Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Welke Radio??

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Welke Radio??

Bericht door Charles 1065 »

Ik wil mijn radio vervangen voor een type dat ook de blauwe verlichting heeft zoals de T4!
Zijn er mensen met zon toestel met een goede Prijs-Kwaliteit verhouding?
Ik hoor het graag! :T44EVER :yes
Gebruikersavatar
fjpalm
Berichten: 199
Lid geworden op: 19 mei 2007, 15:32
Locatie: T HARDE

Re: Welke Radio??

Bericht door fjpalm »

als ik het goed heb heeft jvc blauw met rode verlichting.

gr freddy
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Welke Radio??

Bericht door sgsdebruijn »

Pioneer DEH-P8100BT heb ik is blauw met carkit 2x USB 1x bv laptop of iets anders.

Fijne radio, wel even aan de menu's wennen maar veel instelmogelijkheden.
Prijs tussen de 310 en 350 euro, zit ab bij maar is niet super moet even kijken waarom die te regelmatig niet werkt.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: Welke Radio??

Bericht door Gerrit354 »

Onze sony radio in de t4 had het na 6.5 begeven, dus moesten een nieuwe. Laatst was er bij de lidl een aanbieding voor een Blaupunkt radio(Seattle MP 57) voor slechts 120 euro. Die toen maar gekocht en toen bleek die ook de rood/blauwe verlichting te hebben, gewoon exact dezelfde. Kleurenscherm is natuurlijk multi-color. Daarnaast was de geluidskwaliteit stukken beter dan de sony die er in zat, er zit dus gewoon een veel betere versterker in. Enige nadeel is dat heb beeldscherm best warm wordt, maar dat heeft nog niet echt tot problemen geleid. Al met al zeker een aanrader.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Welke Radio??

Bericht door hendrikus »

ik heb een JVC en die heeft blauw met rode verlichting oa. Die kun je qua kleuren helemaal zelf instellen, dus ook volledig skoda groen bv. TEvens een USB aansluiting wat ervoor zorgt dat cd's overbodig zijn.

zag dat je je Becker cd/ navi eruit doet. Dit zijn qua radio's toch wel toppers en ook qua navi. Zitten een heleboel optie's op, maar wel kwaliteit hoor.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Welke Radio??

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik vind dat er toch nogal wat nadelen aan veel becker radio's zitten.. en voor hetzelfde of minder geld is beter te koop denk ik.

navigatie komt in de problemen als je (ver) van de route moet afwijken en een muziek cd hebt draaien, dan moet de navi-cd er weer in (of je bent verplicht er ook nogeens een (dure) cd wisselaar aan te knopen

Invoeren van adres in de navigatie vind ik niet echt gebruiksvriendelijk (dat probleem hebben de meeste navigaties in singel-din radio's)

Geen kaart zichtbaar (geldt ook voor bijna alle singel-din radio/navigaties)

ERG gevoelig voor GSM signaal, rateltje van GSM signaal sterk over de speakers hoorbaar, voor een radio in deze prijsklasse zeer kwalijk aangezien veeeel goedkopere radio's wel voldoende afgeschermd zijn om GSM straling niet naar de speakers te zenden.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Welke Radio??

Bericht door Multivan Generation »

Als ik nu een radio zou moeten kiezen,
dan zou ik denk ik kiezen voor een Pioneer deh-p88rs.
Tijdloze uitstraling zonder opsmuk,
maar de geluidsbeleving is ver boven modaal :knipoog

Ik heb zelf de Pioneer deh-p77mp,
beetje vergelijkbaar met hierboven.


Het gaat er bij mij niet om of de verlichtingskleur mooi bij het dashboard staat,
maar veel meer om de geluidskwaliteit zonder tierelantijnen en zonder animaties etc.

Maar iemand anders wil dat juist wel.. En dat is het mooie van verschillende smaken..


En het hangt natuurlijk ook van het budget af, wat je er voor uit wilt trekken...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Welke Radio??

Bericht door Roger B. (11)61 »

als je meer dan een radio wil.......

http://www.cartek.com.hk/

de radio's zonder toegang tot windows CE en niet merk gebonden kosten pakweg 150 euro incl verzenden, die met toegang tot windows CE en niet merkgebonden pakweg 200, verzendkosten is ongeveer 55 us$

even mailtje stuen naar ze en je krijgt prijs en verzendkosten door, in US $, dus effe bij http://www.gwk.nl omzetten naar eurotjes

ze hebben ook een VW-variant a-la mfd kwa looks, maar dan met CE-based navi (schijnt ook tomtom op te kunnen)

geen binding met dit bedrijf, wel van plan een dubbeldins CE-toegang te kopen voor in de MX5
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Welke Radio??

Bericht door René »

Heb nog een Kenwood met klein klapfrontje liggen met cd wisselaar, misschien dat dat iets voor je is?

KDC-8024

http://www.justkenwood.co.uk/stock01/kdc8024.asp

René
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: Welke Radio??

Bericht door Charles 1065 »

Rene ik heb je een bak meel gestuurd :wjw
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Welke Radio??

Bericht door René »

Ik heb alle meel maar weer retour gestuurd, heb je wat te lezen...... :toppie

René
Plaats reactie