Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
stroom?
- m.c van den berg
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
Re: stroom?
Haarscheurtjes in de multieriem en slap
Kan je het beste alles vervangen, dus ook je waterpomp, als die ook bij 150pk door de riem aangedreven wordt.
Kan je het beste alles vervangen, dus ook je waterpomp, als die ook bij 150pk door de riem aangedreven wordt.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 00:12
- Locatie: peize
Re: stroom?
okeeeee,is het dan allemaal aan vervanging toe?
in november heeft de bus nog een grote beurt gehad,lijkt me dat er dus toen niet naar gekeken is.
fraai is dat
in november heeft de bus nog een grote beurt gehad,lijkt me dat er dus toen niet naar gekeken is.
fraai is dat
Re: stroom?
Wat hebben ze dan bij de grote beurt gedaan, en wat is de kilometerstand van je bus?
Groetjes, Mevlut
Groetjes, Mevlut
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 00:12
- Locatie: peize
Re: stroom?
de km stand is bijna 320.000 kilometer.
als ik de monteur zeg dat de bus een grote beurt moet hebben,in dit geval met apk neem ik aan dat hij weet wat eraan moet gebeuren
als ik de monteur zeg dat de bus een grote beurt moet hebben,in dit geval met apk neem ik aan dat hij weet wat eraan moet gebeuren
Re: stroom?
Kijk ook eens naar je zekeringkastje boven op de accu.
De dynamo is ook afgezekerd en wel op de eerste zekering.
Die wil nog wel eens slijten waardoor er slecht contact is.
ABS lampjes kunnen gaan branden en dynamo stuk lopen.
Klepje los doen en even ruiken!! Of proberen M6 moertje aan te draaien
maar kijk wel uit. Met dit weer is het erg bros!!
Ik heb het in een ander topic ook al verteld. maar het komt steeds
meer voor met die zekering kastjes. Vandaag weer een Octavia.
De dynamo is ook afgezekerd en wel op de eerste zekering.
Die wil nog wel eens slijten waardoor er slecht contact is.
ABS lampjes kunnen gaan branden en dynamo stuk lopen.
Klepje los doen en even ruiken!! Of proberen M6 moertje aan te draaien
maar kijk wel uit. Met dit weer is het erg bros!!
Ik heb het in een ander topic ook al verteld. maar het komt steeds
meer voor met die zekering kastjes. Vandaag weer een Octavia.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 00:12
- Locatie: peize
Re: stroom?
dat is waar die dikke zekeringen in zitten?
dan kijk ik daar morgen als eerst naar,zou mooi zijn als zoiets de oorzaak zou zijn(qua kosten tenminste)haha.
dankje voor de tip in elk geval.
mvg,pieter
dan kijk ik daar morgen als eerst naar,zou mooi zijn als zoiets de oorzaak zou zijn(qua kosten tenminste)haha.
dankje voor de tip in elk geval.
mvg,pieter
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: stroom?
MULTIRIEM...... dat is wat anders dan de Distributieriem....m.c van den berg schreef:Haarscheurtjes in de multieriem en slap
Kan je het beste alles vervangen, dus ook je waterpomp, als die ook bij 150pk door de riem aangedreven wordt.
De multiriem drijft stuurpomp, dynamo en eventueel de airco aan (en bij anders (normaal) geconstrueerde motoren ook de waterpomp ) Als deze te slap is, dan is je spanner waarschijnlijk stuk (meen iets van 80 euro en moeilijk bereikbaar) Te slap kan wel een oorzaak van je laadstroomprobleem zijn (al zou ie dan wel nog WAT laden en niet zo weinig dat ie zo snel leeg is en ook niet je defecte accu verklaren) haarscheurtjes zijn alleen een teken dat ie aan vervanging toe is.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: stroom?
Als ie in november een grote beurt gehad heeft mag je multibelt nu niet naar de knoppen zijn lijkt me (tenzij slip de boel gesloopt heeft en dat de spanner daarvan de oorzaak is) (zelfde VW-specialistische garage???)multivan150pk schreef:okeeeee,is het dan allemaal aan vervanging toe?
in november heeft de bus nog een grote beurt gehad,lijkt me dat er dus toen niet naar gekeken is.
fraai is dat
De waterpomp wordt bij de TDI motoren aangedreven door de nokkenasriem (distributieriem nokkenasaandrijving) als je de distributieriemen (bij de brandstofpomp zit er ook een) vervangt (6 jaar / 100.000 km) is het raadzaam om alle span- en geleiderollen, de krukasbout en diamantschijfje meteen mee te vervangen, daarnaast is het zeer zeker te overwegen om bij de minste of geringste twijfel ook de krukaspulley (zit demper in die kan scheuren) en de waterpomp (als die stuk loopt heb je distributieschade = duuuuur) mee te vervangen (pomp = 70 euro, pulley pakweg 200 euro)
Maar als je multibelt slecht is en niet op spanning staat is spanner en riem voldoende normaalgesproken
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- m.c van den berg
- Berichten: 1453
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
Re: stroom?
Roger.B
gelukkig zat ik er naast, dacht aan de distributieriem, Sorry
Bedankt dat je het even goed onder woorden heeft gebracht
gelukkig zat ik er naast, dacht aan de distributieriem, Sorry
Bedankt dat je het even goed onder woorden heeft gebracht
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
foto nr 602
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 00:12
- Locatie: peize
Re: stroom?
pfff,ik schrok al haha.
distibutie is vorig jaar vervangen,en bij m,n vaste monteur heb ik jullie reacties/adviezen verteld.
hij heeft vandaag een nieuwe spanner en multiriem besteld,maandagavond wordt het e.e.a. vervangen.
en hopelijk behoort het probleem dan tot het verleden.
deze man werkt trouwens niet bij de vw/audi specialist,maar bij een vakgarage.
mvg,pieter
distibutie is vorig jaar vervangen,en bij m,n vaste monteur heb ik jullie reacties/adviezen verteld.
hij heeft vandaag een nieuwe spanner en multiriem besteld,maandagavond wordt het e.e.a. vervangen.
en hopelijk behoort het probleem dan tot het verleden.
deze man werkt trouwens niet bij de vw/audi specialist,maar bij een vakgarage.
mvg,pieter
- kurt&oxana
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 28 dec 2009, 22:03
- Locatie: Zelzate (Oost-vlaanderen)
Re: stroom?
niet alleen kijken of de dynamo volt steekt , maar ook de amperage uitmeten ! vroeger eens gehad , alternator stak zijn normale voltage maar geen amperage !!
dus eens kontroleren of hij ze alle twee steekt
dus eens kontroleren of hij ze alle twee steekt
T4 Multivan 2.5 TDI
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 00:12
- Locatie: peize
Re: stroom?
hoi kurt&oxana.
ik hoop dat het probleem gevonden is,de spanner van de multiriem was kapot.
die is afgelopen dinsdagavond vervangen,en er zat een draadbreuk in de waarschuwing dat de dynamo niet geladen werd.
nu is het even afwachten tot normaal; de thuis opgeladen accu leeg zou moeten zijn(3 dagen ongeveer)
mvg,pieter
ik hoop dat het probleem gevonden is,de spanner van de multiriem was kapot.
die is afgelopen dinsdagavond vervangen,en er zat een draadbreuk in de waarschuwing dat de dynamo niet geladen werd.
nu is het even afwachten tot normaal; de thuis opgeladen accu leeg zou moeten zijn(3 dagen ongeveer)
mvg,pieter