Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Betrouwbaarheid VW

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Betrouwbaarheid VW

Bericht door Roger B. (11)61 »

iets beter lezen Frank......

Het ging over de 1,9TDI in de T5 met 86 pk...................................


edit:

oeps zag dat er vlak voor mij nog iemand deze opmerking plaatste......
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: Betrouwbaarheid VW

Bericht door rick_k »

Ja, maar goed, dat weet je wel. Hiervoor hadden we een T4 2.4 diesel. Maar die had er minder moeite mee.

Maar ja, de aanschaf keken ze alleen naar de kosten. Niet naar de chauffeur enzo. Dat ding is na 3 jaar ook echt helemaal uit elkaar getrokken...

mvg Rick
T-7
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 jan 2009, 13:48
Locatie: Wageningen

Re: Betrouwbaarheid VW

Bericht door T-7 »

We hebben 3 VW's, en eerlijk gezegd zijn ze beter naarmate ze jonger zijn.
In tegenstelling tot sommige voorgaande berichten dus.
Mijn New Beetle diesel-automaat bj. 2000 is een probleemloze auto, alleen de 'luchtinlaatmassa-meter' heeft het een keer begeven, dat voelt als rijden zonder turbo. Volgens mijn garage gaan die dingen bij VW altijd een keer stuk.
Onze Golf Variant benzine 1.8 uit '94 heeft, zoals praktisch iedere Golf uit die serie een kapot dashboardkastje (nou ja, kapot, hij is met tape aan elkaar geplakt, anders valt-ie in stukken uiteen), en we doen de auto nooit meer op slot als het vriest, anders krijg je 'm pas weer open als het dooit. Bij vorst na vochtig weer kun je ook alleen ter rechterzijde in- en uitstappen, das knap onpraktisch. Maar na ongeveer 240000 km geen motorische problemen.
Onze T4 Westfalia California uit '91 (ongeveer 270000 km) heeft een aan gort gedraaide koppeling gehad (zie elders op dit forum), koelproblemen, dashboarduitval, de sloten moeten met beleid behandeld worden, de dieselpomp is 2x gereviseerd (1x uitgaande as, 1x geheel), de ruitenwisser-nulstand is fout, de linkerbuitenspiegel vibreert als een wilde, de achterklep blijft niet meer goed staan,en zo zijn er nog wat zaken.
En dan herinner ik het ooit nieuw gekochte ouderlijk benzine-Golfje uit '77, daar heb ik noodgedwongen sleutelen mee geleerd. Hij roestte als een Mercedes (de wielen zelfs nog meer), moest vaak uitgelijnd worden, liep na verloop van tijd nooit meer goed stationair, en ik herinner mij ook nog goed de reparaties als klepstootrubbers vervangen en de automatische bak uitbouwen omdat-ie lekte. Had ik 'm maar laten lekken; de koppelomvormer bleef vast zitten..

Geef mij maar een nieuwere generatie VW, mijn Beetle heeft een LongLife-motor, met een onderhoudsinterval van 30000 km!
Gebruikersavatar
OZZY
Berichten: 342
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:01
Locatie: BRABANT

Re: Betrouwbaarheid VW

Bericht door OZZY »

heb een golfje 2 diesel
gaat maar door en door en door
met harde vorst.gewoon paar x gloeien en :knipoog starten
Gebruikersavatar
noorwegen
Berichten: 285
Lid geworden op: 13 jul 2009, 22:35
Locatie: Noorwegen
Contacteer:

Re: Betrouwbaarheid VW

Bericht door noorwegen »

De reacties worden weer wat positiever hahaha

Ik heb er zin in hoor.
Kan haast niet wachten.
Heb vandaag nog ff gebeld maar was nog niet klaar.
Volkswagen Transporter / 7HK 2.5 TDI 2004 AXD
Gebruikersavatar
zuipschuit
Berichten: 25
Lid geworden op: 14 dec 2009, 12:14

Re: Betrouwbaarheid VW

Bericht door zuipschuit »

Mijn vader heeft al 5 transporters gehad. Twee T3, twee T4 en één T5
De T4 van 1995 1,9D heb ik gekregen, deze heeft nu 206000 kilometer en er zit nog geen sleet op. Wel kleine roestplekjes die ik onlangs weggewerkt heb.
De andere T4 is van 2000 1,9TD, deze is voor mijn jongere broer maar rijdt niet zo leuk als de 1,9D, het turbogat is te groot.
De T5 van 2007 is nog niet zo lang in zijn bezit, dus nog weinig ervaring.

De eerste T4 is mijn aanvoelen het meest betrouwbaar, in de 14 jaar is enkel de startmotor en koppeling vervangen geweest (door het leren rijden van de kinderen), verder nooit problemen gehad. Jaarlijks een trip naar de Franse Alpen. Rustig aan want heeft natuurlijk niet het vermogen als de TDI's, maar draait minder rauw. Verbruik komt ook in de buurt van de middenklassewagens. gemiddeld 7l/100km.
Deze wagens heeft ook het voordeel dat er nog geen elktronische regeling plaatsvindt, waardoor het sleutelen als doe-het-zelver gemakkelijk is.

De andere T4 heeft al wat problemen gehad met de katalysator, zonder veel erg, maar af en toe lawaaierig. Het gaspedaal is ook al blijven hangen, verder niet veel ergs, maaar ik ben vertrouw toch meer op de mijnen.

Als toemaatje
Mijn T1 (in restauratie momenteel) heeft gelopen van 1965 tot 1996 ( Duitse brandweerbus). Dus betrouwbaar zijn ze wel die transporters.

Groeten
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Betrouwbaarheid VW

Bericht door frank884 »

[quote="Roger B."]iets beter lezen Frank......

Het ging over de 1,9TDI in de T5 met 86 pk...................................


sorry :groteogen ik had niet alle voorgaande artikelen van rick gelezen
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Plaats reactie