Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
bonkend geluid voorzijde
bonkend geluid voorzijde
ik heb vervangen; bovendste fuseekogels, onderste draagarmrubbers, stabi rubbers en hondebotrubbers.
Het gebonk is er nog steeds
Vooral bij linksindraaien, naar rechts is het minder heftig.
Iemand een idee wat er aan de hand is?
Het gebonk is er nog steeds
Vooral bij linksindraaien, naar rechts is het minder heftig.
Iemand een idee wat er aan de hand is?
- harry t5 191
-
- Dennis 449
Binck,
Ik mis nog één onderdeel dat je nog niet vervangen hebt.......... de onderste kogel van de voorwiel ophanging. Dit kan je horen als de bus helemaal los hangt van de grond en de spanning van de spandraadeinden achter de tank af is.
Ik heb hetzelfde gehad, het onderste rubber van het hondebot was uitgeslagen, maar nadat ik die vervangen had bleef het geluid. Daarna heb ik de onderste fuseekogel vervangen en was het gebonk meteen over.
Het venijn zit hier in, de bovenste kogel wordt hoofdzakelijk op druk belast aan de onderste kogel wordt ook getrokken, tijdens het inveren proberen de schokbreker en stabi de onderste draagarm namelijk tegen te houden!!
Ik gok op de onderste kogels van de voorkant.....niet duur en eenvoudig te doen. Als je gaat zoeken in dit forum op mijn naam, kom je een uitgebreid verslag tegen. Je hebt wel een T60 bit nodig voor de twee bouten in het lagerhuis.
Succes.
Ik mis nog één onderdeel dat je nog niet vervangen hebt.......... de onderste kogel van de voorwiel ophanging. Dit kan je horen als de bus helemaal los hangt van de grond en de spanning van de spandraadeinden achter de tank af is.
Ik heb hetzelfde gehad, het onderste rubber van het hondebot was uitgeslagen, maar nadat ik die vervangen had bleef het geluid. Daarna heb ik de onderste fuseekogel vervangen en was het gebonk meteen over.
Het venijn zit hier in, de bovenste kogel wordt hoofdzakelijk op druk belast aan de onderste kogel wordt ook getrokken, tijdens het inveren proberen de schokbreker en stabi de onderste draagarm namelijk tegen te houden!!
Ik gok op de onderste kogels van de voorkant.....niet duur en eenvoudig te doen. Als je gaat zoeken in dit forum op mijn naam, kom je een uitgebreid verslag tegen. Je hebt wel een T60 bit nodig voor de twee bouten in het lagerhuis.
Succes.
Groeten
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Dennis 449
Team West
sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
-
- hein uut mooi drenthe
-
beetje warm maken
is een optie
de bout er op laten zitten in spuiten met kruip olie moet je een dag van te voren doen paar keer.
twee slagen los draaien en hem een paar tikken geven.
als je zit dat hij zakt weer een slag los net zolang dat hij er uit valt.
niet te ver los draaien gaar het schroefdraad uit zaken en blijf hij vast zitten in de bus.
en ander een klauw poelie dan gaat het altijd wel..
het gaat lukken dat deed hij bij mij ook..
veel geluk..
is een optie
de bout er op laten zitten in spuiten met kruip olie moet je een dag van te voren doen paar keer.
twee slagen los draaien en hem een paar tikken geven.
als je zit dat hij zakt weer een slag los net zolang dat hij er uit valt.
niet te ver los draaien gaar het schroefdraad uit zaken en blijf hij vast zitten in de bus.
en ander een klauw poelie dan gaat het altijd wel..
het gaat lukken dat deed hij bij mij ook..
veel geluk..