Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
storings code 17553
storings code 17553
ik heb mijn auto uitgelezen en daar komt de volgen de fout uit 17553 short to plus
nu heb ik al 2 keer mijn lmm vervangen een keer samen met peter en nog geen 1000 kilometer weer omdat hij weer slecht trok vanaf 3000 t de eerste keer toen ik hem vervangen heb rook hij verbrand dat heb ik nu weer een verbrande electronica lucht
nu is het de beurt aan jullie want ik weet het even niet meer
vast bedankt voor het denken
nu heb ik al 2 keer mijn lmm vervangen een keer samen met peter en nog geen 1000 kilometer weer omdat hij weer slecht trok vanaf 3000 t de eerste keer toen ik hem vervangen heb rook hij verbrand dat heb ik nu weer een verbrande electronica lucht
nu is het de beurt aan jullie want ik weet het even niet meer
vast bedankt voor het denken
Re: storings code 17553
Slangetje bij de computer geknikt misschien heb ik ook een keer gehad.
Het is maar een tip.
Het is maar een tip.
Als je denkt dat alles tegenzit, denk dan opnieuw.
- Multivan Generation
- Berichten: 33925
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: storings code 17553
Dat heeft hij niet meer, want zijn bus is bouwjaar 2001...
Kun je de afzonderlijke kabeltjes een doormeten,
misschien zit er in eentje een breukje?
Ik vermoed dat die kabeltjes vanaf de LMM richting motor computer gaan.
Kun je de afzonderlijke kabeltjes een doormeten,
misschien zit er in eentje een breukje?
Ik vermoed dat die kabeltjes vanaf de LMM richting motor computer gaan.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: storings code 17553
moet ik wel weten wat ik moet meten en waar vandaan van de stekker van de lmm zo ja wat moet wat volt?
- Multivan Generation
- Berichten: 33925
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: storings code 17553
op de LMM zitten 4 draadjes, als je de kleur daarvan kunt zien ben je al wat verder.
Die kabelboom op de LMM gaat op in een grotere kabelboom die richting de motor computer gaat.
Daar op die kabelboom (bij de motorcomputer) dezelfde kleur draad zoeken,
de multimeter op Ohm zetten(desnoods met geluid) en begin en einde van de draad meten.
Er zou een waarde van ongeveer 0 uit moeten komen.
Meet je OL, overload, of een hoge waarde dan heb je een slechte draad.
Maarre misschien een beetje simpele vraag: zit je stekker er wel goed op?
Gooi de foutcodes eens allemaal weg, ga een stukje rijden en kijk of die foutcode terugkomt...
Die kabelboom op de LMM gaat op in een grotere kabelboom die richting de motor computer gaat.
Daar op die kabelboom (bij de motorcomputer) dezelfde kleur draad zoeken,
de multimeter op Ohm zetten(desnoods met geluid) en begin en einde van de draad meten.
Er zou een waarde van ongeveer 0 uit moeten komen.
Meet je OL, overload, of een hoge waarde dan heb je een slechte draad.
Maarre misschien een beetje simpele vraag: zit je stekker er wel goed op?
Gooi de foutcodes eens allemaal weg, ga een stukje rijden en kijk of die foutcode terugkomt...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: storings code 17553
vast en zeker een domme vraag, maar waarom zoeken jullie alleen in de LMM, (weet niet waar die code op slaat, kan zijn dat die verwijst naar de LMM)
ik heb (geen idee meer met welke code) zo'n melding gehad en bij mij waren een aantal draden in de geribbelde plastic buis (vooraan onder de motor langs ter hoogte van naad carterpan) te heet/veel in aanraking met olie geweest waardoor de isolatie was afgebrokkeld, hierbij waren de drie draden van die driepolige stekker op de brandstofpomp ,gevolg was timingproblemen en tot twee keer toe defecte oliedruksensor (voor hogere toerental) omdat daarvan de kabel ook afgebrokkelde isolatie had
ik heb (geen idee meer met welke code) zo'n melding gehad en bij mij waren een aantal draden in de geribbelde plastic buis (vooraan onder de motor langs ter hoogte van naad carterpan) te heet/veel in aanraking met olie geweest waardoor de isolatie was afgebrokkeld, hierbij waren de drie draden van die driepolige stekker op de brandstofpomp ,gevolg was timingproblemen en tot twee keer toe defecte oliedruksensor (voor hogere toerental) omdat daarvan de kabel ook afgebrokkelde isolatie had
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: storings code 17553
bedrading doorgemeten ohm 0,0005 dus dit is het niet kan het zijn een defecte temp sensor
- Multivan Generation
- Berichten: 33925
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: storings code 17553
heb je de storing al gewist en er daarna mee gereden?
Kan goed zijn dat die storing er in komt als je met een losse LMM even proefrijdt
Kan goed zijn dat die storing er in komt als je met een losse LMM even proefrijdt
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: storings code 17553
ja peter heb ik ook al geprobeert heb hem al verschilende keren gewist
- F. de Boer
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
- Locatie: Akkrum
Re: storings code 17553
Dus als ik het goed begrijp is:
Als je de lmm vervangt is het weer goed en na 1000km is ie weer stuk?
En dan ruikt de lmm verbrand?
Dan zou je zeggen dat de Lmm word opgeblazen?
Dan zou de motorelektronica hem opblazen, mischien een te hoge spanning?
Ik denk gewoon even mee..
Als je de lmm vervangt is het weer goed en na 1000km is ie weer stuk?
En dan ruikt de lmm verbrand?
Dan zou je zeggen dat de Lmm word opgeblazen?
Dan zou de motorelektronica hem opblazen, mischien een te hoge spanning?
Ik denk gewoon even mee..
Laatst gewijzigd door F. de Boer op 22 aug 2009, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)
Re: storings code 17553
Foutcode: 17553
Storingslokatie:
- Luchtmassameter, kortsluiting tegen positief
Waarschijnlijke oorzaak:
- Kortsluiting tegen positieve bedrading.
- Luchtmassameter
Mogelijke kenmerken
- Verminderd vermogen
- Zwarte rook
ff gegoogeld, hopelijk ben je er iets mee
Storingslokatie:
- Luchtmassameter, kortsluiting tegen positief
Waarschijnlijke oorzaak:
- Kortsluiting tegen positieve bedrading.
- Luchtmassameter
Mogelijke kenmerken
- Verminderd vermogen
- Zwarte rook
ff gegoogeld, hopelijk ben je er iets mee
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 -
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Re: storings code 17553
dit kwam ik tegen op het tdi forum,ou dit dan d oorzaak zijn even naar beneden scrollen
http://www.tdiclub.nl/viewtopic.php?t=4 ... hlight=lmm
http://www.tdiclub.nl/viewtopic.php?t=4 ... hlight=lmm
Re: storings code 17553
Kijk hier eens:http://www.bentleypublishers.com/tech/a ... .table.htm
makkelijk voor een ieder
Paulus
makkelijk voor een ieder
Paulus
VW T5 1.9TDI Lwb
- F. de Boer
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
- Locatie: Akkrum
Re: storings code 17553
Heb je de fout al gevonden?
T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)