Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T4 synchro

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hent951
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 jan 2007, 18:55

T4 synchro

Bericht door hent951 »

Luitjes,
Wie heeft ervaringen met een T4 synchro, tav brandstofverbruik en betrouwbaarheid tav reparaties ed. (T4 synchro 2.5 TDI 130pk getuned vanaf 102pk.)

Een T4 rijder vertelde mij dat hij nogal kort schakelt, ook hoog in toeren zit en dus vermoeiend rijdt op de lange afstand. wie kan dat bevestigen of ontkennen?

Iemand nog intresse in een T4 westfalia camper 1995. Inruilprijs is bekend. Je zult er iets boven moeten gaan zitten. T4 galerij 951.

graag jullie masale reacties. :knipoog

hent951
albert
Berichten: 11
Lid geworden op: 15 jan 2007, 16:01

Bericht door albert »

hoy ik heb een syncro 2.4 uit 1993. Ik heb goede ervaringen mee verbruik is 1 op 11. vooral met regen en sneeuw voldoet hij prima. 2.4 is niet 1 van de snelste. In het begin schakelde hij een beetje stroef maar ik heb hem nu een jaar en dat is nu over. Met het ding op boerencampings etc is ideaal je vliegt en baggerd overal doorheen. en onderhoud ja wat er niet op zit kan ook niet stuk gaan. Terrein rijden is wel een beetje tricky je vermoerd zo de koppeling. Als je het terrein in rijdt moet je op de weg of verharding al de sper en goedeversnelling kiezen daarna niet meer schakelen. mocht je al moeten schakelen dan de koppeling ineens op laten komen en niet laten slippen :ie
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

ik rij zelf ook 2.4D bj "93 en echt lagge bussie, niet snel idd. maar kunt er wel leuk mee door de bochten schuuren. kan me maatjes niet bij houden met de Honda V-tec en passat 35I maar toch, in de bochten is het lagge als die uitbreekt.

naja me ouders vinden het maar niks. maar ik vetrouw me koni veertjes, met P.rosso banden als een bus :yes heb btw me olie pomp opgeschroefd :D is gelijk stukje sneller met optrekken.

grt frank ZWO 4 life :P
Plaats reactie