Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
10 breed op 18" ET40
- jurgendocx
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 08:39
- Locatie: mechelen
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 11 mar 2007, 18:56
- Locatie: Zeeland
- jurgendocx
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 08:39
- Locatie: mechelen
- Multivan Generation
- Berichten: 34218
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
@ Jurgen,
vraag eens aan Pascal 141, die woont bij u in de buurt en kan je zeer zeer veel vertellen over de t4 en alle randzaken waar je nu aan denkt...
Ik dacht een km of 15 (Beervelde)..
vraag eens aan Pascal 141, die woont bij u in de buurt en kan je zeer zeer veel vertellen over de t4 en alle randzaken waar je nu aan denkt...
Ik dacht een km of 15 (Beervelde)..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Pascal-141
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Niet Beervelde , maar Beerzel .Multivan Generation schreef:@ Jurgen,
vraag eens aan Pascal 141, die woont bij u in de buurt en kan je zeer zeer veel vertellen over de t4 en alle randzaken waar je nu aan denkt...
Ik dacht een km of 15 (Beervelde)..
En inderdaad , da's dicht in de buurt van Mechelen .
- jurgendocx
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 08:39
- Locatie: mechelen
- Pascal-141
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Met originele wielkasten zal het wel lukken , indien niet verlaagd en indien je er geen zware lading gaat inleggen .
Is je T4 toch verlaagd , en zal hij af en toe wel dieper inveren , dan kun je het vergeten.
Met wielkastverbreders of een complete uitbouwkit zal het wel lukken (mits ook de wielkasten uit te slijpen )
En de spie voor de schuifdeurrail zal je ook moeten hebben.
Het is allemaal best te doen , maar het hangt er vanaf hoeveel werk je er voor over hebt ,hé
Ik heb 8x17" velgen, ET35 met 235/45/17 banden , en met verlaging van 6a7cm komen de achterste banden tegen de wielranden bij drempels , het is miniem maar toch ...
Met een verlaging van 4 cm geen probleem.
Met een 10" brede velg , zul je wat meer aanpaswerk hebben ...
Ik ben nu bezig met een projectje , waar we 9x16" velgen (ook nog eens met spoorverbreders erbij) op een verlaagde T4 gaan monteren met getrokken banden , ik heb de velgen 4 weken geleden besteld , hopelijk heb ik ze deze week . Ben benieuwd wat dat gaat geven ...
Is je T4 toch verlaagd , en zal hij af en toe wel dieper inveren , dan kun je het vergeten.
Met wielkastverbreders of een complete uitbouwkit zal het wel lukken (mits ook de wielkasten uit te slijpen )
En de spie voor de schuifdeurrail zal je ook moeten hebben.
Het is allemaal best te doen , maar het hangt er vanaf hoeveel werk je er voor over hebt ,hé
Ik heb 8x17" velgen, ET35 met 235/45/17 banden , en met verlaging van 6a7cm komen de achterste banden tegen de wielranden bij drempels , het is miniem maar toch ...
Met een verlaging van 4 cm geen probleem.
Met een 10" brede velg , zul je wat meer aanpaswerk hebben ...
Ik ben nu bezig met een projectje , waar we 9x16" velgen (ook nog eens met spoorverbreders erbij) op een verlaagde T4 gaan monteren met getrokken banden , ik heb de velgen 4 weken geleden besteld , hopelijk heb ik ze deze week . Ben benieuwd wat dat gaat geven ...
- jurgendocx
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 08:39
- Locatie: mechelen
- Pascal-141
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Dat gaat niet lukken bij een T4 ...jurgendocx schreef:weet je iemand die de kassen kan uitrollen dat zou mss genoeg zijn
Het rolapparaat gaat eerder plooien dan je wielranden
De wielbogen van de T4 zijn zodanig sterk gemaakt , dat omrollen met het doorsnee rolapparaat meestal niet lukt. Dit komt omdat 2of3 geplooide platen bij elkaar komen in de wielboog. Je zal hoogstwaarschijnlijk de slijpmachine moeten boven halen om ze te kunnen verbreden...
- Multivan Generation
- Berichten: 34218
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
@Jurgen,
misschien kun je eens afspreken met Pascal
Dat gaat veel vlugger als heen en weer schrijven via een forum
En zoals ik al schreef, Pascal kan je veel meer vertellen, en heeft ook de ervaring met de Belgische keuringsstations etc...
misschien kun je eens afspreken met Pascal
Dat gaat veel vlugger als heen en weer schrijven via een forum
En zoals ik al schreef, Pascal kan je veel meer vertellen, en heeft ook de ervaring met de Belgische keuringsstations etc...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Pascal-141
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Als je wil zien hoe je best de wielranden kan verbreden bij de T4 , neem dan eens een kijkje op mijn vriend zijn website : http://www.michaelsplace.be , en klik dan door tot op "making of the bus" ,daar staan enkele detailfoto's over het verbreden ...jurgendocx schreef:werk is geen probleem ik heb ook mijn gerief thuis een brug en dergelijke. ik wil ook met getrokken banden zo wat duitse look