Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ramen Monteren

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
noorwegen
Berichten: 285
Lid geworden op: 13 jul 2009, 22:35
Locatie: Noorwegen
Contacteer:

Ramen Monteren

Bericht door noorwegen »

Hallo allemaal.

Heb onderstaand bericht op het T4 forum geplaatst, blijkt het over een T5 model te gaan.
Dus nog maar eens mijn vraag maar nu op het goede forum.
Ik heb een Volkswagen Transporter 2,5 TDi 131 pk. met airco van 2005 op het oog.
Alleen heeft deze geen ramen in de laadruimte. Nu wil ik er een camper van maken en dus ook ramen monteren. Nu is mijn vraag, is het moeilijk om zijramen te monteren?
Moet ik rond de ramen een profiel plaatsen? De zijwanden van de bus zijn natuurlijk erg dun en daar zal de rubberstrip rond het raam niet goed blijven zitten. Wie heeft hier ervaring mee?
Wat moet ik zoal doen om ramen te monteren.
Ik wil evt. ramen monteren van een T4 model, dus niet lijmen zoals dat bij een T5 model is. (ik heb begrepen dat bij een T5 de ramen worden gelijmd)



Deze wil ik kopen. hoop morgen antwoord te krijgen.
Bijlagen
vw.jpg
vw.jpg (12.03 KiB) 1697 keer bekeken
Volkswagen Transporter / 7HK 2.5 TDI 2004 AXD
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Ramen Monteren

Bericht door hendrikus »

bij een t4 zijn de ruiten ook al gelijmd hoor.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Damy

Re: Ramen Monteren

Bericht door Damy »

ik was in mijn enthousiastme bij het bestellen van mijn nieuwe T5 "vergeten" om een raam in mijn schuifdeur te bestellen....
Dat zag ik pas toen hij binnen was bij de dealer......de dealer kon tegen een geringe meerprijs alsnog een ruit in dezelfde schuifdeur plaatsen.....dus ja dat kan..... :driveT5
a3anker
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 dec 2009, 17:20

Re: Ramen Monteren

Bericht door a3anker »

Originele ramen zijn gemakkelijk in te lijmen. Maak een passend gat en lijm ze vast met een goede kit. Dit is te koop bij elk schadebedrijf of b.v. Carglas. Voor een camper is het monteren van dubbel glas te overwegen, zeker als je in de auto gaat koken of de auto in de winter als camper gaat gebruiken. Deze heb ik zelf en ze beslaan zelden. Ik heb ze laten monteren bij Polyroof in Duitsland. Die hebben ook heel mooie verhoogde daken, kijk maar eens op hun webside.
Een andere oplossing maar minder fraai is het plaatsen van kunststof ramen zoals in originele campers. Deze zijn gemakkelijk te monteren, relatief goedkoop en naar wens te openen. LET OP. Het is niet toegestaan dat deze openslaande ramen aan de rechter kant worden gemonteerd omdat je, rijdend met een open raam, gemakkelijkl een fietser kunt onthoofden.
Er zijn ook nog schuiframen te koop in de schuifdeur en daar tegenover om ook 's nachts frisse lucht binnen te laten. Niet goedkoop maar wel functioneel. Je ziet, mogelijkheden genoeg, succes met je ombouw.
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Ramen Monteren

Bericht door hendrikus »

Damy schreef:ik was in mijn enthousiastme bij het bestellen van mijn nieuwe T5 "vergeten" om een raam in mijn schuifdeur te bestellen....
Dat zag ik pas toen hij binnen was bij de dealer......de dealer kon tegen een geringe meerprijs alsnog een ruit in dezelfde schuifdeur plaatsen.....dus ja dat kan..... :driveT5
het kan ook wel idd, maar hoe zit het met een ruit in het achterste plaatwerk. Als je hier ook in gaat zagen heb je volgens mij aardig wat minder stevigheid. Zit er origineel misschien iets van een versteviging in het plaatwerk als je zeg maar een Multivan hebt.

En hoe dik is dubbelglas. Met normale ruiten kom je vaak mooi uit qua dikte met de sponning, dubbel glas zal dan uitsteken lijkt mij
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
noorwegen
Berichten: 285
Lid geworden op: 13 jul 2009, 22:35
Locatie: Noorwegen
Contacteer:

Re: Ramen Monteren

Bericht door noorwegen »

Hele goede vraag hendrikus, daar ben ik ook zeer benieuwd naar.
Volkswagen Transporter / 7HK 2.5 TDI 2004 AXD
Plaats reactie