Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

help.....

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bob de bosbouwer
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 apr 2007, 22:54
Locatie: zaandam

help.....

Bericht door bob de bosbouwer »

nou om een lang verhaal kort te maken, ik heb een carravele, 1999, getuned van 150 naar 180pk.
met de kerst is de distrib. snaar gebroken, hoop elende.. verkeerde garage, :bonk etc. nu maakt de motor een vreemd geluid, dat begint bij ongeveer 1300 toeren.
de garage wil er nix aan doen en zegt dat het niet schadelijk is.. maar volgens mij moet een net compleet gereviseerde motor spinnen als een poesje. en al helemaal niet roken... nou als ik weg rijd dan gaat de zon onder, met aanhanger is dat nog veel erger.
heeft iemand enig idee hoe of wat, of een adres of garage die onwijs verstand van t4 hebben?

alvast bedankt.
ruud
4-motion 215pk.... ga over land en zand....(bijna) niets kan me stoppen.........
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Hallo Ruud, voor ik verder ga even een mededeling van huishoudelijke aard. Het nr achter een heleboel namen van weetjewellers komt overeen met de plaats die men in de fotogalrij heeft op weetjewel. Dat is bij jou niet het geval.
Geen ramp, daar kunnen we wat aan doen.
Jouw probleem, ik kan mij goed voorstellen dat je er niet blij mee bent.

Heeft de bus aan de computer gehangen ter controle of alles op tijd staat ?
Ik zou eens langs een garage rijden die je computer kan uitlezen.
Of om de mening te horen van een andere monteur wanneer ze jou gereviseerde motor horen lopen.
Gebruikersavatar
bob de bosbouwer
Berichten: 56
Lid geworden op: 04 apr 2007, 22:54
Locatie: zaandam

Bericht door bob de bosbouwer »

dacht ik gewoon ff een nummertje in te vullen :bonk

het is een 2,5 tdi(rood i-tje)
ja de motor heeft al diverse keren aan de computer gehangen. en volgens de monteur was alles goed.. nou heb ik er niet zo heel veel verstand van maar lijkt wel of iedereen tegewoordig een laptop heeft en die aan je auto knoopt en dan roept dat alles in orde is.. ga wel een goede garage zoeken die er verstand van heeft. iemand suggesties in n-h?
4-motion 215pk.... ga over land en zand....(bijna) niets kan me stoppen.........
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Ruud, ik zou er zeker eens mee langs een andere garage gaan. Onafhankelijk advies kan geen kwaad.
Kan nooit veel kosten om daar advies in te winnen.
Je staat dan sterker. Hopenlijk heb je wel garantie op de revisie. Voor hetzelfde geld blijkt dat men niet alles goed uitgevoerd heeft. Maar nou draaf ik wel erg ver door. Maar dit scenario zul je vast al wel in je achterhoofd hebben zitten.
Ik kan je niet aan een adres helpen, maar er zullen er vast nog wel een aantal voorbijkomen op deze vraag van jou..
Suc6, ik hoop voor je dat het snel opgelost wordt.
Gebruikersavatar
Ron467
Berichten: 77
Lid geworden op: 10 feb 2007, 16:09

Bericht door Ron467 »

kijk even bij de TDI club.
hebben velen leden met verstand van de TDI's zowel van onze T4 /T5 's als van de andere TDItjes ook met de VAgcom....
http://www.diesel-service.nl/
http://www.tdiclub.nl/

suck6

Ron.
Plaats reactie