Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Ervaringen met T5 4motion (syncro) gewenst
Ervaringen met T5 4motion (syncro) gewenst
Heeft er iemand ervaring met een T5 4motion (syncro)?
Ik ben namelijk geïnteresseerd in dit type voertuig (LWB, 130 PK, dubbele cabine).
Is 4motion wel zijn investering waard in de lage landen? Rij je inderdaad veiliger, maar het verbruik zal wel hoger liggen dan een 'gewone' voorwielaandrijving....
Ik hoor het wel
Wattman
Ik ben namelijk geïnteresseerd in dit type voertuig (LWB, 130 PK, dubbele cabine).
Is 4motion wel zijn investering waard in de lage landen? Rij je inderdaad veiliger, maar het verbruik zal wel hoger liggen dan een 'gewone' voorwielaandrijving....
Ik hoor het wel
Wattman
T4 fan in hart en nieren maar ook pro Openbaar Vervoer!
Ervaring met 4motion heb ik nog niet...heb 14 februari j.l. wel een T5 174 PK met 4motion besteld, voornaamste redenen zijn:
Ik rij veel met zware aanhangers en na meerdere mensen gesproken te hebben bleek 4motion toch wel een welkome aanvulling, gezien de tractie van de standaard voorwielaandrijving.
Een tweede plus voor mij was dat ik voor mijn bedrijf nog wel is van de vaste wegen af moet en op rare plekken & ondergrond terecht kom.
4motion is dan niet zaligmakend, maar zal me zeker een paar keer graven & duwen schelen .
Natuurlijk is veiligheid ook wel een reden, maar voor mij niet de nummer 1 geweest om voor 4motion te kiezen.
Meer (uitgebreide) info over 4motion vind je trouwens hier (duitse VW-site):
http://www.vw-nutzfahrzeuge.de/kompeten ... trieb.html
Succes met je keuze!
Ik rij veel met zware aanhangers en na meerdere mensen gesproken te hebben bleek 4motion toch wel een welkome aanvulling, gezien de tractie van de standaard voorwielaandrijving.
Een tweede plus voor mij was dat ik voor mijn bedrijf nog wel is van de vaste wegen af moet en op rare plekken & ondergrond terecht kom.
4motion is dan niet zaligmakend, maar zal me zeker een paar keer graven & duwen schelen .
Natuurlijk is veiligheid ook wel een reden, maar voor mij niet de nummer 1 geweest om voor 4motion te kiezen.
Meer (uitgebreide) info over 4motion vind je trouwens hier (duitse VW-site):
http://www.vw-nutzfahrzeuge.de/kompeten ... trieb.html
Succes met je keuze!
- ron philippo
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:27
- Locatie: haarlem
- Contacteer:
Hoi Wattman,
Rij zelf een 4motion california 174.
De eerste maanden met het standaard (sport) onderstel en standaard banden.
De auto leek qua wegligging meer op een sportwagen als een bus.
De wegligging in de bocht (dan werkt de 4motion ook) was fenominaal.
Als je 4motion wil voor in het terrein, heb je andere banden nodig en moet de auto omhoog.
Hij gaat dan redelijk goed in het terrein, maar een landrover zal het nooit worden.
Het verbruik ligt wel iets hoger.
Ik zit teveel in het terrein om redelijk betrouwbare cijfers te geven.
Dan is voor mij 1 op 3 al aanvaardbaar.
Gr Ron
Rij zelf een 4motion california 174.
De eerste maanden met het standaard (sport) onderstel en standaard banden.
De auto leek qua wegligging meer op een sportwagen als een bus.
De wegligging in de bocht (dan werkt de 4motion ook) was fenominaal.
Als je 4motion wil voor in het terrein, heb je andere banden nodig en moet de auto omhoog.
Hij gaat dan redelijk goed in het terrein, maar een landrover zal het nooit worden.
Het verbruik ligt wel iets hoger.
Ik zit teveel in het terrein om redelijk betrouwbare cijfers te geven.
Dan is voor mij 1 op 3 al aanvaardbaar.
Gr Ron
T5 4Motion
Hallo Wattman
Heb nu ruim een half jaar een T5-130 pk 4Motion. Ben er echt tevreden over. Buitengewoon goed weggedrag. Ook bij wat zanderig terrein geen problemen. Het is inderdaad geen landrover maar je merkt duidelijk verschil en dat kan soms goed van pas komen.
Heb nu ruim een half jaar een T5-130 pk 4Motion. Ben er echt tevreden over. Buitengewoon goed weggedrag. Ook bij wat zanderig terrein geen problemen. Het is inderdaad geen landrover maar je merkt duidelijk verschil en dat kan soms goed van pas komen.
Je bent jarenlang tevreden...
...tot er iets beters komt.
...tot er iets beters komt.
- René
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Hoi Philipe,
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst !!
Geef je de weetjewellers nog een kans om die hele mooie Multivan T4 van je te kopen op biddinghuizen of is de inruil al definitief?
zonder vragen van uw site geplukt
http://www.viacomforta.be/meerinfo.php
Ik ben erg benieuwd,
De kleur is al goed gekozen!! :klappen
Groeten Berrie
Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst !!
Geef je de weetjewellers nog een kans om die hele mooie Multivan T4 van je te kopen op biddinghuizen of is de inruil al definitief?
zonder vragen van uw site geplukt
http://www.viacomforta.be/meerinfo.php
Ik ben erg benieuwd,
De kleur is al goed gekozen!! :klappen
Groeten Berrie
Hey Berrie, bedankt met je wensen
En ja, met grote spijt moet ik m'n t4 van de hand doen en je weet in welke staat de auto zich bevindt
Ik kom zéker naar 60 jaar transporter in NL, tenminste als het niet regent en wie wil kan zeker eens komen kijken.
In ieder geval, in alle bescheidenheid, het is een ZELDZAME uitvoering (Last Edition), wel een 1.9TD, maar zeker fiscaalvriendelijk en 120 km/u haalt ie met gemak!
We zien wel, liefst doorverkopen aan een t4-fan in B of NL, maar anders zijn er hier al wel gegadigden die de auto mee willen nemen naar Noord-Afrika, hoor!
Enne, voor de twijfelaars, vraag maar aan Berrie, René en/of Peter hoe we de auto hebben vertroeteld
Wattman
NB: Auto komt vrij uiterlijk begin juli '07
En ja, met grote spijt moet ik m'n t4 van de hand doen en je weet in welke staat de auto zich bevindt
Ik kom zéker naar 60 jaar transporter in NL, tenminste als het niet regent en wie wil kan zeker eens komen kijken.
In ieder geval, in alle bescheidenheid, het is een ZELDZAME uitvoering (Last Edition), wel een 1.9TD, maar zeker fiscaalvriendelijk en 120 km/u haalt ie met gemak!
We zien wel, liefst doorverkopen aan een t4-fan in B of NL, maar anders zijn er hier al wel gegadigden die de auto mee willen nemen naar Noord-Afrika, hoor!
Enne, voor de twijfelaars, vraag maar aan Berrie, René en/of Peter hoe we de auto hebben vertroeteld
Wattman
NB: Auto komt vrij uiterlijk begin juli '07
T4 fan in hart en nieren maar ook pro Openbaar Vervoer!
Wij zoeken een T4!
Hallo,
Wij zijn op zoek naar een T4, heb je misschien foto's? Welke kleur is hij?
met vriendelijke groet, Duck & Sandra
Wij zijn op zoek naar een T4, heb je misschien foto's? Welke kleur is hij?
met vriendelijke groet, Duck & Sandra
Het is NOOIT te laat om een T4 te gaan rijden!
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Beste Rox,
Het interieur en de kleur kan je hierboven (bij antwoord Berrie) bekijken.
Maar ik kom zo goed als zeker naar Biddinghuizen, tenzij het té slecht weer wordt :alarm :alarm
Heb ondertussen al enkele reacties binnen van families met allochtone roots, maar beloofd is beloofd, eerst wjw en bt4club'ers, we zien wel, het heeft geen echte haast
Wattman
Het interieur en de kleur kan je hierboven (bij antwoord Berrie) bekijken.
Maar ik kom zo goed als zeker naar Biddinghuizen, tenzij het té slecht weer wordt :alarm :alarm
Heb ondertussen al enkele reacties binnen van families met allochtone roots, maar beloofd is beloofd, eerst wjw en bt4club'ers, we zien wel, het heeft geen echte haast
Wattman
T4 fan in hart en nieren maar ook pro Openbaar Vervoer!
Hai, welke T4 is van jou en ga je verkopen?
gr. Sandra
gr. Sandra
Wattman schreef:Hey Berrie, bedankt met je wensen
En ja, met grote spijt moet ik m'n t4 van de hand doen en je weet in welke staat de auto zich bevindt
Ik kom zéker naar 60 jaar transporter in NL, tenminste als het niet regent en wie wil kan zeker eens komen kijken.
In ieder geval, in alle bescheidenheid, het is een ZELDZAME uitvoering (Last Edition), wel een 1.9TD, maar zeker fiscaalvriendelijk en 120 km/u haalt ie met gemak!
We zien wel, liefst doorverkopen aan een t4-fan in B of NL, maar anders zijn er hier al wel gegadigden die de auto mee willen nemen naar Noord-Afrika, hoor!
Enne, voor de twijfelaars, vraag maar aan Berrie, René en/of Peter hoe we de auto hebben vertroeteld
Wattman
NB: Auto komt vrij uiterlijk begin juli '07
Het is NOOIT te laat om een T4 te gaan rijden!
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!