Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

screendump etka

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

screendump etka

Bericht door Roger B. (11)61 »

Kan iemand me een screenprint bezorgen waar op te zien is dat een T$-tacho met partnummer 7D0 920 820 c bestaat? en liefst ook met aanduiding wat de tacho kan (als dat er bij staat (MFA, AUTOMAAT, GEEN CANBUS)) liefst in het duits want moet duitser overtuigen dat het een bestaand nummer is (die lul die deze tacho verkocht maar me een goedkope standaard tacho geleverd heeft)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: screendump etka

Bericht door pluuke »

.......je weet zeker dat het geen 7D0 920 802 c is ? (ipv 820)
Afbeelding
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: screendump etka

Bericht door René »

RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: screendump etka

Bericht door RickyT5 »

Beetje google-en levert het volgende op:

Gevonden op: http://74.125.77.132/search?q=cache:Xa1 ... nl&ct=clnk

--------------------------------------------------------------------------------
Hi!

Ja ein T4 Tacho den ich mein sieht im Prinzip genauso aus wie der vom Golf IV, er ist nur in einem bisschen anderen Gehäuse angebracht. Die Stecker sind allerdings mit denen einen Golf IV identisch, die Belegung fast auch. Man kann halt nicht erwarten das hier alles Plug-n-Play ist. Wir müssen froh sein das es überhaupt geht. Ein Umbau für "Dummys" ist das nun mal nicht...

Der Tacho den Du meinst weiss ich wo Du gesehen hast, allerdings ist er wertlos, denn der hat einen CAN-Bus und geht daher nicht.

Es muss ein Tacho mit folgendes Teilenummern sein:

Ohne MFA:
7D0920800(X) -> Benziner
7D0920800A(X) -> Benziner m. Automatik
7D0920800B(X) -> Diesel
7D0920800C(X) -> Diesel Automatik

Mit MFA:
7D0920820(X) -> Benziner (so einen habe ich im Moment bei mir noch rumliegen)
7D0920820A(X) -> Benziner m. Automatik
7D0920820B(X) -> Diesel
7D0920820C(X) -> Diesel m. Automatik

Wie gesagt: Vorteil des Kombiinstruments: keine Wegfahrsicherung und die Tankanzeige geht perfekt.

Gruß
Andreas
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gevonden op ebay forum: http://community.ebay.de/forum/ebay/thr ... dID=316201

Mijn Duits is niet zo goed maar misschien kan je er wat mee.. of niet, maar het is goed bedoeld :knipoog
Rick
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: screendump etka

Bericht door Roger B. (11)61 »

probleem is dat de man een 7D0 920 820C aanbood met foto waarop je kon zien dat in het midden onderaan een displaytje zat en ik vervolgens een tacho waar het typenummer vanaf gehaald was thuis krijg zonder dat display in het midden.

Zowel T4 wiki als een andere site met tachonummers van de T4 zeggen dat de 7D0 920 820C een tacho is voor een 99-er T4 zonder Canbus met MFA en automaat.

Lig dus meet die man in de clinch omdat ik er heilig van overtuigd ben dat ie ontdekt heeft dat er voor die tacho die hij aanbood meestal 200 euro of meer geboden wordt en hij hem voor 70 euro sofort kaufen verkocht heeft..... Ik kreeg dus een simpele standaard tacho (waarvan ik nog moet uitvissen of ie met of zonder CAN is en of ie voor de TDI geschikt is) (net gedaan, werkt niet in mijn T4 met de kabelboom die ik voor de nieuwe teller heb..geen toerental, geen speed, geen tankaanduiding enz enz....kapot of can vrees ik, gaat dus zowieso retour.....)

Ik probeer nu alsnog de juiste tacho te krijgen (wat niet gaat lukken omdat hij simpel zegt dat ie die niet heeft) en kreeg gisteren mail dat ie zich in het nummer vergist heeft (ja en in de foto dan toch ook!) en vandaag dat ie bij VW nagevraagd heeft en dat dat nummer dat hij aanbood helemaal niet bestaat..........

die sites had ik hem al op gewezen maar dat vind ie niet voldoende blijkbaar
vandaar dat ik graag een etka print wil waar dat nummer op staat, kan ik hem dat weer voor de voeten werpen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: screendump etka

Bericht door pluuke »

Heb dit gevonden, dus wel met het goede nummer
Afbeelding
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: screendump etka

Bericht door RickyT5 »

Ik was een beetje aan het zoeken, kom ik bij de volgende site (zal jullie wel allang bekend zijn; maar mij niet) http://www.vagcat.com Ziet er wel boeiend uit, heb me net geregistreerd.. Ga is effe kijken....
Rick
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: screendump etka

Bericht door Roger B. (11)61 »

Patrick bedankt,

weer boze mail terug dat ie me niet moet besodemieteren en waar ie kan zien dat het nummer ECHT bestaat en ook ECHT met MFA moet zijn

inmiddels twijfel ik wel of dat MFA van die canbusloze tellers net zoals bij de jongere tellers in het rood in het midden onder de controlelampjes te zien is, of zoals bv bij de Golf 3 in een van beide tellers in het displaytje
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie