Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vacuumpomp

vragen over de T4
Plaats reactie
henny
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jan 2010, 10:58

vacuumpomp

Bericht door henny »

ik las op de topic dat iemand het slangetje los gemaakt had heb ik ook gedaan alleen toen kon ik niet meer remmen wel gevaarlyk ik heb het over de slang waar je zo by kan dus het zwarte haakse slangetje als je er een klein sneetje in maak is dat dan ook zo iemand ervaring mee :driveT5
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: vacuumpomp

Bericht door rick_k »

Heel onduidelijk verhaal. Wat wil je nu eigenlijk weten dan?

En dan nog waarom dacht je dat de vacuumpomp erop zat? Om de rembekrachtiger te laten werken.

mvg Rick
henny
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jan 2010, 10:58

Re: vacuumpomp

Bericht door henny »

nou myn pomp tikt ook en ik dacht dat doe ik ook de slang losmaken en ja hoor hy tikt niet meer maar ook niet meer remmen omdat ik hier gelezen had dat iemand al een paar weken zo rond reed
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: vacuumpomp

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik wist waar ik mee bezig was en heb in die tijd ook alleen zelf met de bus gereden!!
Volgens mij ook nadrukkelijk gewaarschuwd in dat topic dat je gevaar loopt dat je vacuum te laag wordt!


NIET DOEN

zeker niet aan die dikke hardkunststof slang, dat is je rembekrachtiger leiding, die zorgt dat je niet als een gek op je pedaal moet drukken.

Ik heb een snee in die leiding gehad bij dat haakse bochtje en toen had ik af en toe na een stukje wat lagere toeren rijden dat ie ineens geen rembekrachtiger had, dat is niet prettig.

Toen ik dat gerepareerd had bleek mijn pomp te tikken, dat heb ik toen tijdelijk opgelost met een klein sneetje in een dun rubberen vacuumslangetje, maar ook dan heb je soms wel minder remkracht, dus dat heb ik ook weer ongedaan gemaakt dan maar tikken.

het is ook geen oplossing maar een symptoombestrijding. Gewoon je pomp vervangen als ie tikt.
Laatst gewijzigd door Roger B. (11)61 op 03 mar 2010, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
henny
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jan 2010, 10:58

Re: vacuumpomp

Bericht door henny »

hoi rick als je een klein sneetje in de slang maak werken de remmen dan ook niet meer mischien weet jy dat mvg henny sorry voor het onduidelyke bericht :yes
henny
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jan 2010, 10:58

Re: vacuumpomp

Bericht door henny »

ja heb je wel gelyk in beter tikken en veilig dan stil met ongelukken bedankt voor de waarschuwing mvg henny
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: vacuumpomp

Bericht door Roger B. (11)61 »

ja dat weet ik, elke lekkage in je vacuumsysteem geeft een kans dast je vacuum te zwak wordt en dat daardoor je bekrachtiging wegvalt en dan moet je ECHT stevig op je rem trappen om nog enigszins te remmen!

het is wel je REM waar je mee klooit, investeer nu gewoon even in die nieuwe pomp en je bent van het gezeik af
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
henny
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 jan 2010, 10:58

Re: vacuumpomp

Bericht door henny »

ja ga ik doen als ik er een nieuwe op heb laat ik het weten bedankt henny :driveT4 :zwaai
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: vacuumpomp

Bericht door rick_k »

Je kunt ook het tikken oplossen door een ringetje ertussen te doen. Dan werkt het membraam iets minder en heb je iets minder bekrachtiging, maar dan tikt ie niet meer (beetje zo'n louche autoverkopers truc...) In je pedaal voel je het nauwelijks. Ikzelf zou me niet druk maken om het getik. Onze oude trouwe 2.4 heeft het 9 jaar gedaan...

Ik heb met mijn 205 weleens gehad dat mijn vacuumpomp, die met een v-snaartje werdt aangedreven, de v-snaar eraf was gelopen. Dan komt die kruising ineens heel snel dichterbij...
Daarom heb ik op mijn zwaar opgevoerde uitvoering de vacuumpomp ook direct op de nokkenas gemonteerd...

mvg Rick
Plaats reactie