Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

eyes (Bart) wel wat te vertellen.

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
eyes
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jul 2009, 18:25
Locatie: West - Vlaanderen, Belgie

eyes (Bart) wel wat te vertellen.

Bericht door eyes »

Beste T4 fans,

Mij even kort voorstellen ; Ik ben 27 en altijd een auto fan geweest in terloop ter jaren heb ik verschillende wagens gehad waaronder een glf 2 Gti zo op duitse stijl en golf 3 break, toen had ik zoiets van vw is wel een merk waar ik tevreden over kon zijn.

daartussen zaten nog enkele wagen met gemiddeld meer pk dan een gezins wagen : opel vectra Gt , BMW e36 Coupe , Rover 22O Coupe , honda Crx en nog enkele. :muur

Mijn probleem was dat ik geen wagen vond waar ik mee kon leven en gelukkig mee was , tot ik vorig jaar een Transporter T4 gekocht had een witte 24OO CC VAN het jaar 91 (een van de eerste) met 320 000 km nu met volledige onderhoud historiek en van de eerste eigenaar die trouwens een T4 gekocht had met wijsneus. : :T44EVER

Sinsdien is mijn leven veranderd :love , ik had al een poosje in gedachte een bus aan te kopen en ik keek uit naar een t3 omdat ik die ietwat charmander vond dan een T4.
Todat ik wat info had opgezocht en mij toch duidelijk werd dat de technologie en motoren van een T4 voor hedendaags gebruik beter waren.

Dus opzoek op het internet waar prijzen in alle richtingen bleken te gaan T4 ging (rijdend) van 650 € tot 16 000 €.
Mijn budget was rond de 3000 € , na enkele weken zoeken had ik wat gevonden het ging om een zoekertje die ik al enkele malen had gelezen maar het toen niet interessant vond , toch beslist eens naar die mens te bellen.


Het bleek om een 60 jarige getrouwd koppel te gaan die de transporten 18 jaar in hun bezit hadden en er nog verliefd op waren.
Nu de T4 was een roestbak op zich na grondige inspectie van het chassi bleek achter het vinyl van de voorwielkassen reparatie nodig ( die nu ingevet staan om het werk uit te stellen en toch vorige week door de keuring geraakt is ).
En op het koetswerk waren werken nodig aan opstap bestuurder tankklepje en enkele naden + alle wielboorden.

Met deze kennis opgedaan was het aan de eigenaar om mij te overtuigen waarom ik zijn T4 moest kopen met 295 000 km op de teller ! Nu de man kwam heel zelfzeker over en haalde trots de papieren uit daarbij zaten enkelen A4 papieren met handgeschreven tekst op.
Daarop stond alles tot in detai opgeschreven wat er sinds al die jaren aan onderhoud aan de transporter was gebeurd.
Ik had zoiets nog nooit gezien, de man had enkele weken voor die besliste de wagen te verkopen nog een nieuw setje banden gemonteerd.


Het lijk me duidelijk dat alles oprecht gebeurde en de T4 niet verwaarloost werd , dan nog even onderhandelen over de prijs. Die klus was vlug gebeurd , hij vroeg 2200 € (om 2000 € te krijgen waarschijnlijk) , die heb ik hem ook gegeven met de eis dat hij werd gekeurd. Zonder enig probleem werd dit ook gedaan en er was maar èèn rit nodig naar het keuring station.

Om mijn lang verhaal kort te maken ik ben dolgelukkig :yingyang
JohnLvB
Berichten: 27
Lid geworden op: 21 apr 2009, 08:38

Re: eyes (Bart) wel wat te vertellen.

Bericht door JohnLvB »

Welkom op deze site :wjw .Ik hoop dat je heel veel plezier zult hebben van je transporter en natuurlijk de info op deze site.vr. gr.JohnLvB :zwaai :T44EVER :driveT4
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: eyes (Bart) wel wat te vertellen.

Bericht door harry t5 191 »

:wjw hier op deze site! :zwaai
Joh,wat een verhaal,mooi zo'n auto waarvan je de gehele historie van weet!

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Plaats reactie