Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Na ongeluk start bus niet meer.

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maalderk
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 mei 2009, 18:50
Locatie: Winschoten (Gr.)

Na ongeluk start bus niet meer.

Bericht door maalderk »

Mijn vrouw heeft gisterochtend tijdens de vakantie een ongeluk gehad met de bus en is linksvoor aangereden. (helaas haar schuld, geen voorrang verleent :muur ). Bumper en spatbord zijn beiden beschadigd maar dat is vast wel op te lossen. Alleen wil de bus nu niet meer starten. Hij slaat wel aan maar gaat na een paar tellen weer uit. Is dit een soort van beveiliging van de computer of zo iets of kan er echt iets stuk zijn. Woensdag of donderdag word de bus pas thuis afgeleverd dus dan kan ik pas echt goed kijken hoe groot de schade is en eventueel fotootjes nemen om hier te plaatsen.

groet, Jan
Trotse bezitter van T4 Multivan Special 2.5 TDI 5 Cil. 102 PK @133PK uit '97
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Na ongeluk start bus niet meer.

Bericht door Multivan Generation »

motorcomputer zit ook links voor..
Misschien is er een stekker die wat los zit?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Elan
Berichten: 124
Lid geworden op: 04 feb 2009, 20:05
Locatie: Dongen

Re: Na ongeluk start bus niet meer.

Bericht door Elan »

Veel auto's hebben een brandstofstop in de aanvoerleiding er op zitten, welke uitspringt na een zware klap, zodat er geen brandstof kan gaan lekken.
Ik weet niet of een T4 deze ook heeft, anders kun je hier zeerzeker eens aan denken.
Heb me ook ooit eens suf gezocht bij een Fiat waarbij dit ook het geval bleek te zijn.
Hoeft trouwens ook niet per se op de plaats te zitten waar je schade hebt hoor, ergens anders kan ook goed.
Met een turbo elke ochtend fluitend naar mijn werk!
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Na ongeluk start bus niet meer.

Bericht door bartt4 »

sleutel door de klap de startblokerings code kwijt?
of de computer ff zonder stroom gezeten en nu niet meer comuniceren met de sleutel. probeer eens met resrve sleutel
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
maalderk
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 mei 2009, 18:50
Locatie: Winschoten (Gr.)

Re: Na ongeluk start bus niet meer.

Bericht door maalderk »

bartt4 schreef:sleutel door de klap de startblokerings code kwijt?
of de computer ff zonder stroom gezeten en nu niet meer comuniceren met de sleutel. probeer eens met resrve sleutel
Dat zou ik idd eerst eens kunnen proberen, maar de klap was volgens mij niet zo erg. Dan zou je sleutel al zijn code kwijt kunnen raken als je hem even op de grond laat vallen.
Trotse bezitter van T4 Multivan Special 2.5 TDI 5 Cil. 102 PK @133PK uit '97
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Na ongeluk start bus niet meer.

Bericht door bartt4 »

is mij al eens overkomen met me polo dat sleutel gooide naar ander niet gevangen en mis was het. kan ook inderdaad dat computer ff zonder stroom zat.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Na ongeluk start bus niet meer.

Bericht door René »

Er zullen wel wat draden van bijvoorbeeld de motorcomputer stuk zijn. Bedrading loopt ook linksvoor thv je scherm naar de motor e.d.
Je motorcomputer schakeld dan de motor uit. Kunnen ook toevallig draden zijn van je startblokkering, die grijpt als ik het zo lees in.

René
transporter4
Berichten: 57
Lid geworden op: 31 jul 2009, 04:21

Re: Na ongeluk start bus niet meer.

Bericht door transporter4 »

Bij mij zit het brandstoffilter ook links voor, naast de accu met wat koppelingetjes.

Wel starten, maar door te weinig brandstof niet blijven lopen...

Succes!
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Na ongeluk start bus niet meer.

Bericht door Roger B. (11)61 »

de hier direct boven genoemde oorzaak (brandstofleiding bekneld) of iets hoger genoemd (bedrading en/of stekker van) de motorcomputer.

klinkt voor mij alsof de startblokkering inslaat (die laat de motor namelijk ook afslaan na enkele tellen als de chip niet herkend wordt)

eerst even afwachten tot ie thuis is dan goed kijken naar bedrading, stekkers en dieselleidingen, dan kun je gericht gaan zoeken, nu is het allemaal maar giswerk
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
maalderk
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 mei 2009, 18:50
Locatie: Winschoten (Gr.)

Re: Na ongeluk start bus niet meer.

Bericht door maalderk »

Ja dat lijkt mij ook het beste Roger, morgen word hij waarschijnlijk hier afgeleverd dan ga ik eerst even bij hem staan huilen en daarna de boel eens goed bekijken hoe het er uitziet. Morgen meer dus...
Trotse bezitter van T4 Multivan Special 2.5 TDI 5 Cil. 102 PK @133PK uit '97
Gebruikersavatar
maalderk
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 mei 2009, 18:50
Locatie: Winschoten (Gr.)

Re: Na ongeluk start bus niet meer.

Bericht door maalderk »

Vandaag is eindelijk de bus bezorgd. Toen ik het spatbord en de bumper verwijderd had bleek dat er een beugel van de uitlaat van de standkachel afgebroken was en een klein gaatje in het brandstoffilter had geslagen. Nieuw filter gehaald en hij loopt gelukkig weer als vanouds.
Nu nog ergens een linker spatbord en een bumper op de kop zien te tikken, laten spuiten en je ziet er niets meer van.
Dus als iemand nog ergens in het noorden een adresje weet voel ik mij aanbevolen.

Groet, Jan
Trotse bezitter van T4 Multivan Special 2.5 TDI 5 Cil. 102 PK @133PK uit '97
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Na ongeluk start bus niet meer.

Bericht door Roger B. (11)61 »

zo zie je maar dat vooraf speculeren aleen maar angst voor grote schade aan de techniek teweeg brengt.

Ik hoor iedereen altijd schaap-bron in joure roepen als je gebruikt materiaal voor de T4 in het noorden zoekt..........
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
maalderk
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 mei 2009, 18:50
Locatie: Winschoten (Gr.)

Re: Na ongeluk start bus niet meer.

Bericht door maalderk »

Bedankt voor de tip Roger, ik heb even op hun website gekeken en ze hebben als het goed is alles wat ik nodig heb op voorraad en ga er morgen even heen.
Trotse bezitter van T4 Multivan Special 2.5 TDI 5 Cil. 102 PK @133PK uit '97
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Na ongeluk start bus niet meer.

Bericht door Roger B. (11)61 »

maalderk, op za 15-08-2009, 0:08 schreef:Bedankt voor de tip Roger, ik heb even op hun website gekeken en ze hebben als het goed is alles wat ik nodig heb op voorraad en ga er morgen even heen.
strikt genomen ga je dus op zondag naar Schaap-Bron voor onderdelen? (op zaterdag gepost dat je morgen gaat :knipoog ) ben bang dat ze dan dicht zijn :bifun
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie