Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t4 1994 benzine gas

vragen over de T4
me wentzel
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 dec 2009, 21:26

t4 1994 benzine gas

Bericht door me wentzel »

hoi allemaal ik heb een t4 met diverse problemen gas blijft hangen motor stotert dof geluid ben niet echt technich graag wat tips
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: t4 1994 benzine gas

Bericht door Multivan Generation »

Allereerst welkom,
als tweede ben ik geen benzine-kenner maar een paar algemene tips zal ik proberen te geven,
aan de hand van wat ik een keer op een meeting heb gezien.

Daar was iemand met vergelijkbare problemen,
en daar hebben een paar anderen verschillende dingen gedaan.

Ze hebben de gaskabel gecontroleerd (beetje rafelig misschien) en gesmeerd.
Vervolgens hebben ze de gaskabel wat strakker gezet bij het gasklephuis.
En als laatste hebben ze toen ook het gasklephuis gereinigd.
Als er een iemand in de auto gas geeft en een ander kijkt wat er beweegt,
dan kun je zien waar je moet zijn :knipoog

Bovenstaande zou je zelf al kunnen proberen..
Ik hoop dat er nog meer bruikbaarder reacties voor je zullen komen
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Coen220
Berichten: 362
Lid geworden op: 15 jan 2007, 10:29
Locatie: Delft

Re: t4 1994 benzine gas

Bericht door Coen220 »

Verder kan je ook je bougiekabels, bougiekappen eens goed bekijken op breuk doorslaan. Wanneer zijn bijvoorbeeld je bougies voor het laatst vernieuwd ? soms is er een bougie die soms niet vonkt, (is erg moeilijk te testen en te vinden)
Als er een brandstof filter inzit,controleer dan eens of deze niet erg vervuild is.
Onderhoud is erg belangrijk.
Veel sucses.
En nog een goed en gezond 2010 gewenst.

Groeten
coen 220
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: t4 1994 benzine gas

Bericht door Roger B. (11)61 »

welkom en de beste wensen..

ik kan niet helemaal uit je topictitel halen of je nou bedoelt dat de T4 ook op gas (LPG) rijdt, of dat je alleen het gaspedaal bedoelt en dus alleen op benzine rijdt....

Als je ook op LPG rijdt zou je eerst kunnen proberen of het op benzine wel allemaal goed gaat (zoja, dan kun je het ontstekingssysteem waarschijnlijk wel uitsluiten.

wat voor motor ligt er in jouw T4 (geen idee of er in de T4 van 94 benzine een carburateur (lijk me niet),monopoint of multipoint motor ligt.)

wat ook nog zou kunnen is dat je stationiaire omlooplucht klep (stappenmotortje) hapert door electrische storing (kabelbreuk oid) of een mechanisch probleem (vervuild of blijft hangen)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
me wentzel
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 dec 2009, 21:26

Re: t4 1994 benzine gas

Bericht door me wentzel »

Hallo allemaal ben er nog niet uit ga morgen eerst gaskabel strakker zetten en gashuis scvhoonmaken en oja het is een 2.5 benzine gas bedankt voor jullie tips mvgr mwentzel
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: t4 1994 benzine gas

Bericht door Multivan Generation »

De vraag van Roger,
heeft hij gesteld om je beter van dienst te kunnen zijn met antwoorden.

Het is een 2.5 benzine, die ook op LPG kan rijden?
Dus je rijdt op benzine en soms ook op LPG?

Gezien je kilometerstand zou het kunnen zijn, dat je problemen met de gasinstallatie zou kunnen krijgen.
En dat is een heel ander metier als benzine; met ook heel andere oplossingen :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
me wentzel
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 dec 2009, 21:26

Re: t4 1994 benzine gas

Bericht door me wentzel »

hij loopt niet op gas momenteel necam installatie verdamper kapot ben een andere aan het zoeken verdeelhuis is vervangen gasklep moet vervangen worden heb op moment veel onder het motorblok denk dat het sproeistuk kapot of de beginpijp morgen even kijken, bus stotert behoorlijk meschien de gasklep blijft hangen weet het niet bedankt voor uw reaktie michel wentzel
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: t4 1994 benzine gas

Bericht door Roger B. (11)61 »

me wentzel schreef:heb op moment veel onder het motorblok denk dat het sproeistuk kapot of de beginpijp
euh help even... WAT heb je onder het motorblok?

Tja, een niet werkende gasinstallatie is (bijna) hetzelfde als geen gasintallatie. Jammer, want als ie op gas wel goed zou lopen en op benzine niet, dan kun je een heleboel mogelijkheden wegstrepen die je nu moet gaan onderzoeken en uitsluiten.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
me wentzel
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 dec 2009, 21:26

Re: t4 1994 benzine gas

Bericht door me wentzel »

das een tegen valler de motor naar een kant weggezakt warschijnelijk een motorsteun groeten michel
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33894
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: t4 1994 benzine gas

Bericht door Multivan Generation »

misschien kun je je opmerkingen wat gestructureerder neerschrijven?
Nu is er geen touw aan vast te knopen :nuts
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Sven_Stoffelen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 apr 2008, 16:18
Locatie: ittervoort

Re: t4 1994 benzine gas

Bericht door Sven_Stoffelen »

Hoofdletters, punten, komma's en spaties op zijn tijd lezen wat makkelijker.

Nieuw verdamper kost je 140 euro incl. erin zetten en afstellen. Daar zou ik niet op bezuinigen door een tweedehandse te nemen. Deze zijn waarschijnlijk ook al een eind versleten.

gr sven
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: t4 1994 benzine gas

Bericht door Roger B. (11)61 »

en als ie een tijd gelegen heeft grote kans dat het membraan toch al weer een aardig naar zijn grootje is.

een losse of defecte motorsteun kan trillingen en geluiden veroorzaken, maar dat ie er slecht van gaat lopen.....nee, kan ik niet verklaren.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
me wentzel
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 dec 2009, 21:26

Re: t4 1994 benzine gas

Bericht door me wentzel »

Daar wil wel even op reageren meschien injectoren ,ik heb hem nou bij een vakman staan.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: t4 1994 benzine gas

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik ben niet de eerste die over je schrijfstijl een opmerking maakt... geen kritiek, een opmerking:

je zegt :
me wentzel schreef:Daar wil wel even op reageren meschien injectoren ,ik heb hem nou bij een vakman staan.
maar ik zie niet WAAR je op wil reageren.... het helpt de lezer (en wellicht doordat ie snapt wat ie leest ook wel de persoon die je DE tip geeft) heel erg als je quote's gebruikt of in elk geval even schrijft waarover je het hebt.

Het is vaak erg warrig om in je berichtgeving uit te vinden wat je precies bedoelt. Daarnaast heb je zowel met de gasinstallatie een probleem als met de rest van de motor en ook dat maakt het er niet altijd even duidelijk op....

als je een quote wil gebruiken kun je op "citeer" drukken in het bericht waar je op wil reageren. Het bericht komt dan volledig in jouw bericht terug. Voor extra duidelijkheid kun je dan nog de delen van het geciteerde bericht die niet van belang zijn wissen in jouw bericht.

Lekkende injectoren kunnen wellicht je probleem veroorzaken, maar is niet direct het eerste waar ik zou gaan zoeken (voor het vervangen is een setje injectoren wellicht zo ongeveer het duurste onderdeel van de mogelijke oorzaken).
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
me wentzel
Berichten: 11
Lid geworden op: 31 dec 2009, 21:26

Re: t4 1994 benzine gas

Bericht door me wentzel »

Hallo allemaal ik weet ik ben niet zn schrijver, maar desondanks is het euvel opgelost de motor bout was afgebroken van mijn auto .
Maar heb diverse problemen aan de auto onregelmatig lopen gasprobleem etc.
Ben zelf niet handig en heb daar een mannetje voor de reparaties garage is mij te kostbaar.
dus moet het stukje voor stukje finacieel gezien dan.
wil deze bus nog wel een tijdje rijden dus hoop in de toekomst wel het een en ander zelf te doen aan de auto,uitlaten vervangen gaat mij goed af,heb hier voor een t3 gehad legeruitvoering daar heb ik de hele lijn vervangen tot spruitstuk toe.
Ik dacht ik laat nog even wat van mij horen mvgr michel wentzel
Plaats reactie