Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verstralers aansluiten op normale verlichting

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JURGEN
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 jul 2007, 22:26
Locatie: ULFT (GLD)

verstralers aansluiten op normale verlichting

Bericht door JURGEN »

Op mij bus zijn de verstralers op het grote licht aangesloten, dit wil ik graag op de normale verlichting aansluiten.
Hoe kan ik dit het beste doen?
gr,
Jurgen
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: verstralers aansluiten op normale verlichting

Bericht door René »

Alle kabels demonteren die verkeerd zitten en dan opnieuw beginnen met aansluiten, misschien helpt dit een beetje.

René

http://multivan.web-log.nl/multivan/200 ... _plaa.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Dirk/970
Berichten: 1042
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:57
Locatie: Eerbeek

Re: verstralers aansluiten op normale verlichting

Bericht door Dirk/970 »

Hallo Jurgen,

Wat wil je bereiken door je verstralers op je normale verlichting aan te sluiten (op het dimlicht?) ? Wil je ze onafhankelijk kunnen aanzetten van je grootlicht? Volgens de wet mag je auto aan de voorzijde voorzien zijn van 2 of 4 grote lichten (waarvan er al 2 standaard op de auto zitten). Deze moeten allen gelijktijdig als grootlicht worden geschakeld. Zoals de lichten nu zijn aangesloten, is in principe dus de juiste manier. In het verkeer mogen ze alleen aan staan gelijk met het grootlicht, anders ben je strafbaar.
Als je daarnaast je verstralers aan wilt kunnen zetten, zonder dat de verlichting brandt, zou je dat kunnen oplossen met een relais met dubbele aansturing en naast een schakeldraad vanaf het grootlicht, ook een schakeldraad via een aparte schakelaar op de accu te aansluiten. Ik heb zo'n relais ooit in Zweden gekocht (Biltema.se) maar hier in Nederland nooit gezien.
Misschien dat iemand anders nog ideeën heeft?
:zwaai T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Plaats reactie