Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vandalisme aan mijn wagen, omnium aanspreken?

vragen over de T5
fapa
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 dec 2008, 13:51

vandalisme aan mijn wagen, omnium aanspreken?

Bericht door fapa »

hallo,

dit weekend is mijn California door mensen gekrast, tamelijk diep, maar ik vermoed net tot op de zinklaag en niet verder wat het roesten enigszins nog zou moeten beperken.. (heb ook onmiddellijk siliconenspray op gedaan om de kras te beschermen) , de wagen heeft nog maar 30000 km dit jaar gekocht, en is een pareltje ;-)

deze week 4 uur mijn wagen aan het simoniseren geweest, met het zout die eraan komt, ik woon in een nieuwe buurt sinds een maand (niet in het stad eerder op de buiten waar ik buiten mijn buren links en rechts niemand ken) . Heel wat mensen hebben me hem zien opblinken ... eentje te veel blijkbaar...
Zondagochtend stond ik op, en zag ik een lelijke kras van 50 cm op de deur vooraan aan de passagierszijde op heuphoogte...
Balen als een stekker, hij staat op privé terrein, enkel mijn wagen is geviseerd, ik heb er het raden naar wie of wat, soit bij de politie hadden ze hun conclusies al klaar, er is veel afgunst in het dorpje waar ik woon naar het blijkt..

Ik heb een omnium genomen zeer recentelijk (3 maand geleden om juist te zijn) , ik rij al 15 jaar ongeval vrij , mijn BA heeft de laagste bonus malus enz...
maar ik zit met een dilemma, ik heb geen idee wat dit grapje mij gaat kosten (nog niet bij een garage geraakt) en zou graag weten hoe jullie zouden reageren ik heb hier nog geen ervaring mee, nog nooit verzekeringen moeten aanspreken.. :

heb een aantal vragen :
- hoeveel kost het om een deur te herspuiten?
- stel ik ga niet via verzekeringen : kan ik eender welke carrosier hier voor aanspreken, ik heb namelijk het samoa rood die niet zo'n courante kleur is
- zal ik beter af zijn dan via mijn officiële VW dealer (die mij er in het laatste jaar al twee maal opgelegd heeft en ik sta niet te popelen om terug te gaan, deze maand al meer dan 1000€ kwijt zonder dit te willen) (als je wilt lezen waarom zie onderaan)
- hoe snel vlieg je zonder verzekering (familie raad het mij af om mijn omnium aan te spreken, maar ik betaal al 15 jaar zonder een verzekering aan te spreken, ze verwijzen dat er heel wat mensen hun omnium verliezen, en aangezien ik niet weet hoeveel keer mijn wagen nog zal bekrast worden, het is vandalisme aan mijn voordeur, niet zomaar na een avondje stappen in het stad... )


alvast bedankt voor alle input,

groeten,
patrice




AUDI A3 2.0TD 134
hij verliest koelwater, nergens vochtigheid op de grond te bespeuren ik vroeg hun oppervlakkig te kijken de eerste keer, gevolg een pomp vervangen zonder bestek, 150€ , hij lekte nog steeds, dus terug binnengedaan, maar nu in een andere VW garage omdat ik er garantie op had, rarara ze leggen heel mijn wagen open zonder vraag nog bestek, ik kom hem afhalen en hup nog eens 970€ erbij (250 voor nieuw stuk, de rest manuren) , nu 10 dagen later merken we dat hij nog steeds zijn koelwater verliest, balen als een stekker, in de garage serieus wat gediscussieerd maar tja daar krijg je niets tussen, zoveel manuren, plus dat stuk, einde verhaal..
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: vandalisme aan mijn wagen, omnium aanspreken?

Bericht door Danny »

Je omnium aanspreken hangt af van je vrijstelling, laatst liet mijn ex haar auto na vandalisme bijspuiten (nee ik was het niet :lach ) en 't belangrijkste was dat de factuur meer dan 1000€ bedroeg dan was er geen vrijstelling. ik weet echter niet wat jou contract is.
Trouwens waarom bang hebben een verzekering aan te spreken waar je centen voor neer telt???
Praat erover met je makelaar nadat je een kostenraming hebt. Je gaat toch niet jaarlijks een dure polis betalen en dan bang hebben eruit gegooid te worden, zo'n vaart neemt het niet.

Spuiten kan je overal laten doen ook in Samoa, voor net betere spuitwerk hoef je zeker geen VW dealer te raadplegen er zijn genoeg vakmannen die het net zo goed of zelfs beter doen en aan een niet VW prijs.

op sommige plaatsen krijg je zelfs nog een gratis bestek, wat bij VW ook al niet meer waar is...

enneh jammer dat er zo'n ziekelijk jaloerse klootzakken rondlopen die er plezier in scheppen iemands eigendom te beschadigen...
ik zou er ook gek van worden !!! :muur

vanwaar ben je ergens, komt niet op een kilometertje aan hoor...
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: vandalisme aan mijn wagen, omnium aanspreken?

Bericht door SCOTT »

Siliconenspray is het slechtste wat je kon doen ! Wordt een hel voor te spuiten (visogen)
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Damy

Re: vandalisme aan mijn wagen, omnium aanspreken?

Bericht door Damy »

Ik heb het bij mij via het waarborgfonds vergoed gekregen, moest wel de aangifte van de Politie overleggen....
Kostte me niets aan No-Claim :nuts
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: vandalisme aan mijn wagen, omnium aanspreken?

Bericht door Coen220 »

Ik zou het voor de zekerheid eerst even bij je verzekering vragen af het je geld kost,meestal nemen ze er genoegen mee zonder korting aftrek.
Verder zou ik zeker( Wat iemand al melde) als de wagen naar de spuiter gaat even melden dat je er cilyconespray op hebt gespoten, ze kunnen dan maatregelen vooraf nemen ,dat scheelt ze eventueel een hoop werk.

Heel veel sucses
en hopelijk is dit de laatste keer dat ze dit bij je doen.

groeten Coen220
fapa
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 dec 2008, 13:51

Re: vandalisme aan mijn wagen, omnium aanspreken?

Bericht door fapa »

halllo,


alvast bedankt voor de nuttige info cfr siliconenspray, hmm ze hadden me dat aangeraden omdat het staal niet zou oxideren (lees roesten)
maar we wisten dus niet dat dat miserie ging geven om te spuiten.

Mijn omnium is duidelijk, als de kosten voor het repareren meer dan 750€ zijn dan is het voor mij gratis, is het lager dan 750€ komen de kosten op mij,

dat word dus nog spannend afwachten ;-)

groetjes
Patrice

PS idd hopen dat het bij eenmalig vandalisme is,....
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: vandalisme aan mijn wagen, omnium aanspreken?

Bericht door Danny »

die kosten kunnen snel oplopen bij een VW dealer...

toch jammer dat ze niet met hun kl..poten van je auto kunnen blijven.

wat de siliconenspray aangaat, dat lukt perfect met een sterke ontvetter hoor, 't beste is dat je het wel effe vermeld aan de carrosier dat bespaart hem onnodig sakkeren.....

allez we duimen mee. ik ben wel blij dat mijn TVijfje 's nachts lekker binnen slaapt... :jump
fapa
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 dec 2008, 13:51

Re: vandalisme aan mijn wagen, omnium aanspreken?

Bericht door fapa »

idd hem snachts lekker in de garage zetten is een betere optie,
maar in ons huidig huis geen garage, naar toekomst toe gaan we daar wel voor kijken..

maar toch, zo kun je alles gaan verstoppen omdat er niemand zou zien wat je hebt..

groeten,
Patrice
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: vandalisme aan mijn wagen, omnium aanspreken?

Bericht door Rafke 108 »

fapa...
zeg gewoon aan diege die het bestek opmaakt vanaf hoeveel de verzekering alles terugbetaald, die houden daar rekening mee hoor :)
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: vandalisme aan mijn wagen, omnium aanspreken?

Bericht door Danny »

fapa...
zeg gewoon aan diege die het bestek opmaakt vanaf hoeveel de verzekering alles terugbetaald, die houden daar rekening mee hoor :)
dat kunnen ze maar de verzekeringsexpert moet ook overtuigd worden al denk ik dat 750€ wel gehaald zal worden zonder "foefelen"... :muur
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: vandalisme aan mijn wagen, omnium aanspreken?

Bericht door Rafke 108 »

da's waar :)
en idd 750€ daar zit je 'rap' aan in zo een geval hé
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: vandalisme aan mijn wagen, omnium aanspreken?

Bericht door Danny »

da's waar :)
en idd 750€ daar zit je 'rap' aan in zo een geval hé
ik heb dan altijd het "ik word bestolen terwijl ik er bij sta" gevoel :censor
fapa
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 dec 2008, 13:51

Re: vandalisme aan mijn wagen, omnium aanspreken?

Bericht door fapa »

spijtig genoeg is er nog een vervolg aan het verhaal,
vannacht hebben ze weer toegeslagen, terug krassen , nu aan de koffer, binnenkort is mijn california een kleurboek...

ik woon hier net, ik ken niemand, vervelend, je voelt je geviseerd..

heb een viertal buren aangesproken , overal hetzelfde verhaal, in het begin krijg je te horen dat het hier een nette wijk is en er geen problemen zijn.
Tot ze aan het hoofdstuk van jongeren beginnen, dan komen de verhalen boven... blijkbaar ocmw hangjongeren die van in de "andere wijk" hier in onze wijk hun ergernissen/afgunst komen uitdrukken.. 11 - 16 jaar hoor ik steeds, en die hangen hier snachts rond, want doen die ouders... :groteogen

verhaal over de garage, met die ene kras op het portier ging het nipt zijn om aan 750€ te komen, bij mijn vw garage,
maar nu met de kras op de achterklep zou ik daar gemakkelijk aankomen..

vervelend want ik vind het nogal stom om nu mijn wagen te laten herstellen, dan kunnen ze volgende week hem weeral volkrassen..

oplossing?
- Politie gebeld : tweede feit gemeld, gevraagd naar andere gevallen , die zijn volgens hen onbestaande (tot je met de buren babbelt, vandalisme troef , maar tot nu toe wel nog geen wagens) , ze kunnen niets doen, blabla :muur
- videocamera's installeren met bewegingssensor, dat kost me iets maar hopelijk krijg ik ze zo te pakken, de vraag is maar als ik ze te pakken krijg als ze daarna niet extra de moeite zullen doen om dingen hier om zeep te helpen, revanche als je me begrijpt..

andere voorstellen zijn welkom

groetjes
Patrice
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: vandalisme aan mijn wagen, omnium aanspreken?

Bericht door SCOTT »

ik zou Zorgen voor dat je wagen gespoten is, dat ie binnen staat !
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: vandalisme aan mijn wagen, omnium aanspreken?

Bericht door Danny »

Uit het zicht en veilig binnen, 't is toch plezant om weten dat ie veilig(er) staat.

Hoendanook dan resten er nog het verkeer en ergens op een parking achterlaten, dat leverde me laatst ook een flinke deuk in de deur op... effe een niet oplettende of gewoon geen aandacht aan bestedende *** of *** -sorry voor 't taalgebruik - die gewoon hun deur in mijn deur ramden met flinke put als gevolg zielig om je wagen zo terug te vinden... :huilen
Plaats reactie