Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Eibach/Luchtvering
Eibach/Luchtvering
Heb gisteren Eibach verlagingsveren gemonteerd, heb de originele vervangen want de auto zou iets omlaag mogen, en wat blijkt; nu is ie 2 tot 3 cm hoger?
De bus was vanaf fabriek al 2 cm verlaagd(grijze kleurcode), maar volgens de gegevens zouden dit Eibach verlagingsveren zijn die 40-45mm zouden verlagen, en dus zou ie eigenlijk 20-25 mm lager moeten worden.
Wat kan er aan de hand zijn?
Gr. Niels
De bus was vanaf fabriek al 2 cm verlaagd(grijze kleurcode), maar volgens de gegevens zouden dit Eibach verlagingsveren zijn die 40-45mm zouden verlagen, en dus zou ie eigenlijk 20-25 mm lager moeten worden.
Wat kan er aan de hand zijn?
Gr. Niels
Laatst gewijzigd door niels op 13 sep 2009, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- m.c van den berg
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
Re: Eibach veren
misschien verkeerde veren in de verpakkings doos
is het 102 pk TDI of een 150 TDI
is het 102 pk TDI of een 150 TDI
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602
Re: Eibach veren
Het is een 150 pk, zit daar verschil in dan?
Gr. Niels
Gr. Niels
- m.c van den berg
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
Re: Eibach veren
Hallo Niels
wat ik er zo van weet wel ja, de 150 TDI licht af fabriek al lager.
zit tevens andere veren onder en stuger. dacht zelfs de ophanging ook anders is.
kijk eens bij : Berrie en Rene
wat ik er zo van weet wel ja, de 150 TDI licht af fabriek al lager.
zit tevens andere veren onder en stuger. dacht zelfs de ophanging ook anders is.
kijk eens bij : Berrie en Rene
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602
Re: Eibach veren
Ik heb nu alle rubbers er tussenuit gehaald, nu is ie vanaf de grond gemeten, op het bolle gedeelte van de stapbordrand: 73.5 mm.
Als ik over de band heen zicht, dan is de ruimte tussen de band en het spatbord ongeveer 6 cm. (255x45x18 banden)
Gr. Niels
Als ik over de band heen zicht, dan is de ruimte tussen de band en het spatbord ongeveer 6 cm. (255x45x18 banden)
Gr. Niels
Eibach/Luchtvering
Hallo, nu de rubbers tussen de veren uit zijn, geeft dit behoorlijk wat geluid extra, wat natuurlijk niet de bedoeling is.
Ik overweeg nu luchtvering, zo mogelijk met niveauregeling, en eventueel tijdelijk verstelbare hoogte i.v.m. aanhanger/caravan.
Wie heeft er een goed idee; montage hoeft niet, alleen materiaal.
Gr. Niels
PS heeft er nog iemand interesse in de Eibach veren, ze zijn maar 1 dag gebruikt.
Ik overweeg nu luchtvering, zo mogelijk met niveauregeling, en eventueel tijdelijk verstelbare hoogte i.v.m. aanhanger/caravan.
Wie heeft er een goed idee; montage hoeft niet, alleen materiaal.
Gr. Niels
PS heeft er nog iemand interesse in de Eibach veren, ze zijn maar 1 dag gebruikt.
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Eibach/Luchtvering
luchtvering is duur, heel duur in vergelijking met verlagingsveren, daarnaast veel storingsgevoeliger (gewone veren kunnen hooguit eens een keer breken, verder geen onderhoud, luchtvering heeft kans op lekkages en electronica storingen)
Ik meen dat DokaRick hier op het forum bij een bedrijf werkt dat luchtvering maakt en deze ook onder zijn T4 heeft.
Ik meen dat DokaRick hier op het forum bij een bedrijf werkt dat luchtvering maakt en deze ook onder zijn T4 heeft.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Multivan Generation
- Berichten: 33917
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Eibach/Luchtvering
@ Niels,
heb je hier al eens gekeken?
http://www.eldiape.com/verlagen/verlagen.htm#6
misschien kun je daar wel het beoogde effect mee verkrijgen...
Oja,
gelet op de vermeldde bandenmaat zou ik niet al te laag gaan,
dit in verband met de kans op schade aan loopvlak en carrosseriedelen bij inveren..
heb je hier al eens gekeken?
http://www.eldiape.com/verlagen/verlagen.htm#6
misschien kun je daar wel het beoogde effect mee verkrijgen...
Oja,
gelet op de vermeldde bandenmaat zou ik niet al te laag gaan,
dit in verband met de kans op schade aan loopvlak en carrosseriedelen bij inveren..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Eibach/Luchtvering
Ik heb alle rubbers al verwijderd, maar daardoor ook het rolgeluid enorm toegenomen.
Volgens mij moeten de Eibach-veren 2-2.5cm lager zijn dan de originele veren met de grijze kleurcode.
Ik snap er niks meer van.
Daarom mik ik op een luchtveringsset.
Gr. Niels
Volgens mij moeten de Eibach-veren 2-2.5cm lager zijn dan de originele veren met de grijze kleurcode.
Ik snap er niks meer van.
Daarom mik ik op een luchtveringsset.
Gr. Niels
Re: Eibach/Luchtvering
Hoi Niels,
Als ik het goed zie heb jij grijze veren met een lastvermogen van 650 kg,
Volgens de tabel van Peter Multivan..
(licht-)grijs 701 511 105 L 650 kg verlagingsveren VW
Heb je daar nog speciale plannen mee, of wil je die wel overdoen?
Ik heb zelf "te strakke" veren 1000 kg, en de bus ligt bijna niets in... vandaar.
De achterkant is dus te stug.
Groejes uit Zeeland, Pieter.
Pieter.
Als ik het goed zie heb jij grijze veren met een lastvermogen van 650 kg,
Volgens de tabel van Peter Multivan..
(licht-)grijs 701 511 105 L 650 kg verlagingsveren VW
Heb je daar nog speciale plannen mee, of wil je die wel overdoen?
Ik heb zelf "te strakke" veren 1000 kg, en de bus ligt bijna niets in... vandaar.
De achterkant is dus te stug.
Groejes uit Zeeland, Pieter.
Pieter.
Life's no monkey business.........
Re: Eibach/Luchtvering
Dag Niels,
Zoals Roger aangeeft heb ik onder mijn auto ook luchtvering. Tevens werk ik voor een bedrijf dat dit levert, waar ik de ontwikkeing van deze systemen voor doe.
Ik heb luchtvering gemonteerd niet omdat ik de auto lager wou hebben maar omdat ik goede rij eigenschappen wou zowel leeg als wanneer ik de camper unit er op had staan. Maar het is zeker mogelijk om de auto lager te laten lopen, dat is een kwestie van afstellen.
Zonder dit forum als reclame medium te willen gebruiken, zou ik willen zeggen bel maar eens met VB-Airsuspension in Varsseveld.
Dan kun je vragen of de prijs is wat jij er voor in gedachten hebt; ik kan je deze niet geven want ik wil mij met techniek bezig houden en niet met verkoop. Dat is ook een reden waarom ik niet zo vaak reageer als het gaat om luchtvering hier op dit forum.
Als je meer technische info wilt kun je me ook rechtstreeks een mail sturen. Ik heb wel foto's van hoe het gemonteerd zit.
Ik merk het wel.
Groeten Rick
Zoals Roger aangeeft heb ik onder mijn auto ook luchtvering. Tevens werk ik voor een bedrijf dat dit levert, waar ik de ontwikkeing van deze systemen voor doe.
Ik heb luchtvering gemonteerd niet omdat ik de auto lager wou hebben maar omdat ik goede rij eigenschappen wou zowel leeg als wanneer ik de camper unit er op had staan. Maar het is zeker mogelijk om de auto lager te laten lopen, dat is een kwestie van afstellen.
Zonder dit forum als reclame medium te willen gebruiken, zou ik willen zeggen bel maar eens met VB-Airsuspension in Varsseveld.
Dan kun je vragen of de prijs is wat jij er voor in gedachten hebt; ik kan je deze niet geven want ik wil mij met techniek bezig houden en niet met verkoop. Dat is ook een reden waarom ik niet zo vaak reageer als het gaat om luchtvering hier op dit forum.
Als je meer technische info wilt kun je me ook rechtstreeks een mail sturen. Ik heb wel foto's van hoe het gemonteerd zit.
Ik merk het wel.
Groeten Rick