Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

TD of TDI

vragen over de T4
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: TD of TDI

Bericht door koos 890 »

Nee hoor . Hij heeft de bus zowel motorisch als plaatwerk geheen gereviceerd en dan mag je spreken over een geheel nieuwe bus , lijkt mij.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
anita-sushi
Berichten: 227
Lid geworden op: 06 apr 2009, 13:41
Locatie: Veluwe

Re: TD of TDI

Bericht door anita-sushi »

Ik heb er geen verstand van hoor, maar wij hebben daar in de bergen veel last van. Dat de bus niet trekt. (Zonder caravan)
Nu hebben ze ons verteld, dat we 'm moeten laten chippen. Weet iemand of dat idd zo is?
En wat zijn daarvan ongeveer de kosten?

Als leek, denk ik dat dat dan ook voor Lammert & Fenn iets zou kunnen zijn?
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: TD of TDI

Bericht door Pascal-141 »

anita-sushi schreef:Ik heb er geen verstand van hoor, maar wij hebben daar in de bergen veel last van. Dat de bus niet trekt. (Zonder caravan)
Nu hebben ze ons verteld, dat we 'm moeten laten chippen. Weet iemand of dat idd zo is?
En wat zijn daarvan ongeveer de kosten?

Als leek, denk ik dat dat dan ook voor Lammert & Fenn iets zou kunnen zijn?
Indien je een 1.9hebt , kun je die niet chippen , dat kun je alleen bij de 2.5TDI .
De 1.9TD kun je wel mechanisch tunen .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: TD of TDI

Bericht door Roger B. (11)61 »

koos 890 schreef:Nee hoor . Hij heeft de bus zowel motorisch als plaatwerk geheen gereviceerd en dan mag je spreken over een geheel nieuwe bus , lijkt mij.
tja, is dan nog steeds niet nieuw (tenzij echt ALLES vernieuwd is ( ook versnellingsbak, rubbers, veren, wiellagers, ALLE carrosserie, enz) Bovendien zal het bouwjaar door revisie niet veranderd worden, dus kan nooit een bouwjaar 2007/2008 zijn, hooguit een eerste kenteken in nederland gekregen in dat jaar

Maar met het ging er hier om of in 2004 nog T4's met 4 cil 86pk geleverd werden.

De T4 is als ik me niet vergis tot/met 2003 geproduceerd, alleen voor campertoepassing een of twee jaartjes langer
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie