstoffilter. Of de retourslangetjes op de verstuivers. Of......
Je zou even kunnen controleren of het beter wordt als je de stekker van de temperatuur sensor los haalt.
Als het voorgloeien nu even kort aan en uit is. Dan is die temperatuur sensor G62 defect
Hier zit de stekker:
Als je de stekker los hebt, dan zal het voorgloeien ongeveer 20 sec duren.
Start de motor dan beter, zou je die sensor G62 kunnen vervangen.
Bij het er uithalen loopt er koelvloeistof uit de motor.........
Het is dan lastig om te kijken of de o-ring nog goed ligt. Dat is wel belangrijk.
Succes
Tja het kan ook het witte blikje achter het kontactslot zijn..........
Of het brandstoffilter. Of de retourslangetjes op de verstuivers. Of......
Groeten
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: slecht aanslaan
volgens mij is er een ander probleem
rookt de motor ook blauw en geen olie verlies
denk ik dat het de verstuivers of lucht of timing van de pomp
rook bedoel ik stationair
tdi slaat bij dit weer ook zonder gloeien goed aan
mvg ronald
rookt de motor ook blauw en geen olie verlies
denk ik dat het de verstuivers of lucht of timing van de pomp
rook bedoel ik stationair
tdi slaat bij dit weer ook zonder gloeien goed aan
mvg ronald
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound