Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Verlagen en remdrukbegrenzer

vragen over de T4
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Verlagen en remdrukbegrenzer

Bericht door koekie520 »

Gisteren zijn de veren eronder gegaan, en ineens m'n winterbandjes er al op gezet. Het ziet goed uit. Eindelijk staat m'n bus recht en niet met z'n kont in de lucht. Het veert harder nu, dus minder gewiebel en overhellen in de bochten is veel minder. Het enige minpunt is dat je minder ver kan zien in de achteruitkijkspiegel omdat die hangkast wat lager komt. Maar daar zal ik wel aan wennen.
greetz
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Verlagen en remdrukbegrenzer

Bericht door sgsdebruijn »

wat heb je er uiteindelijk tussen gezet aan schijven? Ik heb alleen 0.5cm schijven van VW.
Wat is het typenr van de Eibach veren, ben benieuwd.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Verlagen en remdrukbegrenzer

Bericht door koekie520 »

Bovenaan zat bij mij een schijf van 19 en vanonder nix. Ik heb enkel de veren gewisseld en de schijven die bijgeleverd waren er nog bovenop. Typenr. E8539-120 De voorkant moet ik nog wat regelen, maar ik heb nu ongeveer 4vingers plaats tussen de rand van de band en de wielkast. Kga hem eerst eens voltanken en op een stukje vlak beton zetten.
greetz
riesk
Berichten: 104
Lid geworden op: 26 jan 2008, 08:09

Re: Verlagen en remdrukbegrenzer

Bericht door riesk »

Veert de bus anders voor ,als je hem doormiddel van de draadeinden
laat zakken? .Of pas je daar alleen de rijhoogte mee aan?
Je hebt zelf een korte neus!
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Verlagen en remdrukbegrenzer

Bericht door Roger B. (11)61 »

verlagen middels verdraaien van de moeren op de draadeinden onder de auto (uiteinde torsiestaven) heeft geen effect op de veerconstante van de torsiestaaf, uiteraard beperkt het wel de veerweg.

De torsiestaaf wordt immers niet meer of minder getordeerd door het verstellen, alleen (compleet met draagarm) iets verdraaid
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie