Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

De oneerlijke praktijk van een duitse verkoper

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Banyaga
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 aug 2007, 00:35

De oneerlijke praktijk van een duitse verkoper

Bericht door Banyaga »

Hi,
Vond verleden week op mobile.de een T4 syncro van 2000 voor niet te veel geld,gebeld en nee hij was niet verkocht,oké dan koop ik hem en hij vroeg mij om een fax te sturen met mijn gegevens en de bevestiging dat ik hem kocht en wanneer ik hem zou komen ophalen,zei hem dat ik donderdag 08/10/09 of vrijdag 09/10/09 hem zou komen halen daar ik dan verlof had ,en fax verstuurd.
Deze morgend dan een fax gestuurd met de melding dat ik morgen donderdag in de voormiddag hem kwam ophalen,weinige ogenblikken later een antwoord ; wagen is verkocht,dan maar eens gebeld, ik vroeg hem hoe het kwam dat hij verkocht was omdat ik hem toch gekocht had en dat ik een fax had gestuurd zoals hij gevraagd had en mijn handtekening er onder had gezet,zijn antwoord was dat hij een fax had gestuurd voor wat of hoe weet ik niet ,en omdat hij geen antwoord kreeg heeft zijne compagnon hem verkocht.
Zei hem dat dat nie goed was daar hij een kontrakt had met de fax die ik hem gestuurd had,zijn antwoord was,hij is verkocht en daarmee uit,wat gaat ge eraan doen,en zoek eerst eens iemand die goed duits kent .
Wat een arrogantie van die verkoper en oneerlijk erbij,ik geef toe mijn Duits is allesbehalve zou eens willen weten of hij Nederlads kent.

ivo

:gif :gif :gif :gif :gif :gif
Gebruikersavatar
rolf768
Berichten: 389
Lid geworden op: 15 jan 2007, 11:17
Locatie: nieuwe pekela
Contacteer:

Re: De oneerlijke praktijk van een duitse verkoper

Bericht door rolf768 »

Hoi Ivo,

Dat is balen, maar het gebeurd hier in Nederland ook.
Vorig jaar via marktplaats 4 zo goed als nieuwe winterbanden met velg gekocht zou ze zaterdags op halen.
Bel vrijdags o die zijn al weg hoor deze man kwam ze direct op halen.

Rolf 768 :driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: De oneerlijke praktijk van een duitse verkoper

Bericht door matje86 »

op de foto ziet het overhet algemeen ook mooier uit dan het is he :T44EVER
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
quercusgarden
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
Contacteer:

Re: De oneerlijke praktijk van een duitse verkoper

Bericht door quercusgarden »

Als de T4 dezelfde kwaliteit had als de verkopers dan kom je goed weg.
Inderdaad alles behalve netjes.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33907
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: De oneerlijke praktijk van een duitse verkoper

Bericht door Multivan Generation »

Mensen ruiken steeds vaker geld,
in plaats van dat ze gewoon netjes hun afspraken na komen. :muur

Daarom koop ik liever niet via Marktplaats.
Vorige week nog iets meegemaakt.

Er staat bij een advertentie een vaste prijs van 40 euro.
Het artikel is het mij waard en doe een bod van de vraagprijs.

Ik krijg een mailtje vanaf marktplaats dat de advertentie is veranderd.

Er staat nu in de advertentie bieden...
Ik stuur een mailtje dat ik reeds de vaste prijs heb geboden.
Krijg ik als reactie dat ik kan bieden en ons bod staat in de lijst en 5 minuten nadat ik een mailtje van Marktplaats heb gekregen staat er toevallig een bod van 45 euro boven op..

Als het zo moet dan hoeft het voor mij niet... :censor

Ik koop derhalve liever via Ebay...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: De oneerlijke praktijk van een duitse verkoper

Bericht door m.c van den berg »

dat noemen ze ook wel SCHIJT VERKOPER is teven een zware belediging naar de persoon toe. :knipoog

was vroeger met koeien kopen handjeklap, en daar moest je aan voeldoen. man en man en woord en woord :toppie
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: De oneerlijke praktijk van een duitse verkoper

Bericht door Roger B. (11)61 »

even slikken en vooruit kijken, hier kun je niets tegen doen, die fax is wel rechtsgeldig als JIJ van de koop afziet en de verkoper JOU daaarom geld afhandig wil maken. Andersom heb je geen poot om op te staan want jij hebt geen koopcontract met zijn handtekekening erop....

nog een tip en waarschuwing voor met name Mobile.de en autoscout24.de, als er een auto op staat die onwaarschijnlijk goedkoop is (full option voor minder dan een kale zou kosten ofzo) dan is het waarschijnlijk een oplichter, als je ze mailt dat je interesse hebt krijg je een mail dat de auto in engeland staat omdat ze terug naar engeland verhuisd zijn en de auto zo goedkoop is omdat ie daar niet verkocht kan worden bladieblabla en dat ze de auto bij je thuis laten afleveren, je moet alleen even geld via moneygram, western union of dergelijke (city bank gebruiken ze ook meen ik) sturen, ze beweren dat zij pas aan het geld kunnen als jij daar na ontvangst van de auto toestemming voor geeft, maar auto komt nooit en als je je geld wil terug halen is dat al opgenomen....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Banyaga
Berichten: 46
Lid geworden op: 09 aug 2007, 00:35

Re: De oneerlijke praktijk van een duitse verkoper

Bericht door Banyaga »

Wat mij vooral hoog zat was dat ik moeite deed om zo goed mogelijk duits te praten en dat hij antwoorde van zoek eerst iemand die perfekt duits praat.
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: De oneerlijke praktijk van een duitse verkoper

Bericht door pluuke »

Het principe van Marktplaats heeft wat dat betreft geen enkele moraal.
Wat is het eigenlijk ? kun je je afvragen, een veiling zoals Ebay is het zeker niet.
Verkopers, maar ook kopers kunnen eigenlijk ongestraft doen en laten wat ze willen.
Het fatsoen is helemaal afhankelijk van de degene waar je mee te maken hebt.

Heb daarentegen nog geen enkele slechte ervaring ermee, en ben eigenlijk iedere keer aangenaam verrast. (Voorruit betalen blijft een gok).

En heb zelfs eens gehad dat iemand de waar opstuurde nog voordat ik betaald had.

Wat de bus van de topicstarter betreft, persoonlijk heb ik met dit soort dingen maar één oplossing : als je iets echt wil, meteen actie ! Dus ernaar toe en opladen die handel.
Dan weet je zeker dat een ander er niet mee gaat lopen, en geen frustratie achteraf.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Plaats reactie