Een kennis van mij heeft ook een T5 maar dan met een 1,9 blok en bij hem is het 2e vliegwielkapot.
Dit verschijnsel heb ik al vaker de revue zien passeren.
Hij vertelde mij dat het een redelijk kostbare ingreep betrof.
Om de krachten van de koppeling te verdelen zijn er min of meer 2 vliegwielen op elkaar aangebracht met een kleine speling.
Deze speling komt volledig van tussen geplaatste veren.
Bij het koppelen worden de krachten opgevangen door de speling tussen het 1e en 2 vliegwiel.Hopelijk omschrijf ik het goed zo?Nu is bij hem de dmv nagels verbonden constructie ruimte ontstaan en is de boel gaan rammelen.Dit zou in de toekomst spontaan kunnen breken vandaar de reparatie.
Is dit probleem ook bij de 5 cillinder 174 pk mogelijk of heeft deze moter een andere drukgroep?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Vleigwiel
Re: Vleigwiel
Wij hebben het ook gehad met onze 1.9erik 924 schreef:Een kennis van mij heeft ook een T5 maar dan met een 1,9 blok en bij hem is het 2e vliegwielkapot.
Dit verschijnsel heb ik al vaker de revue zien passeren.
Hij vertelde mij dat het een redelijk kostbare ingreep betrof.
Om de krachten van de koppeling te verdelen zijn er min of meer 2 vliegwielen op elkaar aangebracht met een kleine speling.
Deze speling komt volledig van tussen geplaatste veren.
Bij het koppelen worden de krachten opgevangen door de speling tussen het 1e en 2 vliegwiel.Hopelijk omschrijf ik het goed zo?Nu is bij hem de dmv nagels verbonden constructie ruimte ontstaan en is de boel gaan rammelen.Dit zou in de toekomst spontaan kunnen breken vandaar de reparatie.
Is dit probleem ook bij de 5 cillinder 174 pk mogelijk of heeft deze moter een andere drukgroep?
hij trok in het begin ook anders op, meer stotterig zeg maar. vliegwiel is toen vervangen bij 60.000 km!
bij de 5 cilinder weet ik niet hoe het zit? maar het komt inderdaad wel vaker voor

