A is dit waar en
B leverd een intercooler meer waarde op?
C wie heeft zon ding liggen!
![fun :T44EVER](./images/smilies/T44EVER.gif)
dat "opendraaien" van de pomp doet de motorcomputer van de tdi min of meer vanzelf omdat hij de inspuiting aanpast aan de gemeten hoeveelheid zuurstof (luchtdruk en temp --> berekend zuurstof..)jordydereus schreef: en reed ook zuiniger , maar na open draaien van de pomp weer iets duurder.
succes.
Hoger rendement in een auto werkt iets anders, anders was het een kachel geweest. Het rendement in een motor zoals ik het bedoel, is de hoeveelheid kracht die je uit de bepaalde maat motor haal meer kracht uit een kleinere motor is een hoger rendement. Maar ik denk dat omdat je meer vermogen hebt, je dit ook ga gebruiken en dat je dus niks zuiniger ga rijden. Het zijn iig wel mijn bevindingen met de meeste tuning.Duveltje-77 schreef:dus als jij een cv ketel koopt met een hoger rendament dan verandert dat niets aan je gas verbruik?
niet als je de deur open zet nee
het scheelt ook geen liters nee
mvg ronald
ik heb een TD , en heb het ouderwets handmatig gedaan. om toch een beetje vooruit te komen..Roger B. schreef:dat "opendraaien" van de pomp doet de motorcomputer van de tdi min of meer vanzelf omdat hij de inspuiting aanpast aan de gemeten hoeveelheid zuurstof (luchtdruk en temp --> berekend zuurstof..)jordydereus schreef: en reed ook zuiniger , maar na open draaien van de pomp weer iets duurder.
succes.
Duveltje-77 schreef:Maar goed, als je idd je voetje op half elf houd, dan kun je er misschien best wat mee besparen. Ikzelf hou dat nooit langer dan een half uur vol...
mvg Rick