Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ruiten blinderen... NIET HIER!

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vw_s
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 apr 2009, 19:04
Locatie: Bilzen (B)
Contacteer:

Ruiten blinderen... NIET HIER!

Bericht door vw_s »

Bij voorbaat excuses, maar ik moet even de frustraties van me af schrijven...

Vanochtend (ja zondag...) om 9 uur had ik een afspraak om mijn ruiten te laten blinderen bij http://www.detinter.be. Ik had hem vantevoren gemaild dat het om een dubbele cabine ging en dat de ruit tegenover de schuifdeur moeilijk te bereiken was, maar hij had vaker dubbele cabines gedaan dus dat was geen probleem. :toppie

Eenmaal daar voor de deur, doet er na een tijdje iemand open die duidelijk net uit bed komt. Afspraak vergeten, denk ik? Of is er misschien iemand anders al lang wakker die de bel niet gehoord heeft? Nee hoor, even later komt er nog iemand naar de deur (ook net uit bed); zij gaan met z'n 2-en mijn ruiten doen. Nou goed, het zijn semi-profi's, dus ze zullen het wel kunnen. Ook als ze net wakker zijn :nuts

Één van hun verteld me dat ze gisteren 2 carnavals optochten hadden en dat daarom de afspraak van gister verzet is naar vandaag. Het was laat geworden, maar vandaag hadden ze ook nog een optocht...

Na het op maat snijden van de folie ben ik even naar binnen gegaan om een beetje op te warmen (zij stonden buiten in een tent op de oprit). Na 5 minuten komen ze naar binnen; "het gaat niet..." Hij komt niet met zijn hand/gereedschap tussen de wand van de cabine en de ruit... Godver$#%@$me! Ben ik daarvoor om 6u30 opgestaan en heb ik daarvoor bijna een uur gereden op mijn vrije zondag? :muur

Nou ja, na de eerste frustratie te hebben verbeten, dan de vraag of ik de rest van de ruiten wel wil laten doen. Dan alleen de achterruit maar, zeg ik. Dan kunnen kwaadwillenden in ieder geval niet zien wat ik achterin heb liggen. Enfin, hij zou het in 2 lagen doen, want in 1x dat ging niet. Maar de naad zie je niks van zegt ie.
De onderste laag ging prima, de bovenste laag ook, hoewel hij hem niet helemaal glad gestreken kreeg. Nu de 2 lagen tegelijk doorsnijden en mooi tegen elkaar strijken. Wat hij heeft gedaan, ik weet het niet (ik zat weer even binnen) maar ineens zie ik ze weer met een strook folie lopen. Nu zit er tussen de bovenste en onderste laag ineens een spleet van een cm of 7. De folie was gevouwen of iets degelijks mompelde 1 van hun... Fijn, heb ik weer :muur

Dan nu betalen... Afspraak was 150 Euro voor 5 ruiten, maar aangezien hij er maar 1 heeft gedaan was het maar 30 Euro omdat het met de zijruiten niet gelukt was. Nou dat heeft mijn dag goed gemaakt... not! Ben wel bijna 2 uur onderweg geweest! Plus nog 1.5u wachten op dat geklooi...

Als laatste klap op de vuurpijl; nog voordat ik de auto uit de tent heb gereden, staat meneer al met zijn carnavalsspullen in de hand! En, sterker nog, voordat ik "Go" op mijn nüvi heb aangetikt is meneer de straat al uit!!
2.5tdi ACV 2000
Op zoek naar een 2e...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Ruiten blinderen... NIET HIER!

Bericht door Roger B. (11)61 »

teun de beun met andere prioriteiten dus....

Goedkoop is duurkoop
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Ruiten blinderen... NIET HIER!

Bericht door Donald4Motion »

Ik zou echt niks betaald hebben. Ze konden van mij dat 1 stukje folie ook weer meenemen :gif
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Ruiten blinderen... NIET HIER!

Bericht door Roger B. (11)61 »

Echt goede kwaliteitsfolie (3m ofzo) kost waarschijnlijk al meer dan 30 euro voor een achterruit van een transporter..... en dan mete het er nog op..............
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
vw_s
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 apr 2009, 19:04
Locatie: Bilzen (B)
Contacteer:

Re: Ruiten blinderen... NIET HIER!

Bericht door vw_s »

Echt goede kwaliteitsfolie (3m ofzo) kost waarschijnlijk al meer dan 30 euro voor een achterruit van een transporter
Ik heb zelf een poging gedaan met Folia-Tec, die set voor de achterse 3 ramen was 65 Euri oid.
2.5tdi ACV 2000
Op zoek naar een 2e...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Ruiten blinderen... NIET HIER!

Bericht door Pascal-141 »

Tja , volgens mij ben je bij klungels beland die niet eens weten wat ramen tinten inhoud.

Ik heb onlangs al mijn ramen laten tinten , de achterste raam hing erop op minder dan een half uur , in 1 stuk , geen geklungel met folie in 2 of 3 stukken ... Netjes in 1 geheel gedaan , zonder barsten of plooien ...
De andere ramen (bij een Westfalia , dus ook de ramen ACHTER de kastjes) waren klaar in pakweg 2 uurtjes .
Gedaan bij een professional .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
vw_s
Berichten: 140
Lid geworden op: 29 apr 2009, 19:04
Locatie: Bilzen (B)
Contacteer:

Re: Ruiten blinderen... NIET HIER!

Bericht door vw_s »

Ik heb onlangs al mijn ramen laten tinten , de achterste raam hing erop op minder dan een half uur , in 1 stuk , geen geklungel met folie in 2 of 3 stukken ... Netjes in 1 geheel gedaan , zonder barsten of plooien ...
Kijk, zo hoort het :knipoog
Nou maakt het mij niet uit of het in 1 stuk of 2 is, als je maar geen naad meer ziet achteraf. Dat lijkt nu wel het geval te zijn...
Waar ben je geweest en :nouwatkostdat als ik vragen mag? Heb nu ook een paar andere offertes variërend van 250 Euro tot 385 Euro.
teun de beun met andere prioriteiten dus....
Niet helemaal; hij heeft een BTW nummer voor deze zaak. Dus vandaar 'semi-profi's', hij neemt zichzelf dus wel serieus als tinter,
2.5tdi ACV 2000
Op zoek naar een 2e...
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2373
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Ruiten blinderen... NIET HIER!

Bericht door spyke »

heb het zelf gedaan :ie
als je kan behangen kan je plakken ook.
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Ruiten blinderen... NIET HIER!

Bericht door Johan191 »

Helemaal mee eens Spyke. Flinke dosis geduld en doorzettingsvermogen. Een kamertje behangen gaat mij wel sneller af dan de ruiten van folie voorzien moet ik zeggen. Maar ik blijf er bij, het is heel goed zelf te doen wanneer je maar de juiste werkwijze hanteert.
En ook tussen het raam en de DC is geen enkel probleem wanneer je de folie aan de buitenkant van je bus op maat hebt gemaakt.
Groeten, Johan uit Doetinchem Fotogalerij nr. 191 (Zwarte T4 2.5 TDI 102 pk ACV van 1998 :-)
WIl je die andere 15 auto's ook zien die ik gehad heb, (nog even geduld, site wordt opnieuw opgebouwd)
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Ruiten blinderen... NIET HIER!

Bericht door matje86 »

ik heb het zelf gedaan sinds die tijd zie ik geen flikker meer door de voorruit :bonk
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Ruiten blinderen... NIET HIER!

Bericht door koos 890 »

matje86 schreef:ik heb het zelf gedaan sinds die tijd zie ik geen flikker meer door de voorruit :bonk
Moet s'avonds eens door spaarenwoude rijden , dan zie je er zat :ie :ie :ie :ie

Nee geen ervaring , van horen zeggen .
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2373
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Ruiten blinderen... NIET HIER!

Bericht door spyke »

wat je zo al zeker moet doen is je mobiel binnen in huis laten liggen.
die ...... gaan altijd af als je ergens mee bezig ben :werkaanT4
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Plaats reactie