Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

koppelling problemen

vragen over de T4
Plaats reactie
jan.j.531
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:10

koppelling problemen

Bericht door jan.j.531 »

Sinds kort problemen met de koppelling net of komt die niet vrij als je wilt schakelen,koppelling in en in zn een zetten gaat met geknars net als de rest van de versnellingen.
Het is net of is de koppellingskabel te lang,koppelling zelf is ongeveer 70000 km oud en er wordt normaal mee gereden.
Het gaat om een 1.9td met zelfstellende koppellingskabel bj 95.grt jan. :werkaanT4
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: koppelling problemen

Bericht door Egbert&Manon »

Wanneer is je remolie voor het laatst vervangen?

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: koppelling problemen

Bericht door bartt4 »

Egbert&Manon schreef:Wanneer is je remolie voor het laatst vervangen?

Egbert
is een met kabel egbert dus zal de remolie hier niks mee te maken hebben.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: koppelling problemen

Bericht door bartt4 »

jan.j.531 schreef:Sinds kort problemen met de koppelling net of komt die niet vrij als je wilt schakelen,koppelling in en in zn een zetten gaat met geknars net als de rest van de versnellingen.
Het is net of is de koppellingskabel te lang,koppelling zelf is ongeveer 70000 km oud en er wordt normaal mee gereden.
Het gaat om een 1.9td met zelfstellende koppellingskabel bj 95.grt jan. :werkaanT4
Zou de zelfstellende kabel eventueel vervangen door een gewone kabel. Heb bij de mijne toen 1 gebruikt van een golfje 3 die je gewoon zelf kan stellen.

Als je beetje handig bent is dit goed te doen, ik had ook ellende met de zelfstellende kabel.

Effe naar een brezan of andere auto materialen zaak met je oude kabel en daar een voor zoeken met ongeveer zelfde lengte alleen dan 1 die je zelf kan stellen.
RUBBEREXPRESS
jan.j.531
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:10

Re: koppelling problemen

Bericht door jan.j.531 »

Bedankt voor de info Bart,ben gisteren nog bezig geweest om de binnenkabel wat korter te maken(busje ertussen).
Hielp al een beetje was net of de spanner de kabel nu weer niet gemoeg spande,had geen ruimte voor langer busje kan de kabel anders niet meer monteren.
Zal deze week proberen een andere kabel te monterenen hoop dat het dan weer ok is.grt Jan :driveT4
riesk
Berichten: 104
Lid geworden op: 26 jan 2008, 08:09

Re: koppelling problemen

Bericht door riesk »

De binnenkabel zal wel bijna door zijn, elke keer dat je erop trapt
wordt ie iets langer tot dat hij breekt. Met een beetje mazzel werkt hij weer
met een nieuwe kabel.
Je hebt zelf een korte neus!
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: koppelling problemen

Bericht door bartt4 »

gewoon een normale kabel er op maken, die zelfstellende wil wel vaker ellende veroorzaken. heb ff voor je gekeken welke ik destijds gebruikte. was voor golf 3 1.9 diesel bouwjaar rond de 1995. deel waar die op de hevel van de bak komt, ff een caroserie ring gebruiken zodat de kabel er niet door heen kan schieten. heb helaas geen fotos gemaakt, hoop dat het zo duidelijk is
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: koppelling problemen

Bericht door Multivan Generation »

Als je er een nieuwe kabel op monteert, dan misschien ook deze laten "vol lopen" met teflon olie :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
jan.j.531
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:10

Re: koppelling problemen

Bericht door jan.j.531 »

Bedankt voor de info jongens,ben van middag bij asd geweest in dokkum om een kabel van een golf,maar alle kabels die ze hebben bleken te kort ongeveer 80 cm :muur .
De verkoper vroeg me naar het kenteken om eens te kijken naar de bestaande kabel(zelfspannend)op de pc,zegt hij ineens er is ook een kabel die je zelf af kan stellen en die heb ik op voorraad,blijkt het een kabel te zijn met 2 afstelmogelijkheden een in het midden en een aan het eind,kun je zo op de bus schroeven zoder iets te verbouwen :toppie .
Zal hem zaterdag monteren tis me nu te donker als ik thuis kom :werkaanT4 . grt jan.
Plaats reactie