Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bagageruimte personenbus

vragen over de T5
Plaats reactie
JeV
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2009, 15:29

bagageruimte personenbus

Bericht door JeV »

Voor de aankomende wintersport heb ik een T5 personenbus gehuurd, omdat alle bestuurders die meegaan hun leaseauto niet (meer) prive rijden.
Wij reizen met 4 volwassenen en 2 kleine kinderen in een 'gewone' T5 (niet verlengd, niet verhoogd).
Nu zou ik graag willen weten of de bagage, inclusief 4 paar skies en schoenen, eenvoudig past.
Ski's schuiven we onder de banken en we kunnen de beenruimte van de kinderen ook gebruiken voor bagage, maar ik ben met name geinteresseerd in de ruimte achter de achterste rij. Ik kan maar nergens afmetingen vinden.
Alvast bedankt voor de reactie(s)!
Gebruikersavatar
mevlut
Berichten: 408
Lid geworden op: 22 jan 2007, 20:04
Locatie: Velsen

Re: bagageruimte personenbus

Bericht door mevlut »

Ik heb geen afmetingen, maar wel een foto kunnen vinden. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

http://autotelegraaf.nl/bedrijfswagen/1 ... hitelabel=" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes, Mevlut
Lisboa

Re: bagageruimte personenbus

Bericht door Lisboa »

Beste tijdelijke T5 rijder,

Gaan jullie op vakantie of gaan jullie verhuizen?
Als ik uit ga van een T5 met KWB en 2 volwassenen op de voorstoelen(waar waarschijnlijk een bank staat en met z'n 3en kan plaatsnemen) 2 volwassenen op de middenrij en 2 kinderen op de 3e rij dan heb je plenty ruimte over voor baggage en ander wintersportequipement. Het vervoeren van ski's en snowboard's zou ik goed vastsjorren omdat deze niet alleen bij een crash maar ook bij een noodstop veranderen in ongeleide projectielen, safety first! Achter de derde rij heb je ook een hoop bagageruimte over, laat het bij voorkeur niet boven de rugleuning van de stoelen/banken uitkomen eveneens vanwege de veiligheid.

Tip!
Bij de pechset zit een sleepoog die je aan de voorzijde nodig hebt indien je onverhoopt vast komt te zitten en je door iemand anders moet laten vlottrekken, leg deze voor vertrek met een doek er omheen in het linkerportiervak.
Als je al door een ander gesleept moet worden is dat nooit zo leuk, maar als je eerst je hele inboedel uit moet pakken om bij de pechset te komen wordt het zeker niet leuker op.

Succes op de wintersport!

Groeten,

Luuk
JeV
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2009, 15:29

Re: bagageruimte personenbus

Bericht door JeV »

Dat klinkt bemoedigend.
Ik was bang dat er achter de laatste rij nauwelijks plek was. Op de foto's lijkt anders dat er voldoende ruimte is.
En inderdaad, om nou helemaal ingepakt tussen de tassen en andere zooi te zitten lijkt me niet ideaal, en bovendien niet echt veilig.
We hebben er in ieder geval erg veel zin in. Ook de reis moet erg gezellig worden!
Dank voor de reacties.
JeV
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2009, 15:29

Re: bagageruimte personenbus

Bericht door JeV »

Oh ja, nu ik toch dit topic geopend heb...

Kan iemand me vertellen of de T5 meer dan één sigarettenaansteker heeft? Bijvoorbeeld achterin de zijwand of achterop de middenconsole.
Uiteraard niet om te roken, maar voor het aansluiten van een DVD speler voor de kids op de achterste rij!
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: bagageruimte personenbus

Bericht door Donald4Motion »

Als je een multivan heb dan heb je nog 2 extra 12volt aansluitingen achterin.
JeV
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 dec 2009, 15:29

Re: bagageruimte personenbus

Bericht door JeV »

Nope... het zal een T5 combi zijn...
Plaats reactie