Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

turbo blijft draaien

vragen over de T4
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: turbo blijft draaien

Bericht door bartt4 »

idd want zonder enige demper blijft het geluid echt heel bescheiden mij zelfs wat te bescheiden :ie :groteogen
RUBBEREXPRESS
Bert V
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jun 2009, 16:12

Re: turbo blijft draaien

Bericht door Bert V »

Ik heb inderdaad wel een scheur in mijn uitlaat, maar waarom is het fluiten weg als ik die regelstang helemaal de andere kant opduw? Is het normaal dat die regelstang zo zwaar gaat?

Groeten,


Bert V.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: turbo blijft draaien

Bericht door Roger B. (11)61 »

Bert V schreef:Ik heb inderdaad wel een scheur in mijn uitlaat, maar waarom is het fluiten weg als ik die regelstang helemaal de andere kant opduw? Is het normaal dat die regelstang zo zwaar gaat?

Groeten,


Bert V.
Ja dat is normaal er zit een veer in dat potje die de stang (en daarmee de waste-gate) richting "dicht" duwt, door vacuum (of druk afhankelijk van hoe de turbo bestuurd wordt) wordt het membraan in dat potje tegen de veer in bewogen en gaat het stangetje mee, en daarmee de waste gate open.

Als jij dat stangetje beweegt dan gaat de waste gate open en blaast ie zijn druk niet naar de inlaat maar direct de uitlaat in.....

De lucht neemt een ander traject en het deel dat het oude traject volgt heeft minder druk en snelheid..............
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie