Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

vragen over de T5
Gebruikersavatar
quickierik
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jan 2007, 16:44
Locatie: maarssen

chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door quickierik »

Hallo beste weetjewelers,

Fijne kerstdagen en alvast een goed knallend 2010 toe gewenst!! :yes

Ik zit erover te denken om me T5 T edition 130 pk te chippen. ivb met trekkracht,zuinighied en beetje lol natuurlijk :ikrij
Nou kwam ik dus op marktplaats een leuk aanbod tegen tuning met xenon http://www.semtexx.nl/chiptuning_prijzen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.semtexx.nl/volkswagen_t5.html" onclick="window.open(this.href);return false; Dat leek me wel wat, xenon heb ik al wel op me T5 dus dat is niet meer nodig. Maar voor een andere bus heb ik alle 2 nog niet dus leuke aanbieding dacht ik zo. Nou is me vraag is er iemand die ervaring heeft met die bedrijf en de tuning hiervan? Dan hoor ik t graag!! Zit ook nog aan CHIPTUNING EXPERIENCE ,chipmeister,ziptuning of mobile chiptuning te denken.

Met vriendelijke groet,

rik
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door harry t5 191 »

Rik,

Ik zou je adviseren om eerst eens de site op '"tuning" door te spitten!
En daar na er een chip op maat in te laten zetten!

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
quickierik
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jan 2007, 16:44
Locatie: maarssen

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door quickierik »

harry t5 191 schreef:Rik,

Ik zou je adviseren om eerst eens de site op '"tuning" door te spitten!
En daar na er een chip op maat in te laten zetten!

:wjw :T54LIFE :toppie
Hoi Harry,

Je bedoeld zeker hierop de site ff op tuning te zoeken,of op google Ja dat op maar lijkt me ook wel wat,maar dat zijn er maar een paar die t doen geloof ik. T zou gaan om die T5 van me en nog een renault master 2.5 dci en dacht om daar die tuning en xenon aanbieding te doen.

Alvast bedankt voor je antwoord Harry

mvg rik
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door Donald4Motion »

zelfde idee viewtopic.php?f=2&t=22532&p=132068&hilit=tunex#p131514" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
quickierik
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jan 2007, 16:44
Locatie: maarssen

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door quickierik »

Donald4Motion schreef:zelfde idee viewtopic.php?f=2&t=22532&p=132068&hilit=tunex#p131514" onclick="window.open(this.href);return false;
zo daar schrik ik wel ff van zeg!! jeetje dat gun je niemnd een kapote turbo!!!

daarom zit ik ook zo erg te twijfelen wat en waar ik t zou doen. de T5 wil ik gewoon goed hebben t liefs t vermoegen/ prestaties van de 174 pk. haha of meer,maar dat zou wel niet. dus wil kortom goed vermogen,kopel en zuingheid :toppie en voor de master t zelfde. weten jullei misschien waar je heel goed trecht kunt met deze 2 ik zat ook aan jos te denken van EXPERIENCE NEDERLAND of ziptuning lijkt me ook wel wat

mvg rik
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door Donald4Motion »

quickierik schreef:
Donald4Motion schreef:zelfde idee viewtopic.php?f=2&t=22532&p=132068&hilit=tunex#p131514" onclick="window.open(this.href);return false;
zo daar schrik ik wel ff van zeg!! jeetje dat gun je niemnd een kapote turbo!!!

daarom zit ik ook zo erg te twijfelen wat en waar ik t zou doen. de T5 wil ik gewoon goed hebben t liefs t vermoegen/ prestaties van de 174 pk. haha of meer,maar dat zou wel niet. dus wil kortom goed vermogen,kopel en zuingheid :toppie en voor de master t zelfde. weten jullei misschien waar je heel goed trecht kunt met deze 2 ik zat ook aan jos te denken van EXPERIENCE NEDERLAND of ziptuning lijkt me ook wel wat

mvg rik
Van http://www.jdengineering.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; hoor je baar weinig slechte dingen. check bv het tdi forum eens of dergelijke.
Hij kost je niets meer dan bv tunex of degelijke software verkopers. maar bij hun heb je ook alleen maar software garantie, motorgarantie kost je gewoon meer en dan zit je gewoon op de zelfde prijs met heel veel kleine lettertjes.
Valt het je ook op dat er bij zaken zoals tunex altijd alleen maar positieve reactie's staan?!
Ik ken echt geen mensen of reactie's van forums waar JD verkeerd uit de 'bus' komt, ja dat hij wat meer kost ja, maar wat is je bus je waard dan?
nouja, je kan er uren over lullen :knipoog
en ik?!, nee ik heb geen tuning erop omdat ik me bus in de verkoop heb. Maar anders zou ik 100% langs JD gaan. :toppie
T5 Erwin
Berichten: 115
Lid geworden op: 14 sep 2008, 17:22
Locatie: Amsterdam

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door T5 Erwin »

Hoi Rik,

ben vorige week bij chip4power in Almere geweest, super was het, mijn 130pk heeft nu 166pk, en rijd heerlijk.

En voor 250,- ben je klaar,maar het is en blijft een eigen beslising wie je ook kiest :ikrij

Succes,

Erwin :T54LIFE
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door harry t5 191 »

T5 Erwin schreef:Hoi Rik,

ben vorige week bij chip4power in Almere geweest, super was het, mijn 130pk heeft nu 166pk, en rijd heerlijk.

En voor 250,- ben je klaar,maar het is en blijft een eigen beslising wie je ook kiest :ikrij

Succes,

Erwin :T54LIFE
@t5 Erwin heb je daar een rollenbank uitdraai van?

:wjw :T54LIFE :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ik ga hem in het nieuwe jaar waarschijnlijk hier op de bank zetten; http://www.jsautosport.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door Multivan Generation »

Semtexx doet chiptuning op maat schrijven ze op hun site.

Dat kun je even uittesten..
Laat het daar doen,
proefrit, niet tevreden,
ik wil daar en bij dat toerental even wat meer..

Kunnen ze dat niet ter plaatse voor je veranderen,
dan gebruiken ze een standaard instelling zoals zoveel bedrijven in Nederland doen.

Er zijn maar 5 echt goede tuners in Nederland die zelf hun software nog schrijven en alle ins en outs weten,
en hun tijd nemen om alles uit te vogelen.
De rest van de "professionele tuners" gebruiken gewoon allemaal dezelfde files uit Duitsland.
En rekenen daar allemaal ongeveer hetzelfde voor..

Mijn advies,
ga bij 1 van die 5 echt goede langs; je betaald misschien wat meer,
maar je hebt maatwerk, en je zult het meer waarderen op de lange duur..

Wil je meer informatie,
stuur me dan een PB :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Damy

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door Damy »

T5 Erwin schreef:Hoi Rik,

ben vorige week bij chip4power in Almere geweest, super was het, mijn 130pk heeft nu 166pk, en rijd heerlijk.

En voor 250,- ben je klaar,maar het is en blijft een eigen beslising wie je ook kiest :ikrij

Succes,

Erwin :T54LIFE

Wel erg goedkoop voor op maat tuning....hij rijdt nu nog lekker...maar ook na ff knallen op de Brennerpas??? :nuts
Ik zou lekker naar JD gaan...de koning in VAG land.
Chipmeister was voorheen Wetterauer en die ging failliet....
Chiptuning experience geen ervaring mee maar die Jos zat vroeger bij Wetterauer....
T5 Erwin
Berichten: 115
Lid geworden op: 14 sep 2008, 17:22
Locatie: Amsterdam

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door T5 Erwin »

Damy schreef:
T5 Erwin schreef:Hoi Rik,

ben vorige week bij chip4power in Almere geweest, super was het, mijn 130pk heeft nu 166pk, en rijd heerlijk.

En voor 250,- ben je klaar,maar het is en blijft een eigen beslising wie je ook kiest :ikrij

Succes,

Erwin :T54LIFE

Wel erg goedkoop voor op maat tuning....hij rijdt nu nog lekker...maar ook na ff knallen op de Brennerpas??? :nuts
Ik zou lekker naar JD gaan...de koning in VAG land.
Chipmeister was voorheen Wetterauer en die ging failliet....
Chiptuning experience geen ervaring mee maar die Jos zat vroeger bij Wetterauer....
Maakt niet uit,kom toch nooit bij de Brennerpas, en heb geen aandelen JD, dus vind ik dit een goede optie :yes
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.
quercusgarden
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
Contacteer:

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door quercusgarden »

Zou zelf ook ook voor de meeste zekerheid kiezen en naar JD gaan.
Gezien alle positieve reclame die het bedrijf krijgt op dit forum zou ik hem de achterkant van je bus laten zien waar je Weetjewel sticker zit te pronken en gelijk een leuke (collectieve) korting bedingen :jump
Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 661
Lid geworden op: 01 feb 2007, 23:49
Locatie: dieverbrug
Contacteer:

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door jos_br »

Damy schreef:
T5 Erwin schreef:Hoi Rik,

ben vorige week bij chip4power in Almere geweest, super was het, mijn 130pk heeft nu 166pk, en rijd heerlijk.

En voor 250,- ben je klaar,maar het is en blijft een eigen beslising wie je ook kiest :ikrij

Succes,

Erwin :T54LIFE

Wel erg goedkoop voor op maat tuning....hij rijdt nu nog lekker...maar ook na ff knallen op de Brennerpas??? :nuts
Ik zou lekker naar JD gaan...de koning in VAG land.
Chipmeister was voorheen Wetterauer en die ging failliet....
Chiptuning experience geen ervaring mee maar die Jos zat vroeger bij Wetterauer....

Toen Jos nog bij Geert werkte heette het al Chipmeister..........

Jos.
Sent from my Bosch ECU via VAG COM
Gebruikersavatar
quickierik
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 jan 2007, 16:44
Locatie: maarssen

Re: chiptuning by semtexx, iemand hier ervaring mee?

Bericht door quickierik »

Multivan Generation schreef:Semtexx doet chiptuning op maat schrijven ze op hun site.

Dat kun je even uittesten..
Laat het daar doen,
proefrit, niet tevreden,
ik wil daar en bij dat toerental even wat meer..

Kunnen ze dat niet ter plaatse voor je veranderen,
dan gebruiken ze een standaard instelling zoals zoveel bedrijven in Nederland doen.

Er zijn maar 5 echt goede tuners in Nederland die zelf hun software nog schrijven en alle ins en outs weten,
en hun tijd nemen om alles uit te vogelen.
De rest van de "professionele tuners" gebruiken gewoon allemaal dezelfde files uit Duitsland.
En rekenen daar allemaal ongeveer hetzelfde voor..

Mijn advies,
ga bij 1 van die 5 echt goede langs; je betaald misschien wat meer,
maar je hebt maatwerk, en je zult het meer waarderen op de lange duur..

Wil je meer informatie,
stuur me dan een PB :knipoog

ja klopt een hele hoop halen de software uit duitsland. deed chipmeister ook daar een caddy type 3 1.9 tdi 105pk / 136 a 140 pk volgens geert en jos toen laten doen. en hij ging wel lekker af,was zelf op aanraden van een monteur van vw waar ik kwam. omdat dat volgens hun geert van chipmeister zelf bij pon heeft gewerkt. en omdat me vorige caddy type 2 2003 1.9 tdi 90 pk/112 pk abt en veel gezeik mee gehad luchtmassameters stuk turbo en nog wat ongein. t is omdat ik vw mooie fijne wagens vind ,maar als je wat hebt!! is pon heeel erg kut!! en stuur je ff een pb voor de 5 goede tuners
Plaats reactie