voor het rokendaimen schreef:de bruyn je hebt het helemaal goed ,maar waarom een dubbele diode
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
lmm
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: lmm
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: lmm
Volgens mij had ik wat smiley's moeten plaatsen om aan te geevn dat het een grapje is,stijnh schreef:leg eens uitsgsdebruijn schreef:voor het rokendaimen schreef:de bruyn je hebt het helemaal goed ,maar waarom een dubbele diode
Met een diode rookt het wat meer, bij 2 diodes nog meer was het idee van de grap
@Rotor als je een diode wilt gebruiken zeg je het maar dan stuur ik er wel 1 gratis op, had er toen maar gelijk 10 gedaan omdat het verzenden vrij duur was.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- F. de Boer
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
- Locatie: Akkrum
Re: lmm
Door de diode heb je het probleem nog niet opgelost , ben je niet bang dat door de diode, de regelunit kapot kan gaan?daimen schreef:de bruyn je hebt het helemaal goed ,maar waarom een dubbele diode
Er moet ergens nog een fout zitten, waardoor steeds de lmm stuk gaat! :alarm
T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: lmm
Hoe kom je erbij dat de regelunit kapot kan gaan? heb daar nog helemaal niets over gelezen.F. de Boer schreef:Door de diode heb je het probleem nog niet opgelost , ben je niet bang dat door de diode, de regelunit kapot kan gaan?daimen schreef:de bruyn je hebt het helemaal goed ,maar waarom een dubbele diode
Er moet ergens nog een fout zitten, waardoor steeds de lmm stuk gaat! :alarm
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- Multivan Generation
- Berichten: 33917
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: lmm
Zoals ik al eerder schreef,
de diode is symptoombestrijding.
Het eigenlijke probleem waardoor de LMM overlijdt wordt hiermee niet opgelost.
de diode is symptoombestrijding.
Het eigenlijke probleem waardoor de LMM overlijdt wordt hiermee niet opgelost.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: lmm
Lijkt me geen antwoord op wat ik vraag Peter, als dat zo was bedoeld tenminste.Multivan Generation schreef:Zoals ik al eerder schreef,
de diode is symptoombestrijding.
Het eigenlijke probleem waardoor de LMM overlijdt wordt hiermee niet opgelost.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
- Multivan Generation
- Berichten: 33917
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: lmm
Het probleem wat Daimen had was dat in een vrij korte tijd 2 LMM's zijn overleden.
Hij heeft de bedrading doorgemeten en vond daarin geen breuken.
Wel heeft hij spanningen gemeten,
waarbij een spanning aan de hoge kant was (als ik het me goed herinner).
Die verhoogde spanning komt ergens vandaan, en meer dan waarschijnlijk uit het motorstuur apparaat.
Dit is abracadabra voor de meesten (ook voor mij). Hoogstwaarschijnlijk zit het probleem hem in/wordt het veroorzaakt door het motorstuurapparaat.
Nu heeft Daimen er voor gekozen om een diode te plaatsen en hij lijkt me daar tevreden mee.
Het eigenlijke probleem, de oorzaak van het sneuvelen van de LMM's zit er dus nog steeds in..
Een diode zorgt er voor dat altijd de gevraagde waarde wordt behaald en er dus altijd maximaal ingespoten wordt, onafhankelijk van de parameters.
Hierdoor gaat de respons op het gaspedaal inderdaad naar boven. De maximale hoeveelheid koppel wordt niet hoger, maar komt wel eerder (lager toerental) beschikbaar. De rookontwikkeling is navenant..
Hij heeft de bedrading doorgemeten en vond daarin geen breuken.
Wel heeft hij spanningen gemeten,
waarbij een spanning aan de hoge kant was (als ik het me goed herinner).
Die verhoogde spanning komt ergens vandaan, en meer dan waarschijnlijk uit het motorstuur apparaat.
Dit is abracadabra voor de meesten (ook voor mij). Hoogstwaarschijnlijk zit het probleem hem in/wordt het veroorzaakt door het motorstuurapparaat.
Nu heeft Daimen er voor gekozen om een diode te plaatsen en hij lijkt me daar tevreden mee.
Het eigenlijke probleem, de oorzaak van het sneuvelen van de LMM's zit er dus nog steeds in..
Een diode zorgt er voor dat altijd de gevraagde waarde wordt behaald en er dus altijd maximaal ingespoten wordt, onafhankelijk van de parameters.
Hierdoor gaat de respons op het gaspedaal inderdaad naar boven. De maximale hoeveelheid koppel wordt niet hoger, maar komt wel eerder (lager toerental) beschikbaar. De rookontwikkeling is navenant..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: lmm
oke hier ben ik weer ik ben gister even aan het meten gegaan op pen 4 staat 0.4 volt en op pen 5 staat 4.6 volt volgens de geleerden is dit goed,nu zit ik hele dagen te denken wat kan het probleem nu zijn zo moeilijk kan het toch niet zijn,telkens komt het gevoel bij mij op dat ik het moet zoeken bij het luchtfilter.
stel ik rijd met de auto in de regen of door een plas met water,dit water wordt via het aanzuig rooster in het spartbord aangezogen naar de luchtfilter (in het rooster zit nog een stuk schuimrubber en de aanzuigbuis is verwijderd en stel dat het schuimrubber verzadigd is met water dan is het theoretish mogelijk dat er water door de hoge aanzuigdruk van de turbo door het luchtfilter gaat al is het maar heel weinig,deze druppels komen tegen de lmm aan waardoor deze kortsluiting maakt met als gevolg dat deze doorbrand)
dit is het enigste wat ik kan bedenken de spanning op de steker is goed.
ik ga nu maar weer eens 2 nieuwe lmm bestellen ik wil het nu proefondervindelijk uit zoeken
zal er een nieuwe in zetten en ga er eerst 1000 km mee rijden (ondertussen wel uitlezen op fouten en wassemkap doek onder de luchtfilter plaatsen ivm met water opvang) als er geen fouten zijn naar 1000 km dan filterdoek verwijderen en dan rijd ik naar de was straat en dan weer rijden en lezen en hopen dat hij dan stuk gaat dan heb ik meteen het probleem.
oke wie meer weet mag het zeggen gr ronald
stel ik rijd met de auto in de regen of door een plas met water,dit water wordt via het aanzuig rooster in het spartbord aangezogen naar de luchtfilter (in het rooster zit nog een stuk schuimrubber en de aanzuigbuis is verwijderd en stel dat het schuimrubber verzadigd is met water dan is het theoretish mogelijk dat er water door de hoge aanzuigdruk van de turbo door het luchtfilter gaat al is het maar heel weinig,deze druppels komen tegen de lmm aan waardoor deze kortsluiting maakt met als gevolg dat deze doorbrand)
dit is het enigste wat ik kan bedenken de spanning op de steker is goed.
ik ga nu maar weer eens 2 nieuwe lmm bestellen ik wil het nu proefondervindelijk uit zoeken
zal er een nieuwe in zetten en ga er eerst 1000 km mee rijden (ondertussen wel uitlezen op fouten en wassemkap doek onder de luchtfilter plaatsen ivm met water opvang) als er geen fouten zijn naar 1000 km dan filterdoek verwijderen en dan rijd ik naar de was straat en dan weer rijden en lezen en hopen dat hij dan stuk gaat dan heb ik meteen het probleem.
oke wie meer weet mag het zeggen gr ronald