Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

welk merk remblokken? TRW of HITEC

vragen over de T4
Plaats reactie
apoti
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 apr 2007, 11:47
Locatie: Groningen

welk merk remblokken? TRW of HITEC

Bericht door apoti »

Hallo weetjewellers

Ga morgen ff shoppen voor me nieuwe oude T4. Wil nieuwe bougies en nieuwe remblokken kopen en wat poetsmiddelen.
Poetsmiddelen ben ik over uit. Dat wordt Meguiars NXT. Niet omdat ik een poetsfreak ben maar omdat het lang blijft zitten want ik heb een hekel aan poetsen.
Bougies ben ik ook over uit. Heb goede verhalen gelezen over NGK PGR6D Laser-Platinum. Voor mijn 2.0 benzine op LPG.
Alleen de remschoenen zit ik nog mee. Ik weet niet wat er nu onder zit maar ik wil de best remmende schoenen hebben voor mijn 15" wielen.
Nu heb ik op hbase.nl gekeken en kan kiezen uit 2 merken 4 verschillende schoenen. Welke moet ik nemen?
GDB1092 REMBLOKSET OE (129.7X65.2X19.0 MASSIEVE SCHIJF) TRW euro99.50
GDB791 REMBLOKSET OE (91.6X80.0X17.7 90.2X80.0X17.7) TRW euro96.50
H 725 REMBLOKSET (129.6X71.0X19.0) HITEC euro69.50
H 1000 REMBLOKSET (91.4X80.0X18.0) HITEC euro 67.00
Datgene wat tussen haakjes staat, zijn dat de afmetingen van de blokken?
Wie kan me wijsmaken?
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Bericht door harry t5 191 »

Kun je ook niet beter het bouwjaar erbij zetten? :klappen

:wjw :T54LIFE :zwaai
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Letop met het aanschaffen van "goedkope remblokken" Deze remblokken zijn voorzien van ijzerdeeltjes in het rem/frictie materiaal. Ijzer op ijzer remt slecht en je moet met je voet veel remkracht geven voor een zelfde vertraging als met de originele blokken. Ook zijn je remschijven eerder aan vervanging toe.
Zo zie je maar, in deze is goedkoop meestal wel duurkoop.
In het geval van Hitec, hier zit veel ijzer in!!!.
Dit kun je heel makkelijk controleren door er een magneet boven te houden. Een ijzer vrij remblok zal niets aantrekken, die van Hitec reageert wel op een magneet, hij "klapt" nog net niet tegen de magneet aan :alarm

Advies, koop gewoon de originele remblokken voor een goede en betrouwbare remmenwerking. Er zijn natuurlijk altijd vergelijkbare remmensets te koop maar daar moet je even naar zoeken en prijzen vergelijken en ik denk dat er wel mensen zijn die hier merken en adviezen in kunnen geven.

René
apoti
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 apr 2007, 11:47
Locatie: Groningen

Bericht door apoti »

Oeps sorry hoor Harry. Het bouwjaar van mijn nieuwe oude T4 is 1992.
Het gaat mij er niet om of de remblokken goedkoop zijn, het gaat mij er om dat ze goed remmen en verkrijgbaar zijn hier in de buurt van Groningen.
Groetjes
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Bericht door harry t5 191 »

Je kunt ook gewoon naar de dealer in Groningen gaan.
Krijg je ook nog iets korting,zie rubriek korting :lach
Heb je in ieder geval geen slechte rem blokken :happy

:wjw :T54LIFE :zwaai
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Ik heb 2 sets opgebruikt van origineel VW , daarna al 2 sets van TRW opgereden.
Mijn volgende set worden terug TRW-blokken , héél tevreden over , minder remstof op de wielen dan de originele blokken , en levensduur is ongeveer hetzelfde bij mij. (Alleen zijn de TRW's een stuk geoedkoper dan de originele)
apoti
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 apr 2007, 11:47
Locatie: Groningen

Bericht door apoti »

Bedankt Pascal. Zal voor de TRW gaan maar merkte je ook verschil in remkracht tussen orgineel en TRW?
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Nee, er is geen voelbaar verschil tussen de twee .
Allen in je portemonnee voel je het verschil wel :knipoog

Ze gaan allebei ongeveer evenlang mee ook , heb ik uit eigen ondervinding.

Wat ik wel reeds opgemerkt heb , is het verschil in remschijven = de standaard remschijven zijn goed , maar gevoelig voor water (bij bvb de auto wassen op warme schijven) . Deze trekken dan snel krom.
Ik heb er nu sinds vorig jaar BREMBO schijven op zitten , en die zijn wel beter . Ze gaan langer mee , trekken niet krom , en zijn goedkoper dan originele .
apoti
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 apr 2007, 11:47
Locatie: Groningen

Bericht door apoti »

Hallo

Heb ff geshopt.
Nieuwe Olie (Kroon Emperol Synt. 10W-40). Gooit m'n zwager er bij de APK keuring straks in.
Nieuwe remblokken. Heb gekozen voor TRW (78,- euries). Ga ik van de week ff monteren.
En nieuwe bougies, NGK PGR6D Laser-Platinum. Deze heb ik er dit weekend in gedraaid. Maar dat maakt een verschil voor m'n 2.0 benzine op LPG!!!! Ik wist niet dat bougies zo'n verschil kunnen maken! Hij trekt veel beter en is pittiger. Er zatten Champion bougies in met twee elektrodes. Ze zager er op zich goed uit maar de "gap" was wel meer dan de voorgeschreven 0.8 mm. Deze nieuwe bougies hebben één elektrode. Men zegt dat dat beter is voor het ontstekken van LPG. De vonk van één elektrode is heter en groter en dat is beter omdat LPG moeilijker ontsteekt dan benzine.
Martinos
Berichten: 12
Lid geworden op: 21 apr 2007, 00:08
Locatie: Wichmond

Bericht door Martinos »

ZIjn er voor een Transporter geen remblokken van merken als feroddo of EBC te krijgen?

Ik rijd op m'n Alfa altijd met feroddo en dat remt super!! vooral het uithoudings vermogen is veel beter! (blijven remmen ookal zijn ze echt warm geworden)
Lijkt me op een transporter geen gek idee, zeker niet als de bus zwaar beladen is, dan zet ie nogal wat gewicht door.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Martinos schreef:ZIjn er voor een Transporter geen remblokken van merken als feroddo of EBC te krijgen?
Ik heb mijn T4 nog nooit zover gekregen dat de remmen begonnen te "faden" ...
Zelfs niet met mijn zware rechtervoet , en zelfs niet met zware aanhangers erachter ...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Ferodo blokken weet ik niet, Maar EBC is zeker leverbaar voor onder de T4
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef:Ferodo blokken weet ik niet, Maar EBC is zeker leverbaar voor onder de T4
Peter , die EBC moesten wel lichtjes aangepast worden dacht ik , hé om te passen in de T4 remklauwen ?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

jep kleine aanpassing van de blokken noodzakelijk,
Robert 78 heeft die erin en ze bevallen prima.
Veel minder remstof.
We zijn toen beiden met schone wielen weggereden naar de meeting in België
en mijn velgen waren na dat weekend naar schatting 3 keer zo vuil als die van hem toen.. :bonk
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie